Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lexus LFA je stoprocentně ve hře, dorazit ale klidně může až za 30 let
11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Každá generace lidí se má těšit z výjimečného supersportu, říká prezident Toyoty. Nový Lexus LFA proto dorazí spíše později než v nejbližší době.
Pro japonskou automobilku byl Lexus LFA krokem do zcela neznámého teritoria. Rozhodně však nešlo o nezajímavou prvotinu, přestože původní záměry počítající s kupé oceněným na nějakých 120 000 USD (cca 2,4 milionu korun) vzaly postupně za své. Značka totiž pár let po zahájení vývoje zjistila, že karbonová vlákna jsou mnohem lepším materiálem než hliník, a tak začala znovu od píky. Díky tomu práce na modelu LFA zabraly rovnou dekádu.
S určitostí ovšem můžeme prohlásit, že dané úsilí se automobilce vyplatilo, neboť minimálně po vizuální a zvukové stránce Lexus LFA ohromuje davy. Krátce po vyrobení finálního pětistého kusu ovšem přišla ledová sprcha v podobě oznámení, že nástupce japonská automobilka nechystá. Tento názor však zjevně nebyl permanentní, neboť momentálně Japonci otočili o 180 stupňů.
„Akio věří, že každá generace si zaslouží vůz podobný LFA, pročež jsme začali s pracemi na modelu určeném lidem, kteří dnes dospívají,“ osvětluje novinky značky viceprezident Mark Templin. Jasně tím přitom poukazuje na podporu, jakou supersport má v prezidentovi automobilky Akio Toyodovi. Zároveň tím ovšem vyplouvá na povrch, že v nejbližších letech se vozu rozhodně nedočkáme.
Pokud totiž v hledáčku značky je nová generace kupujících, pak půjde spíše o desetiletí, což ostatně potvrzuje také mluvčí automobilky Brian Lyons. Ten totiž v návaznosti na Templinovo prohlášení uvedl, že příchod nového Lexusu LFA se může klidně odehrát až za 30 let. Je však otázkou, kde v té době bude automobilový průmysl.
Výše zmíněné ovšem neznamená, že by Japonci v nejbližších letech nepředstavili sportovní novinky. Důraz je kladen hlavně na produkční verzi modelu LF-LC, jejíž koncept se prý dočkal neskutečných ohlasů. „Byl jsem opravdu unešený z toho, jak na něj lidé reagovali,“ dodal Templin. Návrat Lexusu SC, jak by se sériový model měl jmenovat, je tedy stoprocentní jistotou.









První generace Lexusu LFA se nakonec dočká nástupce, ten však klidně může dorazit až za 30 let
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11