Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat 500 nechce z dosavadních zákazníků tohoto modelu téměř nikdo
10.11.2020 | Petr Miler
Dlouholetý italský prodejní hit zjevně čekají těžké časy, jak se ostatně dalo očekávat. S cenou startující na úrovni odpovídající velmi dobře vybavené Škody Octavia není divu.
Když Fiatu v březnu unikly první fotky nové generace modelu 500, hned jsme konstatovali, že se s ní pouští na tenký led a že její prodeje může poslat ke dnu. Když ji pak oficiálně představil, nezbylo než dodat, že riskuje rovnou fiasko. Auto totiž sází jen na elektrický pohon, což je v této třídě velmi drahý špás. A i když pětistovka nikdy nebyla levným zbožím, cena 37 900 Eur (přes 1 milion Kč) za First Edition a očekávaná suma někde okolo 30 tisíc Eur (skoro 800 tisíc Kč) za běžné základní provedení se zdály být pro prodejnost tohoto modelu smrtící ranou.
O osm měsíců později si můžeme říci, že očekávání se naplnila. Auto se sice stále naplno neprodává, Fiat ale zveřejnil několik detailů k dosavadním předobjednávkám. Nejzajímavějším z publikovaných faktů je pak to, že mezi zájemci o novinku je pouhých 14 % dosavadních zákazníků modelu 500. To je tragikomicky málo a nevíme o tom, že by někdy v minulosti sáhlo po novém provedení auta stejného jména tak málo z těch, kteří jej kupovali dříve.
S ohledem na zmíněné ceny nelze hovořit o překvapení, toto je zkrátka vůz pro někoho úplně jiného. Fiat to pochopitelně prezentuje v pozitivním světle, jako schopnost svěží pětistovky oslovit novou klientelu. To jistě má svou cenu, ovšem těžko to chápat jako úspěch v momentě, kdy automobilka za celých 8 měsíců přijala pouhých 12 tisíc předobjednávek. To je znovu mimořádně málo na auto, které si loni koupilo jen v Evropě 175 tisíc lidí a i letos, v těžkých časech, si dosud našlo přes 97 tisíc zákazníků. Pouhých 12 tisíc - navíc předobjednávek, které nemusí pramenit ve skutečně koupě - za 8 měsíců je vedle toho plivnutím do moře.
Italové jistě dobře věděli, proč nechají dále v prodeji dosavadní provedení. Je ale těžké to označit za řešení v momentě, kdy jde o vůz původem z roku 2007, skutečně třináct let staré auto, které se do letoška nedočkalo nové generace. Už na jaře jsme varovali před tím, že jedna z posledních dojných krav Fiatu se může dostat do situace, kdy zájem nebude ani o nové provedení, protože bude jen elektrické a tedy drahé, ani o to dosavadní, protože bude už příliš staré.
Toto riziko je po odhalení prvních prodejních dat reálnější než kdy dříve a nic s ním nejspíše nenadělá ani Leonardo DiCaprio. A to je třeba dodat, že v tuto chvíli nikdo není schopen rozumně říci, jak bude vypadat svět z ekonomického hlediska pod tíhou následků letošního dění v dalších letech. Vstupovat do tohoto období s jedním starým a jedním drahým mini pro Fiat opravdu není šťastné.
Nový Fiat 500 dosavadní zákazníky tohoto modelu nezajímá téměř vůbec. Aby také ano, když je násobně dražší. Foto: Fiat
Zdroje: Autocar, JATO Dynamics
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera - Majitel Tesly až po dvou letech pochopil, jak moc drahé ježdění s ní je, auto za tu dobu ztratilo na hodnotě 2,3 milionu Kč
včera - To aby zastřela, jak nevzhledná je? Kia hned po premiéře své poslední novinky odhalila i její rozsáhlé příslušenství
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva