Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky
7.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Ještě za dob totality měl Fiat Uno nádech luxusního zboží z Tuzexu. Jednoduchý italský kompakt však slavil úspěchy v celé západní Evropě a pak také v Jižní Americe. Nyní se jako produkt brazilského Fiatu vrací zpátky a příští rok jej možná uvidíme také v Evropě.
Podobu se svým hranatým předchůdcem nenajdete, filosofie tohoto modelu je však podobná. Jednoduchý, nenáročný, odolný a levný kompaktní automobil pro méně vyspělé trhy s celkem atraktivním designem. Dalo by se říci, že je to jihoamerická obdoba Dacie Sandero.
Nové Uno by mělo rozměrově zapadnout mezi modely Panda a Punto Evo. V jistých proporcích lze najít ve vnějším designu podobnost s menší Pandou, v detailech je však novinka jedinečná a docela osobitá. Celkově je tento automobil postavený na platformě Pandy o rozvoru 2370 mm dlouhý 3770 mm, 1643 mm široký a 1490 mm vysoký. Zavazadlový prostor má s ohledem na konkurenci v tomto segmentu celkem slušný objem 280 litrů. Design interiéru je velmi jednoduchý a opět lze i zde najít paralelu se Sanderem. Přesto zaujmou některé detaily výbavy. Například síťka na sedadle spolujezdce vpředu je opravdu velmi praktický doplněk.
Kromě základní verze bude v nabídce i moderní „outodoorové“ provedení s názvem Way, které nabídne i vyšší světlou výšku a plastové doplňky chránící podběhy, nárazníky a spodek karoserie. S pohonem všech kol se však nepočítá
V závislosti na trhu bude nové Uno nabízeno se zážehovými motory spalujícími benzin nebo benzin+bioethanol (E85). Základem bude litrový čtyřválec o výkonu 75 k (73 k na E85), výkonnější alternativu představuje motor 1,4 litru o výkonu 88 k (85 k na E85). Točivý moment obou pohonných jednotek přenáší na přední kola ručně řazená pětistupňová převodovka.
Prodej nového Una začne v Brazílii již v květnu, do ostatních jihoamerických zemí přijde v druhé polovině roku. Zatím neověřené jsou zprávy o výrobě a prodeji tohoto automobilu v Evropě a Rusku.














Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 2 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 8 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB