Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes A 2012: hatchback konečně v plné parádě
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(živé foto) Po sérii úniků Mercedesu uniklo o nové generaci třídy A úplně všechno. Máme pro vás více snímků i řadu technických detailů.
Doplněno 22:30: Přidali jsme již kompletní sadu oficiálních snímků a první video, dříve publikované informace zůstávají v platnosti.
Představování nové a vskutku výrazně odlišně pojaté třetí generace Mercedesu třídy A začalo v podstatě už loni v dubnu, kdy automobilka vcelku překvapivě odhalila její koncept. Ačkoli z jeho podoby bylo zjevné, že se k sériovému provedení mu ještě leccos chybí, nemohlo být pochyb ani o tom, že se tento model mezigeneračně dramaticky změní - z dosavadního „skoroMPV” se stane mnohem klasičtěji střižený hatchback.
Podobu sériové verze naznačil již o měsíc později únik patentových snímků a v podstatě již tehdy bylo po překvapení. Autenticitu těchto materiálů ovšem potvrdily až špionážní resp. uniklé fotky zachycující příď i záď - Mercedes se v mezičase zmohl jen na odhalení interiéru, které ale ve srovnání s novým Béčkem nepřináší mnoho nového. Tolik krátká rekapitulace toho, co už víme, teď se podíváme na to, co jsme dosud vidět nemohli.
Ačkoli z výše zmíněného vyplývá, že vzhled nového Mercedesu A není zrovna bleskem z čistého nebe, první pořádné fotky přece jen říkají více. Konec konců i proto, že obě zmíněné fotky zachycovaly vůz jen v provedení s paketem AMG, nyní se můžete podívat také na základní provedení. I to je přes decentnější nárazníky střiženo velmi atraktivně a též v jeho případě lze hovořit o proměně popelky v... Rockyho Balbou. Vyloženě rodinné auto se stalo sportovně vyhlížejícím hatchbackem a podle nás je to jedině dobře. Pro rodinu je tu i nadále třída B.
Z detailů jsou krom již zmíněných nárazníků s celkem masivními otvory pro pohyb chladícího vzduchu zřejmě nejzajímavější výrazná hlavní světla kosodelníkového tvaru takřka kompletně lemovaná LED pro denní svícení. Světelné diody pak najdeme i v koncových světlometech, které svým tvarem také rozhodně nejsou přehlédnutelné.
Design vozu můžete s pomocí přiložených fotek pořádně prozkoumat sami, co z nich ale nevyčtete jsou rozměry vozu. Ten měří na délku 4 292 mm a na šířku 1 780 mm, což je o 487 resp. 15 mm více než dosud. Relativně největší nebo lépe řečeno nejviditelnější změna ale postihla výšku, která se snížila o 163 mm. Auto navíc těží z nízkého koeficientu odporu vzduchu Cx jen 0,26 a spolu se subtilnější stavbou by tak mělo být mnohem efektivnější.
Z dalších technických podrobností stojí za zmínku, že nová třída A stojí stejně jako Béčko na nové platformě MFA (Modular Front Architecture) a představuje tak zcela nový vůz. Vůz se pochopitelně - stejně jako u třídy B - zbavil motorů umístěných pod podlahou a přichází se zcela novými agregáty uloženými vpředu napříč před poháněnou osou. Všechny používají přeplňování turbodmychadlem a přímý vstřik paliva do válců.
Z benzinových jednotek se v základu jedná o motor 1,6 turbo od Renaultu s výkonem 85 kW (115 koní), který si najde cestu pod kapotu verze A180. O pohon vyšších provedení se postará opět přeplňovaná jedna-šestka, tentokrát ale jde již o agregát M270 od Mercedesu, který bude vlastní provedením A200 a A250. V prvním případě nabídne výkon až 115 kW (156 koní), v druhém plných 155 kW (211 koní).
Naftové agregáty zastoupí opět především ty známé z třídy B. Základem se stane čtyřválec 1,8 pro verze A180 CDI a A200 CDI s 80 kW (109 koní) resp. 100 kW (136 koní) výkonu. Na vrcholu pak stane jednotka o objemu 2,2 litru pro verzi A220 CDI, jenž se pochlubí nejvýše 125 kW (170 koní).
Jednu verzi jsme záměrně vynechali - základní naftovou A160 CDI. Jde o čistokrevné „eko” provedení se systémem start and stop, pneumatikami se sníženým valivým odporem a dalšími dobře známými prvky podobného typu. U takového snad ani nepřekvapí, že se Mercedes chlubí hlavně spotřebou paliva - 4,1 litru nafty na 100 km neboli 99 g CO2/km. Jde o vůbec nejúspornější produkční Mercedes v historii.
Všechny motory bude možné kombinovat s šestistupňovou manuální, nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou, poháněná kola budou jen přední. Tedy alespoň zatím, později by se měla objevit verze AMG nabízející možná až přes 350 koní výkonu posílaného na obě osy.
To je ale ryzí spekulace, z prvků od AMG bude zatím k dispozici jen paket, který vozu přidá jiné nárazníky, snížený podvozek a 18" kola s pneumatikami 235/40 R18.
Z dalších prvků výbavy se můžete spolehnout na bohatou nabídku nadstandardních bezpečnostních i komfortních prvků, z nichž automobilka zatím jmenuje třeba systém varující před kolizí nebo ten pro sledování pozornosti řidiče. Více možná zjistíme v Ženevě, ale opravdu jen možná...
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Sada živých snímků nového Áčka ze Ženevy
První pořádný pohled na novou třídu A není zrovna překvapivý, na zajímavosti mu to ale neubírá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva