Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Land Rover Discovery oficiálně, detailně. Známe i českou cenu
28.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 137 foto, videa) Nový Discovery 5 se ukázal světu v celé své kráse. Má větší světlou výšku, je prostornější a nabídne i dost luxusu a praktičnosti.
Co bylo začátkem měsíce naznačeno a dříve dnes únikem dále odhaleno, je nyní zcela venku - nový Land Rover Discovery se ukázal na prezentaci v předvečer autosalonu v Paříži. Vzhledově asi moc překvapení nenabídne, když už jsme ho viděli zepředu díky automobilce a zboku a zezadu díky úniku, ale detailnější fotosada není nikdy na škodu.
Vidíme na ní kombinaci tradičních prvků Land Roveru s moderním designem a docela velkou podobnost s již prodávaným Discovery Sport, které je nástupcem modelu Freelander. Plnotučné Discovery se tak mohlo posunout blíže k Range Roveru, s novou generací to je opět o kousek luxusnější auto. Od první generace urazilo docela dost cesty, nyní zcela opouští krabicoidní karoserie čtvrté generace.
Vpředu jsou novinkou kompletně LEDková světla a diody najdeme i vzadu. Zadní světla jsou oproti ostatním Land Roverům dost odlišná, designéři zcela zahodili jakýkoliv kruhový motiv. Na pátých dveřích se ale přidrželi designu předchůdce s vlnkou či schodem, nad kterým je registrační značka. Pokud vám na zádi něco nesedí, je to právě tohle - značka ani logo automobilky nejsou umístěny na středu auta.
To by dávalo smysl, kdyby zde byla rezerva, jako u leckterého skutečného offroadu, jenže ta tam byla naposledy na Discovery 2 v roce 2003. Od té doby to byl designový prvek a u Discovery 3 a 4 ona vlnka tvořila předěl mezi dvěma částmi zadního čela. Novinka však má zadní čelo celé výklopné nahoru.
V kabině, jak stojí i výše, čekejme více luxusu. Všechny sedačky jsou vyhřívané, ty v prvních dvou řadách jsou i ventilované a křesla řidiče a spolujezdce nabídnou i masážní funkci. Co z toho bude standardem a co za příplatek, příp. v které z výbavových verzí, však zatím nevíme. Hlavní novinkou je elektrické ovládání všech sedaček, ovšem nejen tlačítky na nich samotných, ale i z centrálního displeje a dokonce i z aplikace ve smartphonu.
Systém je součástí služeb InControl Touch Pro a podle tiskové zprávy "umožňuje uživatelům změnit uspořádání sedadel, zatímco v obchodě stojí frontu na zaplacení velkého (...) zboží. Díky tomu do vozu vždy snadno naloží každý svůj nákup." Pokud to nebude třeba desetimetrový laminátový bazén nebo další auto, dodejme jízlivě, nicméně nápad je to zajímavý a při návštěvě Ikey se může hodit.
Palubní infotainment má nabídnout sedm portů USB v základu a devět, připlatíte-li za zábavní systém pro zadní sedačky. K mání bude i špičkový soundsystém Meridian a za samozřejmost bychom považovali Apple CarPlay a Android Auto, třebaže se o nich specificky tisková zpráva nezmiňuje. Vůz bude mít také velký head-up displej.
Ten je mimo jiné klíčový pro "průhlednou kapotu" - funkci, která díky kamerám na head-up displeji zobrazí prostor těsně před vozem, který řidič ze svého místa přes kapotu nemůže vidět. Tahle funkce se bude jistě hodit zejména v terénu, ale i pokud budete parkovat u extra vysokého obrubníku.
Discovery 5 bylo navrhováno "zevnitř ven", jinými slovy, uvnitř má být dost místa pro sedm dospělých. Sedačky v každé řadě jsou o něco výš než ty před nimi, stejně jako dřív, a aby bylo i ve třetí řadě dost místa na hlavu, zůstala i zvýšená střecha v zadní části vozu. Zvětšení vnitřního prostoru si také vyžádalo růst auta zvenčí - na délku přibylo 140 mm na výsledných 4 970 mm a v rozvoru je navíc 40 mm, takže nyní je mezi nápravami 2 923 mm. Vůz je o 40 mm nižší a zároveň má o 43 mm vyšší světlou výšku, 283 mm, což je víc než slušné číslo. Brodivost se zvedla na 900 mm, což je prý nejvíc ve třídě.
V této oblasti nejvíc pomohla výměna ocelového žebřinového rámu, na kterém byly založeny Discovery 3 a 4, za samonosnou hliníkovou karoserii. Díky tomu je také nové Discovery o 20 %, o půl tuny lehčí než předchůdce, a tak základní model dle norem EU váží 2 099 kg. To ve spolupráci s nižším odporem vzduchu (hodnota Cd 0,33) bude znamenat citelně menší spotřebu paliva a odpovídající zlepšení dynamiky.
Pod kapotou by měla základ tvořit motorizace Td4, tedy dvoulitrový vznětový čtyřválec Ingenium o výkonu 180 k, kombinované spotřebě dle NEDC 6 litrů na sto a emisemi CO2 159 g/km. O patro výš bude Sd4 se stejným motorem, jen naladěným na 240 koní a 500 Nm. Ten by měl Discovery 5 dostat na stovku za 8,3 s, jeho spotřebu ale neznáme. Prozatímním naftovým vrcholem je šestiválec Td6, třílitr produkující 258 k a 600 Nm, který je vylepšenou verzí bývalého TDV6. Je silnější jen o dva koně, ale emise klesly z 203 g CO2/km na 189 a spotřeba má být 7,2 l/100 km. Zrychlení na stovku má trvat 8,1 vteřiny.
Chcete-li pod kapotou benzínový motor, je v nabídce šestiválec Si6, také o třech litrech objemu. Nabídne 340 koní a 450 Nm a na stovce je za 7,1 vteřiny. Jeho kombinovaná spotřeba je dle NEDC 10,9 l/100 km a emise jsou 254 g CO2/km. Stejně jako všechny ostatní motory je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou značky ZF, která se kromě otočného voliče na středovém tunelu ovládá pádly pod volantem, chcete-li řadit sami. O manuálech zprávy nemáme.
Discovery 5 bude k mání se dvěma typy pohonu všech kol. Oba jsou stálé, jeden ale nabídne středový diferenciál Torsen, ten druhý zase dvoustupňovou redukční převodovku. V prvním případě je standardní rozdělení točivého momentu 50:50 na přední:zadní nápravu, v druhém je to 42:58. Z interiéru bude možno volit různé režimy jízdy v terénu i na silnici díky systému All-Terrain Progress Control, který také nabídne automatický plazivý chod v rychlostech od 2 do 30 km/h.
Vůz dostane i vzduchové odpružení, které ho může přizvednout o dalších 75 mm v rychlostech do 50 km/h. Do 80 km/h může být přizvednut o 40 mm oproti standardní světlé výšce a nad 105 km/h se světlá výška sníží o 15 % pro dosažení lepší spotřeby paliva.
V příplatkové výbavě mimo dlouhý seznam položek pro dovybavení interiéru i prvků pro jízdu v terénu čekejme také 18 různých druhů kol, jejichž průměry budou sahat až ke 22 palcům. Je tedy jisté, že základní cenu, která byla stanovena na 1 395 735 Kč, půjde velmi snadno navýšit. Discovery 5 by se mělo objevit na trhu zjara příštího roku a do té doby jistě znám i úplný český ceník.
Kompletní galerie fotografií nového Land Roveru Discovery
Nový Land Rover Discovery je elegantnější, zejména ale lehčí než dřív
Zdroj: Land Rover
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva