Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus prvně nafocen „ve své kůži“, interiér je pořádné překvapení
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Venkovní design nového hatchbacku se bude měnit jen nepatrně, uvnitř nás ale čeká naprosto neobvyklé rozložení prvků a vystouplá středová kaplička.
Evropské prodeje Fordu Focus již nějaký ten pátek nejsou zrovna vysoké. Zatímco byl rok 2001 s 543 378 prodanými exemplářů rekordní, loni se Ford musel spokojit s 212 083 registracemi. Výrazně lepší nebyla ani léta předchozí, přes metu 300 tisíc kusů se Focus naposledy přehoupl v roce 2009. To odpovídá snahám Fordu udělat z něj globální model a tím jeho prodeje maximalizovat - Focus je teď pro všechny a zároveň pro nikoho, nejméně pak pro náročné Evropany.
Výsledkem snah o návrat na výsluní má být čtvrtá generace, která má do showroomů dorazit již na počátku příštího roku a být pro každý trh zase trochu svá. Ještě letos se tedy dočkáme premiéry, která nejspíše proběhne v září ve Frankfurtu. Nyní tu ovšem máme více než náznak věcí budoucích v podobě špionážních fotek, na kterých se pětidveřový hatchback ukazuje konečně „ve své vlastní kůži“.
V případě exteriéru asi není co řešit, novinka dostane evoluci stávajícího designu. Vpředu tedy dostaneme „astonovskou“ masku chladiče, kterou doplní užší světlomety. Ford se přitom hodlá snažit o elegantnější linie po vzoru nedávno odhalené nové generace Fiesty. Tímto modelem ostatně mají být inspirovány i koncové horizontálně stylizované lampy.
Fotografům se ovšem povedlo nafotit také interiér, a musíme dodat, že v tomto ohledu nám poněkud vstávají vlasy hrůzou na hlavě. Jakkoliv totiž i zde je patrné ovlivnění Fordem Fiesta, vystupující středová kaplička působí jako pěst na oko. To samé lze říci o větrácích klimatizace, které se usadily uprostřed středové konzole a rozložení ovládacích prvků - ventilace dole, další prvky mezi výdechy a kapličkou, nedává to velký smysl.
Jde samozřejmě o předprodukční exemplář a do příchodu sériového modelu se může ještě mnohé změnit. Určitě dojde na kvalitnější plasty, nebudou tu věci jako nouzový vypínač před řadicí pákou ani mřížky ventilace jak z 3D-tiskárny. Ale základní architektura? Ta se změní stěží, tohle nejsou věci převzaté z jiného modelu a naskládané do prototypu, toto jsou už části skutečného nového Focusu. Zdá se nám to jako zbytečný experiment, ale třeba to uvidíte jinak.
Pod kabátem nového Focus najdeme existující platformu Global-C, nicméně značka měla zásadním způsobem přepracovat zavěšení, aby hatchback mohl opětovně nabízet nemalý komfort i působivou ovladatelnost jako první dvě generace. Kromě toho se o pár milimetrů natáhne rozvor, z čehož budou profitovat především cestující na zadních sedadlech.
Po stránce motorické lze očekávat nabídku přeplňovaných tříválců a čtyřválců, ať již v benzinovém, tak v dieselovém provedení. Jelikož přitom architektura umožňuje rovněž zástavbu alternativního pohonu, má se nový Focus dočkat hybridního i ryze elektrického provedení. Tyto varianty ovšem rozhodně nebudou k dispozici od zahájení prodeje.
S čím naopak již od počátku počítat můžeme, to je široká nabídka. Stejně jako již mnohokrát zmiňovaná Fiesta bude i Focus nabízen jako základní model, luxusní varianta Vignale a sportovní ST-Line. Kromě toho by mělo dorazit také provedení Active s vyšší světlou výškou a přidaný mi plasty ve spodní části karoserie.
S novou generací Fordu Focus jsou spojena opravdu velká očekávání. Zejména první generace byla velký úspěch, byť třeba interiérem se s Volkswagenem Golf poměřovala obtížně. Pak už Focus čekal pád, který vyvrcholil aktuální generací. To se značka pokusí napravit generací čtvrtou, která ale zatím nepřekvapuje zrovna v pozitivním smyslu slova...
Zvenčí počítá nový Ford Focus pouze s evolucí stávajícího designu...
...uvnitř ovšem nezůstal kámen na kameni. A nezdá se, že by to tak bylo dobře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 6 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 8 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 9 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.