Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový McLaren F1 chce být znovu nejlepším supersportem světa
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka McLaren tvrdí, že se při vývoji nástupce modelu F1 nesoustředí na maximálku. Tohle nemá být závod o nejrychlejší automobil v přímce.
Při otevření nového zastoupení firmy McLaren v australském Sydney se tamnímu zástupci magazínu Drive (patřícího pod deník The Sydney Morning Herald) podařilo položit pár otázek Ronu Dennisovi týkajících se nástupce supersportu F1. Šéf firmy připustil, že nový vůz nebude na rovinkách tak rychlý jako jeho předek z 90. let, který byl schopen jezdit bez omezovače rychlostí 391 km/h a svého času byl neohroženým králem silnic.
„MP4-12C je na kterémkoli okruhu na světě rychlejší než F1,“ říká Dennis. „Nefixujme se pouze na maximální rychlost. Myslím, že to je první věc, na kterou bychom se měli přestat zaměřovat.“ Co místo toho McLaren slibuje? Podle Dennise technologicky ten nevyspělejší supersport schopný konkurovat Ferrari, Lamborghini a Porsche.
„Co bychom měli mít, je pořádný výkon,“ vysvětluje. „Použijeme již obecně uznávané technologie a spojíme je s těmi, které ještě nejsou známy. Mohu vám říci, že naše auto dostane spoustu věcí, které momentálně neexistují.“ Mnoho vozů ovšem nevznikne. „Plánujeme vyrobit kolem 300 až 500 aut. Nebudou levná, budou hodně odlišná od typu 12C a doufám, že budou oslavovány jako to nejlepší, co kdy mezi supersporty vzniklo,“ dodává Dennis.
V rozhovoru zároveň potvrdil, že centrální karbonový monokok stávajícího auta bude využitý nejen při výrobě nového supersportu, ale dostane jej také malý McLaren umístěný pod modelem MP4-12C. Základ pohonné jednotky bude vycházet ze současného bi-turbo osmiválce o objemu 3,8 litru, ale bude mít vyšší výkon a patrně také objem. A je velmi pravděpodobné, že bude spojen s hybridní technikou, jejímž úkolem bude dále zvýšit výkon a zároveň snížit spotřebu.
Co má být naopak radikálně jiné, je design. Dennis tvrdí, že 12C má záměrně konzervativnější tvary a příští stroj rozhodně nebude působit upjatě. „Věřte mi, bude vypadat úplně jinak. Míra agresivity bude tak vysoká, jak to jen bude akceptovatelné.“
Život s novým modelem má být ale mnohem snadnější, než s jeho předchůdcem. Kabina již nebude třímístná, ale nabídne konvenční dvousedadlový interiér. Co bude ztrácet v nekompromisnosti, nahradí technologie. „Postavit další F1 je při dnešním stavu legislativy extrémně náročné. Prostě jej nelze vyrobit. Pokud byste chtěli u takového vozu získat homologaci, nikdy byste se nedostali na tak nízkou hmotnost, takže jsme se museli zaměřit jiným směrem a osvojit si spoustu nových technologií,“ vysvětluje Dennis. „Potřeby dnešních majitelů supersportů jsou mnohem vyšší. Jednoduchost, syrovost, tuhost a agresivita nejsou nakceptovatelné. Očekávání budoucích zákazníků stojí na mnohem vyšší sofistikovanosti,“ připomněl Ron Dennis.






Současná legislativa ovlivnila konstrukci aut natolik, že by původní McLaren nemohl mít dnes tu hmotnost jako v 90. letech
Ron Dennis potvrdil, že kromě nástupce F1 vznikne také menší model umístěný pod typem 12C
Zdroj: Drive - The Sydney Morning Herald
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins