Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus RS definitivně oficiálně
6.7.2008 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Ford nás s novým RS dlouho napínal. Původně vůbec nemělo vzniknout, pak ano, později zase nikoli. Nakonec bylo jasné, že bude, ale než se tak stalo, hrnuly se k nám spousty spekulací a útržkovitých informací. Ale tápání je konec, o novém RS již víme vše podstatné.
O novém Fordu Focus RS jste si u nás mohli přečíst již několikrát. Nejprve jsme vám nabídli automobilce uniknuvší ilustrace vozu, které nevzbuzovaly příliš důvěry, ale nakonec se ukázaly být pravými. Pod tíhou okolností pak Ford uvolnil několik oficiálních snímků maskovaného vozu a už to šlo ráz na ráz. Jedna přesnější informace střídala druhou, a tak není divu, že jsme druhý odkazovaný článek několikrát aktualizovali. Oficiální představení novinky se mělo odehrát a odehraje za necelé tři týdný na londýnské Motor Show, ale Ford s obvyklým předstihem uvolnil všechny důležité detaily. Na co se tedy můžeme těšit?
Největší nejasnosti panovaly okolo výkonu motoru. Bylo sice jasné, že si pod kapotou najde místo totéž pětválcové turbo jako ve verzi ST, ale nad jeho finálním naladěním visely otazníky. Pětiválec Duratec má nakonec výkon 224 kW, tedy rovných 300 koní, pramenících z točivého momentu až 410 Nm. To je o 20 koní více, než se obecně očekávalo. S takovou výbavou zvládne nove RS sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund, maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Výkon motoru je přenášen výlučně pomocí šestistupňové mechanické převodovky na kola přední nápravy. To nezní úplně nejlépe, ale Ford umí podvozky jak málokdo, a tak není třeba mít obav. Při přenos výkonu pomáhá upravený samosvorný diferenciál Quaife, díky němuž se podařilo výrazně zlepšit trakci přední nápravy. Jízdní vlastnosti jsou dále vyladěny novým zavěšením kol, kterému výrobce říká RevoKnuckle a které bylo vyvinuto speciálně pro tento model. Mezi dalšími úpravami podvozku najdeme rozšíření rozchodu kol o 40 mm, speciální devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, která skrývají brzdové kotouče o průměru 336 mm vepředu a 300 mm vzadu. Nechybí samozřejmě ani elektroničtí pomocníci, Ford Focus RS disponuje ESP upraveným tak, aby zasahovalo co možná nejpozději a řidiči pomáhal řešit jen skutečně krizové situace.
Focus RS doznal oproti sérii též řady kosmetických úprav. Pro lepší aerodynamiku zde přibyl nový bodykit, kapota s průduchy a na mohutnosti přidávají i rozšířené blatníky. V zadní části pak nemůžeme opomenout difuzor a karbonový spoiler pro lepší přítlak. Pár kosmetických změn se ušlo taky interiéru, palubní deska je zdobena hliníkovými, nebo karbonovými lištami. Nechybí ani speciální volant s neodmyslitelným nápisem RS a hliníkové pedály. Osobitnou pozornost si zaslouží i dvojice skořepinových sportovních sedadel Recaro.
Pokud vás nový Focus RS zaujal, zaškrněte si v kalendáři datum 22. července. Přesně tehdy jej budete moci poprvé zahlédnout v Londýně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch