Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford GT odhalil další detaily. Jede přes 320 km/h, skoro ale není slyšet
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Technické detaily novinky Fordu stále zůstávají stále tajemstvím, nově ale víme víc o nastavení podvozku či možnostech aerodynamiky.
Od představení Fordu GT uplynuly již takřka dva roky, avšak ani po takové době neznáme všechny technické specifikace. V tomto ohledu tedy i nadále víme pouze tolik, že o roztočení zadních kol se postará 3,5litrový přeplňovaný šestiválec EcoBoost. Produkovat přitom má více než 600 koní, jež bude přenášet sedmistupňový dvouspojkový automat.
Co to ale znamená pro jízdní dynamiku? To mimo továrnu zatím nikdo neví, nicméně technický šéf Fordu Raj Nair prozradil, že nejvyšší rychlost „překročí 320 km/h“. Této mety přitom GT dosáhne v módu Vmax, který je jedním z pěti řidičských režimů, jež budou mít majitelé tohoto supersportu k dispozici. Američtí novináři se mohli svézt na sedadle spolujezdce a vše podrobně popsali.
Nejméně agresivním nastavením je režim Wet, kdy je podvozek „Normal”-ním, nejměkčím nastavení se světlou výškou 120 milimetrů. Tlumiče lze dále změkčit zmáčknutím tlačítka Comfort. Odezva plynového pedálu je navíc co pomalejší kvůli zamezení protočení kol, ABS a trakční kontrola jsou nastaveny na nejvyšší ostražitost.
Dále je na řadě režim Normal, ve kterém nastavení podvozku a světlé výšky zůstává vůči módu Wet nezměněno. Ve stejném stavu je ponechána také aerodynamika, nicméně reakce plynu, stabilizace a trakce již společně se softwarem převodovky počítají s poněkud kurážnější odezvou.
V režimu Sport jsou tlumiče přitvrzeny a dvouspojkový automat reaguje o poznání agresivněji. Dochází v něm také k zapojení systému eliminujícího prodlevu turbodmychadel, a to již v nízkých otáčkách. Mění se také odezva ABS, stabilizační a trakční kontroly, zadní křído ovšem i nadále operuje v nižší pozici. To vede k nižšímu přítlaku na zadní nápravě, což Ford kompenzuje snížením přítlaku na zadní nápravě. Děje se tak otevřením klapek na přídi, které vyřadí přední aerodynamické kanály.
Jakmile ovšem řidič zvolí režim Track, tyto klapky se uzavřou - vzduch tak proudí skrze vysokotlaké kanály vedoucí podél celého šasí. Výsledkem je maximalizace přítlaku, čemuž napomáhá mohutné zadní křídlo, které je hydraulicky vysunuto. K tomu se vysunou malé Gurneyho klapky na jeho odtokové hraně a změněn je i spodní profil křídla, což generuje ještě více přítlaku.
V okruhovém režimu navíc křídlo může působit při intenzivním brzdění jako aerodynamická brzda. Křídlo lze vysunout i manuálně, ovšem pouze v klidu. Pokud není zvolen režim Track, po rozjezdu se křídlo zase vrátí do klidové polohy. Jako obvykle, ani Ford nedoporučuje zapínat Track mód jinde, než na okruhu.
Než se přesuneme k poslednímu módu Vmax, ještě zmíníme, že světlá výška klesá v okruhovém režimu na pouhých 50 mm. Ve stejné pozici zůstává i kvůli dosažení nejvyšší rychlosti, která by právě v těchto chvílích měla překročit zmiňovanou hranici 320 km/h. Dosaženo je toho i opětovným snížením zadního křídla a otevřením předních klapek.
Zadní spoiler je ovládán automaticky kvůli zajišťování optimálního přítlaku také v ostatních režimech. V normálním módu se vysouvá při překročení mety 145 km/h a zasouvá v rychlostech pod 130 km/h, ve sportovním pak platí tempo 114 km/h, respektive 72 km/h.
Na přiloženém videu můžete jeden z prototypů vidět při vysokorychlostních testech. Auto je skutečně rychlé, ve srovnání s předchozí iterací může ale zklamat jeho zvukový projev, který přešel od hřmotného k prakticky žádnému. Nebylo použití přeplňovaného motoru chybou?
Ford GT počítá s pěti jízdními režimy, během nichž se mění aerodynamika včetně pozice zadního křídla. To zároveň slouží i jako vzduchová brzda
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
před 10 hodinami - Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit
před 6 hodinami - Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci
před 7 hodinami - Ani Američané nechápou, jak může Mercedes chtít 3 miliony za čtyřválcové auto. A to je u nich o něco levnější
před 9 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
před 10 hodinami - VW uprostřed vlastní krize nasypal dalších 19 miliard do firmy, která sama prodělává skoro 1 milion na každém autě
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.15. 23:00 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 11.15. 22:54 - honziss
- Detektory policejních radarů 11.15. 11:49 - řidičBOB
- OT - ski a horo vybavení 11.15. 08:17 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.15. 07:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam
- VZKAZY 11.14. 12:24 - pavproch