Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Jeep Wrangler zůstane u rámu a tuhých náprav, přesto bude lehčí
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Fanoušci Wrangleru si mohou oddechnout, i v příští generaci si tento stroj zachová rám. Přibude hliník, aerodynamika i papírová spotřeba se zlepší.
Obavy fanoušků Jeepu Wrangler a výrobců příslušenství se nejspíš nenaplní - tento ikonický off-road si i v nové generaci zachová tuhé nápravy, jak říkají nové zprávy. I když Wrangler zoufale potřebuje snížení hmotnosti, rámu a tuhých náprav se nezbaví, protože terénní schopnosti, které zajišťují, jsou pro automobilku podstatnější.
Podvozek Wrangleru nicméně upraven bude, cílem totiž je zejména snížení spotřeby paliva tohoto stroje. Základní koncepce, tedy karoserie na rámu a tuhá náprava vpředu i vzadu, ale zůstane. Snižování hmotnosti tak bude probíhat jinými způsoby, s největší pravděpodobností za použití vysokopevnostní oceli a hliníku. Sergio Marchionne o snižování hmotnosti Wrangleru hovořil už vloni v Detroitu a na svá slova navázal v Paříži, kde dokonce nepřímo naznačil něco o samonosné karoserii.
Pozdější informace říkaly, že s Wrangler zachová rám jako konstrukční základ a zejména na karoserii přidá hliník, který by pomohl snížit hmotnost. Jaké by měl nápravy, však bylo stále nejisté. Tuhé nápravy znamenají mnohem snazší úpravu podvozku pro použití terénních pneumatik o větším průměru a také pro zvětšení světlé výšky vozidla, klíčové to hodnoty pro průchodnost terénem.
Pod kapotou se však změn dočkáme, a to docela výrazných. Současné motory, tedy 3,6litrový benzínový Pentastar a 2,8litrový turbodiesel, by měly uvolnit místo menším a přeplňovaným jednotkám dost možná z dílen Fiatu. Zda alespoň jeden ze šestiválců zůstane, zatím není známo, ale nejeví se to příliš pravděpodobně. Také bude k mání modernější osmistupňový automat místo šestistupňového, který ve Wrangleru může být nyní.
Výrazně by se měla zlepšit také aerodynamika. To se neobejde bez velkých změn v designu, Wrangler nejspíš už nebude tak krabicoidní jako doposud. Se sedmi otvory v masce chladiče počítejte, ty jistě zůstanou, ale jak příď, tak i oblast čelního okna bude muset být aerodynamičtější. Čelní okno bude více skloněné; zda si Wrangler zachová možnost odmontovat dveře, je otázkou.
Kdy by se nový Wrangler měl ukázat světu, zatím není známo, ale hovoří se o roce 2017. To by znamenalo vstup do prodeje nejspíš jako modelový rok 2018 někdy v druhé půli roku 2017, tedy za zhruba dva a půl roku.
Jeep Wrangler Mojo se ukázal na loňském Easter Jeep Safari
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před hodinou - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien