Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Fiesta WRC je venku, vypadá jako Batmobil
10.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Stroje WRC pro rok 2017 slibovaly nejen více výkonu a dynamiky, ale také agresivnější vzhled. Nový Fiesta WRC tomuto slibu dostává dokonale.
Uběhlo jen pár dnů od chvíle, co se světu odhalila nová generace Fordu Fiesta. Dnešní premiéra s ní ale nemá co do činění, však pozornému oku čtenáře ostatně neunikne, že tento vůz staví na designu ještě předchozí Fiesty. Trápit to ale bude málokoho - podstatou tohoto stroje je technika, jde o ztělesnění velkých změn ve WRC pro rok 2017, které mají speciály po létech alespoň trochu ideově přiblížit monstrům skupiny B.
Jejich evoluci jsme sledovali v průběhu celého roku a i z maskovaných prototypů bylo zjevné, že skutečně budou nejen silnější, ale i agresivnější a hlasitější. Jednotliví výrobci a závodní týmy nyní stroje odhalují zcela a i když zatím zůstává otázkou, zda u dalšího ročníku v nějaké podobě bude VW se svým Polem GTI WRC, další chybět nebudou. Měli jsme tu nové Hyundai i20 Coupe WRC, Citroën C3 WRC a teď vám můžeme ukázat i Ford Fiesta WRC pro rok 2017.
Ryze tovární stroj to znovu není. Za jeho stvořením stojí britským M-Sport Malcolma Wilsona a je to právě on, kdo před pár hodinami vytáhl vůz na světlo světa. Pozoruhodný je na něm právě jeho vzhled, kterého by se možná zalekl i ministr války - výrazně rozšířená karoserie zakončená v oblasti blatníků jakýmisi useknutými volutami nepokrytě připomíná Batmanovo přibližovadlo, a to i v beránčí bílé barvě. Zepředu i zezadu auto působí opravdu zvláštně, neurvale svalnatě a slavná „Béčka” připomíná už tím.
M-Sport říká, že i když na první pohled může stroj připomenout jen modifikované dosavadní provedení Fiesty WRC, pravda nemůže být odlišnější - 95 procent vozu bylo údajně postaveno od nuly. Po stránce techniky víme všechno dávno, M-Sport mohl jen naplnit možnosti dané pravidly, což znamená 380 koní výkonu (o 80 více než dosud) a 450 Nm točivého momentu pod kapotou z přeplňované jedna-šestky.
Pohon všech je samozřejmostí, šestistupňová sekvence též nepřekvapí, stejně jako plně nastavitelný podvozek či kotoučové brzdy s čtyřpístkovými třmeny. Nezbytností je ocelová klec, 95 litrů pěny absorbující případné nárazy a další očekávatelné bezpečnostní prvky. Hmotnost vozu může nyní být o 25 kg nižší, takže tu máme nejméně 1 175 kilogramů vážící stroje bez náplní a posádky.
Pochopitelně, M-Sport pomýšlí s novou Fiestou WRC na pódia a vítězství, jestli se mu to ale povede, ukáže až čas. Stejně tak teprve bude muset být upřesněno, kdo bude novou Fiestu WRC řídit - během 6 000 km testů ji řídil i Sebastien Ogier, který je jako jeden z volných pilotů ve hře. Spekulovat ale nyní nemá smysl, neznámých zůstává příliš. Nová Fiesta WRC je ale už věcí známou, tak se na ni podívejte...






Nová Fiesta WRC zaujme už na pohled, působivější by ale měly být hlavně její výkony
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před hodinouUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 3 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 4 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva