Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf 8 zůstává pro VW prioritou, přes elektrické hrátky. Bude to prý „Das Auto”
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V poslední době se může zdát, že VW místo tradičních modelů soustředí pozornost spíše na elektrické novinky. Není tomu tak, ujišťuje sám šéf VW.
V poslední době se zdá, jakoby koncern VW Group vsadil vše na vlnu hybridizace a především pak elektrifikace. Zmínky o vozech s alternativním pohonem jsou součástí snad každé tiskové zprávy, kromě toho vylézá na světlo světa stále více konceptů laděných tímto směrem. Jsou postaveny na nové modulární platformě MEB, již Volkswagen vyvinul speciálně pro potřeby vozů s „bezemisním“ pohonem.
Jak však na autosalonu v Ženevě uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess, jde skutečně jen o zdání, které má do značné míry zredukovat dopady kauzy Dieselgate. Vrcholnou prioritou Volkswagenu není žádný elektromobil, ani klasický či plug-in hybrid, nýbrž osmá generace Golfu, která přijde v roce 2019.
„Prioritou je Golf, neboť v nové generaci bude opětovně naším klíčovým produktem a proto se na něj soustředíme nejvíce,“ uvedl Diess v Ženevě. Zároveň pak sice přiznal, že „veškerá pozornost veřejnosti i tisku, stejně jako naše komunikace, směřují ve velké míře k elektromobilům, protože v ně věříme. Nicméně jsem přesvědčen, že nový Golf zůstane klíčovým.“
VW se ale dle Diesse zároveň snaží, aby v případě tohoto modelu navýšil zisk a zároveň vše zjednodušil. Proto nejspíše dojde k jistým škrtům v nabídce, která je aktuálně neskutečně široká - s ohledem na veškeré nabízené motory, převodovky, karosářské styly a úrovně výbavy mohou zákazníci vybírat z více než tisíce kombinací.
Prozatím sice není jisté, které verze čeká definitivní konec a které budou pokračovat, nicméně nejpravděpodobnějšími kandidáty na odstřel jsou kabriolet a třídvířko. Kromě toho Němci zredukují rovněž počet nabízených motorů, které budou vycházet ze strategie půllitrového objemu na jeden válec. Tímto způsobem lze totiž snadno vyrobit tří- i šestiválec.
Na spekulace o pohonných jednotkách ovšem máme dostatek času, koneckonců klíčové pro další vývoj bude letošní září. V ten moment odstartuje nová metodika oficiálního měření spotřeby a emisí CO2, která bude bližší reálnému světu. Úplnou reflexi sice nečekejme, zvláště když v regulích jsou i nadále mezery, ocenit lze ale jakýkoliv posun.
Nyní proto jen dodejme, že osmá generace Volkswagenu Golf bude stejně jako ta sedmá postavena na platformě MQB. Půjde ovšem o evoluční provedení, se kterým je spojena redukce hmotnosti o 35 až 70 kg. Mimo to by německá novinka měla vsadit na trochu dynamičtější postoj než nyní, počítat tedy můžeme s nárůstem do šířky a snížením výšky.
Očekává se, že nový Golf by měl zůstat dostatečně moderní minimálně do roku 2025, přičemž snaha Volkswagenu o daleko efektivnější balení bude odměněna prostornější kabinou. Čekat lze i posun směrem k prémii, dorazí tedy kvalitnější plasty, čalounění a dekory. A daleko menší počet tlačítek vykompenzují dotykové displeje či ovládání hlasem a gesty.
„Příští generace Golfu - jejíž přípravy jsou, řekněme, v pokročilém stádiu - bude univerzální vůz,“ říká dále Diess. „Znovu ji budete moci říkat 'Das Auto', neboť na pětimístný model toho bude nabízet opravdu hodně. Funguje tak dobře...“ Tak se nechme překvapit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Neoficiální ilustrace naznačují, že venkovní vzhled osmé generace Volkswagenu Golf bude pouze evoluční, nikoliv revoluční
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva