Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford GT odhalil další detaily. Jede přes 320 km/h, skoro ale není slyšet
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Technické detaily novinky Fordu stále zůstávají stále tajemstvím, nově ale víme víc o nastavení podvozku či možnostech aerodynamiky.
Od představení Fordu GT uplynuly již takřka dva roky, avšak ani po takové době neznáme všechny technické specifikace. V tomto ohledu tedy i nadále víme pouze tolik, že o roztočení zadních kol se postará 3,5litrový přeplňovaný šestiválec EcoBoost. Produkovat přitom má více než 600 koní, jež bude přenášet sedmistupňový dvouspojkový automat.
Co to ale znamená pro jízdní dynamiku? To mimo továrnu zatím nikdo neví, nicméně technický šéf Fordu Raj Nair prozradil, že nejvyšší rychlost „překročí 320 km/h“. Této mety přitom GT dosáhne v módu Vmax, který je jedním z pěti řidičských režimů, jež budou mít majitelé tohoto supersportu k dispozici. Američtí novináři se mohli svézt na sedadle spolujezdce a vše podrobně popsali.
Nejméně agresivním nastavením je režim Wet, kdy je podvozek „Normal”-ním, nejměkčím nastavení se světlou výškou 120 milimetrů. Tlumiče lze dále změkčit zmáčknutím tlačítka Comfort. Odezva plynového pedálu je navíc co pomalejší kvůli zamezení protočení kol, ABS a trakční kontrola jsou nastaveny na nejvyšší ostražitost.
Dále je na řadě režim Normal, ve kterém nastavení podvozku a světlé výšky zůstává vůči módu Wet nezměněno. Ve stejném stavu je ponechána také aerodynamika, nicméně reakce plynu, stabilizace a trakce již společně se softwarem převodovky počítají s poněkud kurážnější odezvou.
V režimu Sport jsou tlumiče přitvrzeny a dvouspojkový automat reaguje o poznání agresivněji. Dochází v něm také k zapojení systému eliminujícího prodlevu turbodmychadel, a to již v nízkých otáčkách. Mění se také odezva ABS, stabilizační a trakční kontroly, zadní křído ovšem i nadále operuje v nižší pozici. To vede k nižšímu přítlaku na zadní nápravě, což Ford kompenzuje snížením přítlaku na zadní nápravě. Děje se tak otevřením klapek na přídi, které vyřadí přední aerodynamické kanály.
Jakmile ovšem řidič zvolí režim Track, tyto klapky se uzavřou - vzduch tak proudí skrze vysokotlaké kanály vedoucí podél celého šasí. Výsledkem je maximalizace přítlaku, čemuž napomáhá mohutné zadní křídlo, které je hydraulicky vysunuto. K tomu se vysunou malé Gurneyho klapky na jeho odtokové hraně a změněn je i spodní profil křídla, což generuje ještě více přítlaku.
V okruhovém režimu navíc křídlo může působit při intenzivním brzdění jako aerodynamická brzda. Křídlo lze vysunout i manuálně, ovšem pouze v klidu. Pokud není zvolen režim Track, po rozjezdu se křídlo zase vrátí do klidové polohy. Jako obvykle, ani Ford nedoporučuje zapínat Track mód jinde, než na okruhu.
Než se přesuneme k poslednímu módu Vmax, ještě zmíníme, že světlá výška klesá v okruhovém režimu na pouhých 50 mm. Ve stejné pozici zůstává i kvůli dosažení nejvyšší rychlosti, která by právě v těchto chvílích měla překročit zmiňovanou hranici 320 km/h. Dosaženo je toho i opětovným snížením zadního křídla a otevřením předních klapek.
Zadní spoiler je ovládán automaticky kvůli zajišťování optimálního přítlaku také v ostatních režimech. V normálním módu se vysouvá při překročení mety 145 km/h a zasouvá v rychlostech pod 130 km/h, ve sportovním pak platí tempo 114 km/h, respektive 72 km/h.
Na přiloženém videu můžete jeden z prototypů vidět při vysokorychlostních testech. Auto je skutečně rychlé, ve srovnání s předchozí iterací může ale zklamat jeho zvukový projev, který přešel od hřmotného k prakticky žádnému. Nebylo použití přeplňovaného motoru chybou?













Ford GT počítá s pěti jízdními režimy, během nichž se mění aerodynamika včetně pozice zadního křídla. To zároveň slouží i jako vzduchová brzda
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejčtenější články
Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva