Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Fiesta odhalil technické detaily, víc než 140 koní zatím nenabídne
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu dostala i diesel 1,5, který doplňují pouze benzinové tříválce. Máme tu ovšem posun vzhůru v rozměrech i výbavě.
Ford si s plným odhalením nové Fiesty dává pěkně načas. Nejprve uvolnil první foto, pak přišla o trochu větší sada i zmínky o deaktivaci jednoho válce u tříválcového motoru. To však bylo vše, co jsme se o technice dozvěděli. O poznání sdílnější ale byla nyní, k malému hatchbacku se tedy můžeme opětovně vrátit. Začneme v motorovém prostoru, který asi pro některé bude zklamáním.
Fiesta bývala považována za řidičsky zajímavý vůz, to ale nyní - podobně jako u Focusu a Mondea, které jsou jen stíny svých předchůdců - nejspíš platit nebude. Pod kapotou s budou objevovat téměř výhradně tříválce, jedinou výjimkou bude čtyřválcový diesel. Základní verze si vezme na starost 1,1litrový motor spojený s pětistupňovým manuálem a naladěný na 70 nebo 85 koní.
Na tím bude stát litrový EcoBoost, který je spojen s šestistupňovým manuálem. Produkovat může 100, 125 nebo 140 koní, přičemž nejslabší verzi lze spojit také se šestistupňovým automatem. Posledním bude již zmíněný 1,5litrový diesel nabízející 85 nebo 120 koní a spřažený se šestistupňovým manuálem.
Abychom tedy vše zrekapitulovali, maximální dostupný výkon bude 140 koní, což u tak malého auta není úplně málo. Je však otázkou, jak se bude takto „našponovaný” litrový tříválec chovat ve skutečnosti. Pomalá s ním ale nová Fiesta jistě nebude, byť je ve srovnání s předchůdkyní větší. Pětidveřovému hatchbacku naměříme 4 040 milimetrů na délku (+71 mm), 1 734 milimetrů na šířku (+12 mm) a 1 483 milimetrů na výšku. Dále se pak o čtyři milimetry natáhl rozvor na 2 493 mm.
Ford uvádí, že torzní tuhost zásluhou využití vysokopevnostní oceli a laserových svárů narostla o 15 %. Zredukovány byly také vibrace a hluk přenášené do interiéru od motoru, podvozku i zvenčí pomocí akustického čelního skla. Nová Fiesta má mít nejtišší interiér ve své třídě - ve srovnání s předchozí generací je ta sedmá o 7 procent tišší při rychlosti 100 km/h. Tohle ale rovnou můžeme označit za virtuální trumf, podobný pokles není lidské ucho schopno rozlišit.
Mimo to je kabina také prostornější, za čímž stojí venkovní nárůst rozměrů. Dočkali jsme se taktéž i posunu směrem k prémiovému segmentu, zákazníci si budou moci vybrat mezi 4,2palcovým, 6,5palcovým a 8palcovým centrálním displejem. Pokaždé jsou u toho multimédia Sync 3, na přání je pak možné sáhnout po audio systému B&O Play s 10 reproduktory a výkonem 675 wattů.
Nabídka výbav se rozrostla na pět variant (Active, ST-Line, Titanium, Trend a Vignale), kdy nejluxusnější provedení Vignale počítá s unikátními 18palcovými litými koly, exkluzivními barvami exteriéru či šestiúhelníkovým prošíváním koženého čalounění. Verze ST-Line pro změnu přichází s agresivnějším bodykitem, sportovním podvozkem a sedadly či volantem se zploštělým spodkem.
Dále tu máme variantu Active, která dostala vyšší světlou výšku, střešní ližiny a ochranné lemy ve spodní části karoserie. Verze Titanium a Trend jsou již standardní, byť také ony mohou počítat s rozchodem kol rozšířeným o 30 milimetrů vpředu a 10 milimetrů vzadu. Elektronické vektorování točivého momentu pak mělo navýšit přilnavost v zatáčkách o 10 procent.
Závěrem lze zmínit ještě dlouhý seznam bezpečnostních technologií, jež staví na dvou kamerách, třech radarech a 12 ultrazvukových senzorech. Ty monitorují prostranství okolo vozu, přičemž silnici zkoumají až na vzdálenost 130 metrů. Fiesta je první vůz Fordu, který nabídne vylepšené autonomní brzdy a detekci chodců.
Ve výbavě je i parkovací automat, varování před srážkou s vozy nebo předměty za autem, adaptivní tempomat, detekce aut ve slepém úhlu a monitoring únavy řidiče. Nechybí systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu či indikující vzdálenost vpředu jedoucích vozidel. Výčet je tedy opravdu velký, pět hvězd Euro NCAP tak Fiestu jistě nemine.
Bližší informace, zejména ty o jízdní dynamice, spotřebě a cenách, přinese Ford zhruba v polovině příštího roku, kdy novinka zamíří do evropského prodeje. Oproti stávajícímu provedení lze ovšem počítat s nemalým zdražením, a to navzdory downsizingu v motorovém prostoru.
Ford Fiesta modelová řada
Ford Fiesta Active
Ford Fiesta ST-Line
Ford Fiesta Titanium
Ford Fiesta Vignale
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB