Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus: třetí generace detailně
5.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford odhalil novou generaci svého stěžejního modelu Focus již začátkem letošního roku, do prodeje jej ale uvede až začátkem roku následujícího. Není tedy divu, že k němu teprve nyní uvolnil většinu podstatných detailů.
Americká automobilka se zjevně rozhodla běžně odhalovat své novinky dlouho před tím, než si je budete moci pořídit. Vždyť nový Ford Focus jsme poprvé mohli spatřit již před nějakými devíti měsíci a to si ještě musíme několik dalších měsíců počkat, než si budeme moci obhlédnout v showroomech dealerů. U čerstvě představené verze ST pak Ford řekl, že do prodejů přijde až v roce 2012, tedy nejdříve za jeden a čtvrt roku...
Nevíme, jestli je to zrovna ta nejšťastnější strategie, u výchozího Focusu 2011 ve verzích hatchback, kombi i sedan máme každopádně většinu dlouhého čekání za sebou. A důkazem budiž i fakt, že automobilka právě zveřejnila další důležité specifikace a odhalila dokonce i první ceny. Ty jsou zatím bohužel jen americké, tedy pro náš trh absolutně irelevantní, jako důkaz blížícího se začátku prodejů jsou ale v obecné rovinně cenné i tak.



V Evropě zatím musíme musíme být vdečni i za finální specifikace produkční verze, motorizace, které budou při začátku prodejů k dispozici a sadu nových snímků. Pojďme se tedy na to všechno podívat.
Již z dřívějška víme, že nový Ford Focus bude poprvé nabízet na různých kontinentech v jediné verzi. I proto pro nás může být alespoň částečně relevantní americké uvádění tohoto modelu na trh, neboť v Evropě se bude prodávat v téže podobě jen s drobnými modifikacemi.
Jeho design vznikl v rámci současného „kinetického” proudu automobilky, nese tedy řadu prvků použitých na posledních generacích modelů Ka, Fiesta a Mondeo a nelze mu upřít jistý švih i při statickém pohledu. Také interiér následuje současné fordí trendy a vyniká mimo jiné výrazně tvarovanou palubní deskou s masivní středou čásí a svisle orientovanými výdechy ventilace.
Vůz bude hned od počátku prodejů k dispozici ve verzích hatchback, sedan i kombi. Hatchback přitom bude výlučně pětidvéřový, na třídvířko můžeme zapomenout. Žádná škoda, řeknou si možná mnozí z vás, tato verze ale byla základem pro respektované sportovní verze ST a RS, které Focusu vždy dělaly dobré jméno. Ostatně přečtětě si náš nedávný test současného Focusu RS, který nás přesvědčil, že jde o nejlepší ostrý hatchback současnosti. Jak bude takový vůz vypadat s pěti dveřmi?
Focus zůstane věrný pohonu předních kol, podvozek pak vpředu použije klasického McPhersona, vzadu pak pro Ford dnes již rovněž klasických víceprvkových závěsů.
Paleta pohonných jednotek bude pochopitelně na různých trzích různá, Evropa by se ale měla dočkat následující sestavy.
Zážehové motory budou ze začátku zastupovat jen šestnáctistovky. Základem bude atmosféricky plněné motory Duratec Ti-VCT ve verzích se 66 a 92 kW (105 a 125 koní). Náročnější pak budou moci vybírat z přeplňovaných 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách se 110 a 132 kW (150 a 180 koní).
Pro naftomily budou k dispozici motory Duratorq TDCi s již dnes dobře známými objemy 1,6 a 2,0 litrů a ve výkonových hladinách se 70 a 85 kW (95 a 115 koní) pro 1,6 TDCi a 85 kW, 103 a 120 kW (115, 140 a 163 koní) pro 2,0 TDCi.
Nový Focus pochopitelně nabídne také širokou škálu bezpečnostní a komforntí výbavy. Za všechny zmiňme aktivní parkovací asistent (sám zacouvá do zvolené mezery mezi ostatními auty), prevenci proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu, couvací kameru, adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo systém pro rozpoznávání dopravních značek.
Sériová výroba nového Focusu začne v Evropě ještě před koncem letošního roku a prodeje budou zahájeny hned v lednu roku 2011. Současný Focus se ještě chvíli udrží ve výrobě vedle toho nového, podle současných plánů bude v nabídce Fordu až do konce roku 2011.
Jsme zvědavi na to, kolik bude nový Focus stát a samozřejmě i na to, jak bude fungovat. Jakmile cokoli z toho zjistíme, nepochybujte, že vás o tom budeme obratem informovat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač 20:43
- Opět PP pro Bertelleho 20:23
- PP pro #93 MM 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
Nejčtenější články
Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva