Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG E 63 už se blíží, V12 od AMG nemíří do důchodu
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové vrcholné Éčko bude úspornější i rychlejší, přestože dostane menší motor. Jen downsizing ale u Mercedesu nevládne.
Německá automobilka na autosalonu v Los Angeles odhalila faceliftovaný Mercedes SL. Ten je díky nové přídi o poznání hezčí než dosavadní verze, mimo to se pak verze SL 400 chlubí vyšším výkonem. Zbytek nabídky ale již počítá s předchozím naladěním agregátů, což platí nejen o osmiválcových motorech, ale také o dvanáctiválcích. S nimi má přitom třícípá hvězda menší problém, ovšem nikoliv byrokratům z Bruselu či špatnému odbytu. Naopak, poptávka je tak velká, že musejí nastat jisté změny, aby mohla být uspokojena.
Od února příštího roku se tak výroba pohonných jednotek V12 přesune z Affalterbachu do Mannheimu, přičemž zachována bude filozofie „jeden muž, jeden motor“. Samotný vývoj ovšem zůstane nadále v centru AMG, přičemž šéf sportovní divize Tobias Moers naznačil, že do budoucna se dočkáme „elektrizované” verze, která bude více vyhovovat emisním regulacím. Zda to ovšem znamená jen příchod elektricky poháněných turbodmychadel či rovnou elektromotoru, to je zatím otázkou.
Vzdálenou budoucností se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho zůstaneme jen u té blízké. Ta je kromě výše zmiňovaného přesunu spojena také s uvolněnými kapacitami a pracovními silami v Affalterbachu, jež budou nyní zaměstnány pouze osmiválcovými motory. Ty tvoří většinu firemního odbytu, přičemž osazen jimi bude i příští Mercedes-AMG E 63. Vrcholná verze nové třídy E by přitom měla dorazit až jako vůz modelového roku 2017, zatímco základní provedení si prohlédneme již v lednu v Detroitu.
Zpočátku bude k mání pouze sedan, nicméně pár měsíců poté by měl dorazit kombík a řada přijde také na kupé a kabriolet, neboť Moers před časem přiznal, že AMG udělalo chybu, když tyto dvě karosářské verze nepustilo v rámci generace W212 do světa ve verzích AMG. Otázkou je ovšem pohon, neboť šéf divize rovněž uvedl, že po představení verze se systémem 4Matic je zájem o zadokolku malý. Nebylo by tedy překvapením, kdyby takové provedení zcela zmizelo z nabídky.
Jakkoliv lze samozřejmě v tomto směru očekávat od puristů stížnosti, tento krok není u Mercedesu nelogický. Verze E 63 se svou takřka dvoutunovou hmotností nikdy nebyla sporťákem a její nová inkarnace má být na základě interních testů se systémem 4Matic rychlejší než zadokolka. Mercedes má tedy hned několik důvodů, proč ji „zaříznout“ a uspořené finance věnovat třeba na oltář vývoje dvanáctiválců. To je ale již čirá spekulace, od které se vrátíme do reality.
Zmínit přitom můžeme, že nové Éčko dostane do vínku platformu MRA, se kterou je spojen nemalý úbytek kilogramů. Stávající 5,5litrový osmiválec by přitom měla nahradit nová čtyřlitrová jednotka V8, která v modelech C 63 a AMG GT produkuje maximálně 510 koní. To vůči dosavadnímu provedení představuje značný pokles, pročež v Affalterbachu dozajista přistoupí k jistým modifikacím, na jejichž konci by mohlo stát zhruba 550 až 580 koní.
I to je sice méně než dnes, nicméně s onou nižší hmotností bychom se měli dočkat působivější jízdní dynamiky. Mimo to by nový model měl být rovněž úspornější, neboť adoptována má být také devítistupňová automatická převodovka. Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, snad kromě faktu, že testovací jezdci vyrazili s prototypy znovu na Severní smyčku. Zde je přitom nachytali špionážní fotografové, jejichž veškerou práci si můžete prohlédnout na níže přiložené adrese.
Výroba dvanáctiválců se přesune z Affalterbachu do Manheimu...
...přičemž uvolněné kapacity využije AMG ve prospěch osmiválce, který bude pohánět i příští Mercedes E 63
Zdroje: Mercedes-AMG, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch