Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford S-Max 2015 detailněji, slibuje více komfortu i efektivity
17.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Velké MPV modrého oválu nabízí až 32 konfigurací interiéru, který lze osadit 5 či 7 sedadly. V útrobách pracuje až 240 koní a 4x4.
S novinkami modrého oválu se dnes zjevně roztrhl pytel. Během ranních hodin jsme vám totiž již stihli představit modernizovaný Ford C-Max i ceny faceliftovaného Focusu. Nyní si pro změnu můžeme posvítit na větší MPV S-Max, se kterým jsme se již jednou tento týden viděli. Jenže zatímco první sada fotek a informací se na světlo světa dostala bez přičinění automobilky, nyní tu máme představení oficiální. Mnohem lépe si tak můžeme prohlédnout interiér, hned zkraje pak potvrdíme i příchod systému 4x4 a benzinového motoru naladěného na 240 koní. Vezmeme to ovšem pěkně popořádku.
Začneme designem, který až na drobné výjimky odpovídá konceptu, jenž se ukázal na březnovém autosalonu v Ženevě. Máme tu tedy čelní masku jak ze „šlechtického” Astonu Martin, hned několik bočních prolisů, z nichž jeden navazuje na výdechy za předními koly, či panoramatickou střechu, která nahrazuje čelní okno zasahující až nad přední pasažéry. Mimo to si můžeme povšimnout klasických okenních sloupků, tím ale máme karoserii vesměs zmapovanou.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde nový S-Max nabízí až 32 konfigurací uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru. Vybírat přitom můžete mezi pětimístným nebo sedmimístným provedením, přičemž druhou i třetí řadu lze díky systému Easy-Fold a tlačítku na středovém tunelu ovládat elektricky. Samotná sedadla se pak pyšní tenčími opěrkami, díky nimž narostl prostor pro nohy cestujících.
Zmínit můžeme také technologii Easy-Entry, které usnadňuje přístup na třetí řadu sedadel, či individuální okruh klimatizace pro cestující vzadu. Ti na předních sedadlech pak kromě vyhřívání mají k dispozici rovněž chlazení či masážní strojek, zatímco řidič může sáhnout rovněž po vyhřívaném volantu. Zapracováno pak bylo i na odhlučnění, kdy kupříkladu střecha dostala speciální tlumiče na redukci vibrací.
Opomenuta nebyla ani bezpečnostní technika, která zahrnuje přednárazový systém, který v případě hrozící nehody automaticky „šlápne“ na brzdy. Nejprve se ovšem řidiče snaží varovat nápisy na čelním okně. Dále pak můžete počítat s monitoringem jízdy ve správném pruhu, detekcí vozidel ve slepém úhlu či technologií, která při couvání sleduje dopravu projíždějící za vozem.
K tomu nový S-Max nabídne podélné automatické parkování, z daného místa následně vůz zvládne i samočinně vyjet. Skoro samozřejmostí je adaptivní tempomat, pro potřeby Euro NCAP pak byla přepracována technika umožňující nastavení nejvyšší rychlosti v souladu s platnými předpisy. Chybět pak nebude ani detekce dopravního značení.
Mimo výše řečené je pak Ford S-Max vůbec prvním modelem modrého oválu v Evropě, který nabídne technologii Adaptive Steering neustále měnící převod řízení v závislosti na rychlosti. Nová zadní náprava typu Integral Link pak navyšuje komfort i stabilitu, přičemž kromě klasického pohonu předních kol Ford nabídne také systém 4x4.
Pod kapotou lze pak očekávat příchod dvoulitrového turbodieselu, který po řádném přepracování nabízí o sedm procent nižší spotřebu. Dopřát si jej přitom můžete s výkonem 120 koní, které může přenášet pouze šestistupňový manuál, nebo se silou 150 a 180 koní. V těchto případech pak máte na výběr i dvouspojkový automat PowerShift.
V rámci vonnějších výparů jsou k mání agregáty dva, kdy 1,5litrový EcoBoost slibuje 160 koní. Jejich přenos přitom bude mít na starosti pouze manuál, zatímco pro dvoulitrový EcoBoost naladěný na 240 koní je vyhrazený automat. Také zde máme čekat nižší spotřebu, konkrétní hodnoty ale budou oznámeny až v Paříži.
Dodat tedy můžeme pouze tolik, že na přání bude možné nový S-Max vybavit plně digitálním přístrojovým štítem (standardem jsou klasické analogové budíky) či multimediálním systémem SYNC 2, který zahrnuje i hlasové ovládání. Jako vůbec první Ford na světě pak MPV dostane i LEDková světla s technologií Glare-Free Highbeam, která zaručuje maximalizaci světelného paprsku bez oslnění protijedoucích řidičů. Tím ale náš článek můžeme uzavřít.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.

















Ford S-Max dorazí v pětimístném či sedmimístném provedení. Pod kapotou pak nabídne až 180 dieselových nebo 240 benzinových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 42 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 41 minutamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 2 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva