Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lexus RX je venku, má agresivnější vizáž a pod kapotou jen šestiválce
1.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) RX je pro Lexus důležitý, takže si dala s jeho čtvrtou generací záležet. Design je odvážný a pod kapotou zůstávají jen šestiválce.
Automobilka Lexus může nabízet zajímavé sedany a kupé s osmiválcovými motory, SUV označené RX je ale strojem, na kterém vydělává nejvíce peněz. A právě ten se na newyorském autosalonu odhaluje ve své čtvrté generaci, jejíž design odpovídá soudobému jazyku značky Lexus. Dominuje obrovská přední maska ve tvaru vřetene, kterou lze milovat anebo nenávidět, nic moc mezi tím.
Také zbytek auta je značně modernizován, vidíme vliv menšího modelu NX. Přesto je ale znát, že je RX pro automobilku nejdůležitější model, takže byly zachovány klíčové prvky, jako např. hodně skloněné zadní okno. Zvenčí vidíme také kompletně LEDková světla vpředu i vzadu, spoustu ostrých hran a také např. dost odvážně pojatou oblast C a D sloupků.
Interiéru se také dostalo modernizace ve stylu ostatních Lexusů, představených v poslední době. Středová konzole má širokoúhlou 12,3" obrazovku infotainmentu, který se primárně ovládá tlačítky a ovladači na středovém tunelu. Za příplatek je k mání barevný head-up displej nebo dvě 11,6" obrazovky jako součást zábavního systému pro zadní sedadla. Zmiňme také novou panoramatickou střechu nebo vyhřívání a elektrické sklápění zadních sedadel. A díky prodloužení rozvoru zhruba o 5 cm je tu také víc místa.
Jízdních asistentů tu je už v základu celá armáda, sdružená pod názvem Lexus Safety System+. Součástí je například hlídač jízdních pruhů, automatické brzdění pro prevenci nehod či pro zmírnění následků, hlídač mrtvých úhlů, radarový adaptivní tempomat nebo automatická dálková světla. Pomoci nejen bezpečnosti, ale také komfortu mají adaptivní tlumiče, označené jako AVS, Adaptive Variable Suspension, a nabízené pro Lexus RX poprvé.
Pod kapotou se toho změnilo už trochu méně, Lexus RX bude i ve čtvrté generaci nabízen ve verzích RX 350 a RX 450h. První nabídne 3,5litrový šestiválec, který posílil na 305 koní. Druhá, hybridní varianta, bude mít pod kapotou také 3,5litr, ale bude mu pomáhat elektromotor. Nebude však silnější, kombinovaný výkon by měl být také okolo třech stovek koní. Dá se ale očekávat alespoň na papíře nižší spotřeba; jak přesně, zatím nevíme.
Obě varianty budou k mání i s paketem F Sport, který vymění standardní 18" kola za větší 20", přihodí ještě o kousek agresivnější design, perforovanou kůží potažený sportovní volant a pádla pro automatickou převodovku a pozmění přístrojový štít. Podvozku přinese také aktivní stabilizátory, které dle slov automobilky "úžasně omezí náklony v zatáčkách", a systém AVS dostane k režimům Eco, Normal a Sport ještě jeden, nazvaný Sport+.
Do showroomů by se Lexus RX měl dostat koncem tohoto roku. Zda přijde na řadu napřed Amerika, pro RX podstatnější trh, a až později Evropa, nemáme zprávy, takže není vyloučeno, že si budeme moci tuto novinku objednat už koncem roku i my. Na ceník si zatím budeme muset počkat, dá se ale očekávat mírné navýšení základní ceny oproti 1,4 milionu korun, za které je v ČR nabízena současná generace.



























Lexus RX 350 přijde se 300 koni pod kapotou
Hybridní verze RX 450h nebude silnější, i když bude mít také 3,5litrový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva