Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily

Za svou konkurenci bere Les Edgar ojetý Aston Martin. Tedy ryze britský vůz s motorem vpředu, pohonem zadních kol a sportovními ambicemi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily

28.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za svou konkurenci bere Les Edgar ojetý Aston Martin. Tedy ryze britský vůz s motorem vpředu, pohonem zadních kol a sportovními ambicemi.

Po příchodu nového kapitána na potápějící se loď jménem TVR jsme se o budoucnost tradiční britské značky trochu obávali. Poté, co jí bývalý majitel Nikolaj Smolensky dokonale navedl přímo na ledovou kru, se totiž pád ke dnu zdál být nevyhnutelným. Britský podnikatel Les Edgar však očividně ještě na poslední chvíli zvládl všechny díry zalátat a kormidlem otočit k obratu. V rozhovoru pro britský Autocar pak navíc dodal, že nyní se svou lodí hodlá navázat přesně na ten kurz, který kdysi vytyčil Peter Wheeler.

Co přesně to znamená? Pokud tipujete zcela nové modely či naopak obnovení výroby těch starých, pak pravdu máte v obou případech. Finální rozhodnutí ještě nepadlo, přičemž podle Edgara by např. omlazený Sagaris mohl být na trhu do roka. Zcela novému TVR to ale bude trvat minimálně dvakrát tak dlouho, přičemž prodej bude zpočátku omezen jen britskými ostrovy, za ně se automobilka má podívat až někdy za tři roky.

Jako konkurenci přitom Edgar vidí spíše ojetý Aston Martin než Porsche Cayman či Boxster, a to hned z několika důvodů. Zaprvé je britský, dále pak má motor uložený vpředu a disponuje pohonem zadních kol. Přičemž jeho cena „z druhé ruky“ by měla odpovídat budoucím modelům TVR, což znamená rozmezí nějakých 50 až 80 tisíc liber (cca 1,5 až 2,4 milionu korun).

O jejich pohon by se s největší pravděpodobností měly starat benzinové motory s větším počtem válců a objemem, než je aktuálně obvyklé. Přičemž nový majitel nevylučuje ani vlastní koncepci, ani partnerství s jinou značkou. Za příklad přitom dává firmu Morgan, která je podle něj skrz naskrz britská, i když pod svou kapotou používá agregáty BMW.

V rámci názvosloví by pak mohly být vzkříšeny staré názvy, které zněly skutečně „cool“, což by mohl být případ hlavně modelu Cerbera, který Les Edgar kdysi vlastnil - i když sám ještě před nedávnem říkal, že by byl nerad, kdyby pohled do jeho bývalé garáže měl naznačovat, jakým směrem se TVR vydá v budoucnu.

Spojení s minulostí se ale nový majitel britské značky rozhodně nevyhýbá. Sám se ostatně rád vrací ke svému působení v závodním týmu Astonu Martin, přičemž dodává, že na okruzích by jednou rád viděl i TVR. Aktuálně však takový program není prioritou, nejprve je třeba oživit image značky. Teprve pak přijde na řadu třeba Le Mans.

Zdá se tedy, že TVR je aktuálně v dobrých rukou, přestože ty doposud s výrobou nových automobilů nemají jedinou zkušenost. Podstatné pro nás by přitom mělo být, že Edgar chce, aby nové modely byly co nejjednodušší, co nejlépe ovladatelné a také maximálně hlučné. Elektromotory a zřejmě i hybridy tedy mají smůlu.


Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily - 1 - TVR new owner Les Edgar 02Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily - 2 - TVR new owner Les Edgar 03Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily - 3 - TVR new owner Les Edgar
Les Edgar sice nemá s výrobou vozů žádné zkušenosti, Aston Martin však již navrátil na závodní dráhy. TVR je tak ve správných rukou

Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily - 4 - TVR Cerbera 01Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily - 5 - TVR Cerbera 02Nový majitel TVR chce vyrábět jednoduchá a hlasitá auta, žádné elektromobily - 6 - TVR Cerbera 03
Cerbera je jedním z mnoha sportovních vozů, které nynější majitel značky TVR Les Edgar dříve vlastnil. Je proto možné, že název vozu bude znovuzrozen

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.