Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Sedan Genesis si na Starém kontinentu hodlá ukousnout část prémiového německého koláče. Musí si tu vystačit s šestiválcem.
Nová generace korábu od Hyundai nabitého luxusem až po střechu se na našich stránkách objevila v posledních týdnech několikrát. Po prvotních rozborech jeho techniky, která se skládá například z pohonu všech kol HTRAC, druhé generace multimediálního systému Blue Link či integraci s brýlemi Google Glass, přišlo oficiální představení a posléze také celá salva videí, jenž suplovaly podrobnou rozborkou.
Korejci nám také zdůraznili, že vývoj nového vozu trval čtyři roky a stál v přepočtu dokonce 9,5 miliardy korun. Na závěr se pak ještě Genesis prohnal přímo na Severní smyčce německého Nürburgringu. Až dosud jsme řešili primárně verzi, která k nám napřímo nemíří, přestože od té ženevské se evropské vydání liší jen v detailech. Není zrovna obvyklé, aby se Korejci pokoušeli ukrást Němcům část trhu s prémiovými vozy, ale v případě této novinky se vlastně Hyundai nepokouší o nic jiného.
Po estetické stránce je korejský sedan poměrně velkým a elegantním automobilem bez zbytečných designových výstřelků a rozhodně nevypadá jako levné zboží. Přední okřídlené logo s názvem modelu se Hyundai rozhodl umístit nad masku chladiče, čímž nám trochu připomněl Aston Martin. Tradičnímu pojetí je nakloněn i interiér, jehož kvalita si s německými konkurenty příliš nezadá. Všechny plasty jdou na dotek příjemné a tam, kde by mohly přijít k újmě na zdraví, pokrývá je šikovné polstrování nebo kůže.
Obrovský centrální multifunkční displej je obklopen výdechy klimatizace a zespodu také vkusným hliníkovým dekorem. Všimněte si, že se Hyundai také snažilo o implementaci informačně-zábavního rozhraní, které se ovládá soustavou tlačítek za pákou převodovky. Ovladačů tu sice není nejméně, ale poukazuje to na fakt, že už základní výbavou bude Genesis jednoznačně vyčnívat.
Pro evropské trhy si Korejci přichystali například odvětrávané masážní sedačky, navigační systém s pevným diskem, výkonnou audioaparaturu, multifunkční kožený volant s elektrickým nastavováním sloupku řízení, dále i elektricky stavitelná vyhřívaná zrcátka, upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu, upozornění na vozidla v mrtvém úhlu, adaptivní podvozek, LED světlomety dopředu i dozadu, nebo parkovací asistent, který bude parkovat za vás.
Bohužel, podle posledních zpráv ponese tuto výbavou jediná dostupná verze, kterou bude v Evropě reprezentovat zážehový šestiválec 3,8 GDI s přímým vstřikováním a osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle dřívějších zpráv disponuje výkonem 315 koní, ale osmiválec o výkonu 425 koní to zkrátka a dobře není. Systém pohonu všech kol HTRAC dostaneme v Evropě za příplatek. Hyundai nám slibuje mimořándný komfort na palubě i dobré vlastnosti při dynamické jízdě. Odpustíme jim ale ten osmiválec?
Ve Spojených státech novinka půjde do prodeje za cenu od 40 000 USD (cca 800 tisíc korun). Výrobní linky v korejském Ulsanu se navíc budou snažit zásobovat hlavně americký trh, díky čemuž si potenciální majitelé na svůj sedan pěkně počkají. A dá se předpokládat, že méně než milion korun za něj nezaplatí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
„Proevropský” Genesis naživo ve Švýcarsku
Nový Hyundai Genesis sedan pro Evropu se v podstatě od původní verze takřka neliší, nabídkou motorů nás ale zarmoutil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 5 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 6 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 8 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 9 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.02. 18:05 - Předseda
- vyber motorky 11.02. 17:53 - jerry
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin