Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Mondeo má kompletní český ceník, nejvíce sebevědomí má hybrid
15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě verze, která chce jezdit ve městě za 2,8 l, jsou tu i konvenční čtyřválce. Ani ty ale nejsou levné.
Čekání na „nový“ Ford Mondeo je evidentně u konce. Poté, co jsme mohli poinformovat o prvních českých cenách, totiž máme k dispozici i kompletní český ceník. Ten přichází i se zaváděcími nabídkami, jež jsou platné do konce letošního roku - pokud si tedy vlajkovou loď modrého oválu hodláte nadělit pod stromeček, ta možnost tu je. Pouze musíte počítat s tím faktem, že vás Ježíšek nevyjde levně. Jak jsme již zmínili na sklonku minulého měsíce, Mondeo ve své pětidveřové formě startuje na sumě 611 990 Kč. Postupně se ovšem můžete prokousat až téměř na 900 tisíc korun, které dáte za vrcholné kombi, bez příplatkové výbavy.
Nejprve se ovšem zastavme u levnější části nabídky, jež koresponduje s výbavou Trend. Ta zahrnuje automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio systém s 4,2palcovým barevným displejem, ovládání předních a zadních oken v elektrice, funkci My Key, tempomat, kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, asistent rozjezdu do svahu, stabilizační a trakční systém, elektronickou parkovací brzdu či bohužel jen 16palcová ocelová kola. Základem je přitom na této úrovni motorizace 1,5 EcoBoost o výkonu 160 koní, se kterou zvládnete sprint na stovku za 9,2 sekundy a jejíž průměrná spotřeba činí 5,8 l/100 km.
Za pětidveřový model osazený touto úrovní výbavy a daným motorem přitom dáte oněch 611 990 Kč, kombík je o 30 tisíc korun dražší ve všech případech. Nadále tedy budeme hovořit především o méně praktické verzi, přičemž u modelu se zavazadlovým prostorem o objemu až 1 605 litrů (liftback dosáhne maximálně na 1 437 l) můžete kromě vyšší ceny vždy počítat také se zrychlením horším o jednu desetinu sekundy a spotřebou, která je rovněž o desetinu litru paliva vyšší.
Výjimkou z výše zmíněného pravidla je hybrid 2,0 HEV, který si můžete pořídit pouze jakožto liftback. A to jen na vyšší úrovni výbavy Titanium, která zahrnuje regenerativní brzdy, 16palcová litá kola, světelný a dešťový senzor, sportovní vyhřívaná přední sedadla, palubní počítač či multimediální systém SYNC s hlasovým ovládáním. Pod kapotou pak najdete kombinaci benzinového dvoulitru a elektromotoru o celkové síle 187 koní či převodovku CVT. Stovku zdoláte za 9,2 s, nereálná je ale dozajista udávaná městská spotřeba 2,8 l/100 km. Platit přitom budete 762 990 Kč.
Tím ale máme hybridní provedení probrané a můžeme se vrátit ke standardní nabídce, která na níže položené úrovni Trend počítá s řadou dalších agregátů. Ovšem pouze dieselových, z nichž 1,6litrový čtyřválec Duratorq TDCi o výkonu 115 koní může být váš od 623 990 Kč. O přenos výkonu se stará šestistupňový manuál, se kterým stovku pokoříte za 12,1 sekundy. Průměrná spotřeba pak byla vypočtena na 4,1 l/100 km, mimo město byste pak měli jezdit dokonce jen za 3,8 litru.
Pokud ovšem toužíte po šestistupňovém automatu Powershift, budete muset sáhnout po dieselovém dvoulitru. Ten vám nabídne 150 koní, přičemž sprint na stovku zvládnete za 9,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pak v tomto případě činí 213 km/h, průměrná spotřeba pak 4,8 l/100 km. Za to přitom zaplatíte 701 990 Kč, tím však můžeme povídání o výbavě Trend uzavřít.
Přesunout se můžeme ke stupni Titanium, který vůči takovému hybridu počítá třeba se 17palcovými koly nebo 10,1palcovým palubním displejem. První cena pak činí 672 990 Kč, přičemž v takové chvíli se stáváte majitelem benzinového motoru 1,5 EcoBoost. Dopřát si ale můžete i silnější dvoulitr s automatem, kdy za 203 koní platíte 783 990 Kč, za 240 koní pak 834 990 Kč.
V rámci dieselové nabídky je k dispozici již jen dvoulitrový čtyřválec TDCi, přičemž ten lze pořídit se 150 nebo 180 koňmi a manuálem či automatem. Zatímco přitom méně výkonný model s ručně řazenou převodovkou vychází na 712 990 Kč, vrcholnou úroveň lze pořídit od 804 990 Kč. Sáhnout ale samozřejmě můžete i po rozsáhlé příplatkové výbavě či zaváděcí nabídce.
V rámci příchodu na český trh tak můžete sáhnout po 50procentním cenovém zvýhodnění na paket Trend Style 1 (zahrnuje lité šestnácky, přední mlhovky či nárazníky a prahy v barvě karoserie) u výbavy Trend či po sadě LED Plus 2 (adaptivní diodové světlomety, elektricky ovládané zadní dveře) na úrovni Titanium. Platit přitom budete 8 250 Kč v prvním a 19 500 Kč v druhém případě.
Bližší informace - jak o výbavách a doplňcích, tak o technických parametrech všech verzí - najdete jako obvykle v oficiálním ceníku, který najdete na stránkách českého zastoupení Fordu jak pro benzinové či dieselové modely (PDF, 745 kB), tak i pro hybridní provedení (PDF, 705 kB).
Ford Mondeo lze konečně objednat, přičemž na českém trhu startuje s cenou 611 990 Kč za benzinový motor 1,5 EcoBoost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch