Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích

(+ živé foto) Tucson Hybrid nemůže jezdit bez benzínové jednotky, elektromotor má jen 14 koní. Diesel-elektrický Tucson Plug-in Hybrid slibuje spotřebu 1,8 litru na sto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích

2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Tucson Hybrid nemůže jezdit bez benzínové jednotky, elektromotor má jen 14 koní. Diesel-elektrický Tucson Plug-in Hybrid slibuje spotřebu 1,8 litru na sto.

Kromě standardního Tucsonu, nové generace SVU ix35, představí automobilka Hyundai v Ženevě také rovnou dvě jeho hybridní varianty - „obyčejný” hybrid Tucson Hybrid, který se bez spalovacího motoru neobejde, a také „dobíjecí” Tucson Plug-in Hybrid, který zvládne čistě na elektřinu ujet prý až 50 kilometrů.

Hybrid bude kombinovat jednu ze dvou benzínových šestnáctistovek s elektromotorem o výkonu 14 koní. Nevíme zatím, zda základem bude atmosférický motor o 136 koních nebo přeplňovaný o 176 koních, ale bude běžet pořád - elektromotor mu bude jen pomáhat ve chvílích, kdy bude zapotřebí většího výkonu. Podstatnější než oněch 14 koní k dobru ale zřejmě vzpruha tohoto řešení pro provozní efektivitu s ohledem třeba na schopnost vozu zvládat pohyb v kolonách bez použití benzinové jednotky, konkrétní apetit ale Korejci neudávají. Podle Hyundai je tento systém vhodný i pro větší a těžší vozy, Tucson tak může být jen prvním autem, které ho dostane.

Druhý systém je plug-in hybrid, jak ho známe - můžete ho tedy dobíjet jak ze zásuvky, tak i jízdou. Zde bude spalovacím motorem nejslabší dieselová sedmnáctistovka, nabízející 115 koní. Elektromotor na kola pošle 68 koní a díky 10,4kWh lithium-polymerovým bateriím má zvládnout na plné nabití ujet 50 kilometrů. Pak bude potřeba nastartovat konvenční motor. Na rozdíl od standardního Tucsonu s nejslabší sedmnáctistovkou, který bude k mání jen s manuální převodovkou, dostane plug-in-hybridní verze sedmistupňovou dvouspojku.

Oněch 10,4 kilowatthodin odpovídá zhruba třem litrům nafty, takže abyste skutečně zvládli 50 km, bude potřeba lehká noha a prázdné auto, ale nevypadá to zas tak nereálně. Čemu ale ochotni věřit nejsme, je hodnota kombinované spotřeby. Hyundai uvádí emise 48 g CO2 na kilometr, z čehož se dá vypočíst spotřeba 1,8 l/100 km. I kdybychom počítali s prvními 50 km na elektřinu, znamenalo by to 3,6 litru nafty na dalších sto kilometrů a ani této hodnotě se nám nechce věřit - přeci jen se bavíme o SUV. Přesto nutně musí jít jen o nějakou variaci na známou ampérovskou fintu.

Nicméně, nepředbíhejme. Oba hybridy jsou zatím ve stádiu konceptu, takže dokud nebudou na světě produkční verze, je na soudy příliš brzy. Kdy se tyto dvě „moderní” varianty dostanou do prodeje, není známo, ale nejspíš to nebude se zahájením prodejů standardního Tucsonu, protože to je v plánu již na léto letošního roku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 1 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 01Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 2 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 02Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 3 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 03Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 4 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 04Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 5 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 05Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 6 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 06Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 7 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 07Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 8 - Hyundai Tucscon 2015 zive Zeneva 2015 08

Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 9 - Hyundai Tucson Hybrid 2015 zive 01Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 10 - Hyundai Tucson Hybrid 2015 zive 02Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 11 - Hyundai Tucson Hybrid 2015 zive 03Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 12 - Hyundai Tucson Hybrid 2015 zive 04
Nový Tucson dorazil do Ženevy ve standardní i hybridní verzi, kterou si nyní můžete prohlédnout na prvních snímcích

Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 13 - 2016 hyundai tucson dalsi 01Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 14 - 2016 hyundai tucson dalsi 02
Dvě nové fotografie ukazují Tucson na ulici, nejspíš to však je vůz s konvenčním pohonem

Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 15 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 01Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 16 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 02Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 17 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 03Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 18 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 04Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 19 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 05Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 20 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 06Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 21 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 07Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 22 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 08Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích - 23 - Hyundai Tucson 2015 prvni sada 09
Oficiální fotosada ukázala před pár dny více

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.