Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lotus Elise bude použitelnější, z tradičních hodnot ale nesleví
8.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka bude možná ještě lehčí než stávající provedení. Zachovat chce také dokonalou ovladatelnost, design bude pouze evoluční.
Ještě před několika málo roky jsme se o budoucnost Lotusu mohli oprávněně obávat, neboť britská automobilka poměrně neobratně balancovala na hraně bankrotu. Nicméně příchod nového majitele a šéfa představovaly kýženou záchranu, díky čemuž začíná značka pomalu vzkvétat. Loni jsme se tak dočkali řady modelů i postupné navyšování produkce, kdy kupříkladu od ledna do listopadu bylo jen v Evropě prodáno 788 nových vozů, tedy o poznání více než za celý předloňský rok a takřka dvakrát tolik, co v katastrofálním roce 2012.
Do budoucna navíc Lotus počítá s ještě větší prosperitou, neboť ohlášen byl příchod vůbec prvního firemního SUV. To by se mělo objevit na sklonku dekády, přičemž primárně zamíří na čínský trh, kde by mělo být podle firemních plánů prodáno zhruba šest až sedm tisíc kusů ročně. To přitom zdaleka není nereálný výhled, neboť podle analytiků by největší trh světa měl v daném období spolknout zhruba osm milionů SUV ročně. Produkce Lotusu tedy má představovat pouhou kapku v moři.
Zatímco tato novinka přivede ke značce celou řadu nových zákazníků, Britové nehodlají zapomínat ani na tradiční klientelu. Pro tu aktuálně chystají novou generaci modelu Elise, která by měla debutovat v roce 2019. Postavena bude na základech zcela nového hliníkového lepeného šasí, přičemž důraz je při vývoji kladen na navýšení každodenní použitelnosti. Mimo to ovšem Lotus nehodlá slevit z firemních tradic, pročež lze i nadále počítat s velmi nízkou hmotností a „nejlepším ovládáním“ ve své třídě.
„Vůz jsme prozatím ještě kompletně nedefinovali, nicméně jedna věc je takřka jistá - chci i nadále setrvat u šasí z lepených hliníkových profilů. Podívejte se na ty možnosti, jaké díky tomu máme - můžeme udělat Elise, Exige i různé otevřené verze. Je tedy naším záměrem, abychom se s příští generací vydali tímto směrem,“ dodává šéf značky Jean-Marc Gales. Ten rovněž naznačil, že nemáme očekávat dramatický redesign. Nový Elise jednoduše bude jen modernizován, stále ale bude snadno rozpoznatelný.
K oné praktičnosti pak Gales uvádí, že „existuje zhruba pět nebo šest bodů, které ji definují. A ty budou vylepšeny.“ Jednou z daných oblastí přitom budou užší dveřní prahy, díky kterým bude usnadněn přístup do kabiny. Mimo to bude nové hliníkové šasí lehčí než stávající, které váží pouhých 68 kilo. Kromě toho zajistí další redukci náhrada některých hliníkových panelů karoserie sklolaminátovými.
Nový Elise však nebude jedinou novinkou, kterou Lotus chystá. Ještě letos by se totiž měla objevit Evora 400 ve verzi Roadster, v jejímž případě se počítá se dvěma odnímatelnými karbonovými střešními panely. Ty přitom bude možné uschovat do prostoru mezi motorem a sedadly. Po stránce designové by se přitom měly měnit hlavně zadní partie.
Kromě Roadsteru se ovšem dočkáme ještě jednoho přírůstku ve vrcholné modelové řadě, a sice kupé v okleštěné variantě Sport. Na její adresu totiž Gales uvedl: „Po modelech Elise Sport a Exige Sport si asi dokážete představit, co bude následovat.“ Lotus tedy rozhodně neskomírá, ale začíná opět vystrkovat růžky. A to lze jedině kvitovat...
Nový Lotus Elise by dokonce mohl být lehčí než stávající provedení, přesto prý bude použitelnější
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
před 57 minutami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
před 3 hodinami - Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před 5 hodinami - Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva