Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lotus Esprit by se přece jen mohl dostat do výroby, jisté ale zatím není nic
24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Lepší pozdě nežli později, říká se. Dlouho jsme o novodobém Espritu nic neslyšeli, ale teď se zdá, že to s ním Lotus úplně nevzdal.
Je tomu více než rok, co jsme se naposledy zmiňovali o chystaném modelu Lotusu tak věhlasného jména jako je Esprit. Na počátku předminulého roku totiž došlo k převzetí značky malajským konsorciem DRB-Hicom, následně pak dostal padáka ředitel firmy Dany Bahar a od té doby Lotus stále více či méně nerozhodně přešlapuje na místě a očividně neví, kudy se vydat.
Stávající vedení nejprve jakékoliv nové modely odpískalo, vzápětí ale prohlásilo, že nový Esprit by to nakonec na registrační značky přece jen zvládnout mohl. Letos je už britská značka po dvou rekordních ztrátách konečně z nejhoršího venku, a hodlá vyrobit až dvě tisícovky aut. První vlaštovkou se zdá být okruhový model Elise S Cup R, jenže to není nic až tak nového.
Pokud se tedy vrátíme k původním plánům ohledně novodobého Espritu, na který jsme narazili v podobě studie například v roce 2010 v Paříži, od značky prý stále nedostal zelenou, ale ani stopku. Ikonické superauto s vidlicovým osmiválcem a historií sahající do roku 1976 znovu připomíná manažer Lotusu pro Austrálii a Nový Zéland Alastair Manihera a dodává, že cítí uvnitř automobilky touhu dotáhnout projekt do konce. Osobně by ho rád znovu viděl a není sám, jenomže management Lotusu prý nadále zvažuje, jak s Espritem naložit.
Pokud by po něm prý byla dostatečná poptávka, a že by s ní být problém měl jen stěží, pak bychom se měli dočkat. Dalším faktem je, že by Lotus po znovunastartování projektu a dovedení konceptu do produkční podoby neměl ani problémy s kapacitou továren, prostor na něj kvůli současné stále skromné modelové řadě zkrátka a dobře mají. Že by byl problém s motorem? To si také úplně nemyslíme.
Atmosférický osmiválec konceptu byl údajně schopen vytočit se až k devíti tisícovkám otáček, přičemž výkon dosahoval zhruba 610 koní. Jeho výhodou navíc byla modulární konstrukce, díky které by se mohl objevit v dalších modelech Lotusu v podobě menších čtyř a šestiválcových verzích. Pochybnosti tedy můžou vyvstat jen z hlediska nedostatečných možností stávajících výrobních linek na výrobu nejrůznějších derivátů a kvůli potřebě drobného přepracování původního motoru do souladu se stávajícími požadavky.
Tak se tedy jako vy musíme zeptat, kde je zakopaný pes. Bude zřejmě u vlastníka DRB-Hicom, který sice možná hodlá investovat do vývoje a rozvoje Lotusu, ale zároveň chce mít také dobře promyšlený dlouhodobý plán s dobrými výsledky bez rizika. Manihera dodává, že Lotus má před sebou mnohem zářnější budoucnost, ale o podrobných plánech zatím mluvit nemůže. Modleme se tedy, aby se britská automobilka dále rozvíjela a aby dostal Esprit konečně zelenou.
Nový Esprit je již téměř připravený na sériovou výrobu. Zahájení ovšem zřejmě nadále brzdí management
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 3 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nejnovější články
- Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
před hodinou - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 3 hodinami - Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
před 4 hodinami - Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před 6 hodinami - Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva