Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes A 2012: hatchback konečně v plné parádě
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(živé foto) Po sérii úniků Mercedesu uniklo o nové generaci třídy A úplně všechno. Máme pro vás více snímků i řadu technických detailů.
Doplněno 22:30: Přidali jsme již kompletní sadu oficiálních snímků a první video, dříve publikované informace zůstávají v platnosti.
Představování nové a vskutku výrazně odlišně pojaté třetí generace Mercedesu třídy A začalo v podstatě už loni v dubnu, kdy automobilka vcelku překvapivě odhalila její koncept. Ačkoli z jeho podoby bylo zjevné, že se k sériovému provedení mu ještě leccos chybí, nemohlo být pochyb ani o tom, že se tento model mezigeneračně dramaticky změní - z dosavadního „skoroMPV” se stane mnohem klasičtěji střižený hatchback.
Podobu sériové verze naznačil již o měsíc později únik patentových snímků a v podstatě již tehdy bylo po překvapení. Autenticitu těchto materiálů ovšem potvrdily až špionážní resp. uniklé fotky zachycující příď i záď - Mercedes se v mezičase zmohl jen na odhalení interiéru, které ale ve srovnání s novým Béčkem nepřináší mnoho nového. Tolik krátká rekapitulace toho, co už víme, teď se podíváme na to, co jsme dosud vidět nemohli.
Ačkoli z výše zmíněného vyplývá, že vzhled nového Mercedesu A není zrovna bleskem z čistého nebe, první pořádné fotky přece jen říkají více. Konec konců i proto, že obě zmíněné fotky zachycovaly vůz jen v provedení s paketem AMG, nyní se můžete podívat také na základní provedení. I to je přes decentnější nárazníky střiženo velmi atraktivně a též v jeho případě lze hovořit o proměně popelky v... Rockyho Balbou. Vyloženě rodinné auto se stalo sportovně vyhlížejícím hatchbackem a podle nás je to jedině dobře. Pro rodinu je tu i nadále třída B.
Z detailů jsou krom již zmíněných nárazníků s celkem masivními otvory pro pohyb chladícího vzduchu zřejmě nejzajímavější výrazná hlavní světla kosodelníkového tvaru takřka kompletně lemovaná LED pro denní svícení. Světelné diody pak najdeme i v koncových světlometech, které svým tvarem také rozhodně nejsou přehlédnutelné.
Design vozu můžete s pomocí přiložených fotek pořádně prozkoumat sami, co z nich ale nevyčtete jsou rozměry vozu. Ten měří na délku 4 292 mm a na šířku 1 780 mm, což je o 487 resp. 15 mm více než dosud. Relativně největší nebo lépe řečeno nejviditelnější změna ale postihla výšku, která se snížila o 163 mm. Auto navíc těží z nízkého koeficientu odporu vzduchu Cx jen 0,26 a spolu se subtilnější stavbou by tak mělo být mnohem efektivnější.
Z dalších technických podrobností stojí za zmínku, že nová třída A stojí stejně jako Béčko na nové platformě MFA (Modular Front Architecture) a představuje tak zcela nový vůz. Vůz se pochopitelně - stejně jako u třídy B - zbavil motorů umístěných pod podlahou a přichází se zcela novými agregáty uloženými vpředu napříč před poháněnou osou. Všechny používají přeplňování turbodmychadlem a přímý vstřik paliva do válců.
Z benzinových jednotek se v základu jedná o motor 1,6 turbo od Renaultu s výkonem 85 kW (115 koní), který si najde cestu pod kapotu verze A180. O pohon vyšších provedení se postará opět přeplňovaná jedna-šestka, tentokrát ale jde již o agregát M270 od Mercedesu, který bude vlastní provedením A200 a A250. V prvním případě nabídne výkon až 115 kW (156 koní), v druhém plných 155 kW (211 koní).
Naftové agregáty zastoupí opět především ty známé z třídy B. Základem se stane čtyřválec 1,8 pro verze A180 CDI a A200 CDI s 80 kW (109 koní) resp. 100 kW (136 koní) výkonu. Na vrcholu pak stane jednotka o objemu 2,2 litru pro verzi A220 CDI, jenž se pochlubí nejvýše 125 kW (170 koní).
Jednu verzi jsme záměrně vynechali - základní naftovou A160 CDI. Jde o čistokrevné „eko” provedení se systémem start and stop, pneumatikami se sníženým valivým odporem a dalšími dobře známými prvky podobného typu. U takového snad ani nepřekvapí, že se Mercedes chlubí hlavně spotřebou paliva - 4,1 litru nafty na 100 km neboli 99 g CO2/km. Jde o vůbec nejúspornější produkční Mercedes v historii.
Všechny motory bude možné kombinovat s šestistupňovou manuální, nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou, poháněná kola budou jen přední. Tedy alespoň zatím, později by se měla objevit verze AMG nabízející možná až přes 350 koní výkonu posílaného na obě osy.
To je ale ryzí spekulace, z prvků od AMG bude zatím k dispozici jen paket, který vozu přidá jiné nárazníky, snížený podvozek a 18" kola s pneumatikami 235/40 R18.
Z dalších prvků výbavy se můžete spolehnout na bohatou nabídku nadstandardních bezpečnostních i komfortních prvků, z nichž automobilka zatím jmenuje třeba systém varující před kolizí nebo ten pro sledování pozornosti řidiče. Více možná zjistíme v Ženevě, ale opravdu jen možná...
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012






















Sada živých snímků nového Áčka ze Ženevy
První pořádný pohled na novou třídu A není zrovna překvapivý, na zajímavosti mu to ale neubírá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva