Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat 500 nechce z dosavadních zákazníků tohoto modelu téměř nikdo
10.11.2020 | Petr Miler
Dlouholetý italský prodejní hit zjevně čekají těžké časy, jak se ostatně dalo očekávat. S cenou startující na úrovni odpovídající velmi dobře vybavené Škody Octavia není divu.
Když Fiatu v březnu unikly první fotky nové generace modelu 500, hned jsme konstatovali, že se s ní pouští na tenký led a že její prodeje může poslat ke dnu. Když ji pak oficiálně představil, nezbylo než dodat, že riskuje rovnou fiasko. Auto totiž sází jen na elektrický pohon, což je v této třídě velmi drahý špás. A i když pětistovka nikdy nebyla levným zbožím, cena 37 900 Eur (přes 1 milion Kč) za First Edition a očekávaná suma někde okolo 30 tisíc Eur (skoro 800 tisíc Kč) za běžné základní provedení se zdály být pro prodejnost tohoto modelu smrtící ranou.
O osm měsíců později si můžeme říci, že očekávání se naplnila. Auto se sice stále naplno neprodává, Fiat ale zveřejnil několik detailů k dosavadním předobjednávkám. Nejzajímavějším z publikovaných faktů je pak to, že mezi zájemci o novinku je pouhých 14 % dosavadních zákazníků modelu 500. To je tragikomicky málo a nevíme o tom, že by někdy v minulosti sáhlo po novém provedení auta stejného jména tak málo z těch, kteří jej kupovali dříve.
S ohledem na zmíněné ceny nelze hovořit o překvapení, toto je zkrátka vůz pro někoho úplně jiného. Fiat to pochopitelně prezentuje v pozitivním světle, jako schopnost svěží pětistovky oslovit novou klientelu. To jistě má svou cenu, ovšem těžko to chápat jako úspěch v momentě, kdy automobilka za celých 8 měsíců přijala pouhých 12 tisíc předobjednávek. To je znovu mimořádně málo na auto, které si loni koupilo jen v Evropě 175 tisíc lidí a i letos, v těžkých časech, si dosud našlo přes 97 tisíc zákazníků. Pouhých 12 tisíc - navíc předobjednávek, které nemusí pramenit ve skutečně koupě - za 8 měsíců je vedle toho plivnutím do moře.
Italové jistě dobře věděli, proč nechají dále v prodeji dosavadní provedení. Je ale těžké to označit za řešení v momentě, kdy jde o vůz původem z roku 2007, skutečně třináct let staré auto, které se do letoška nedočkalo nové generace. Už na jaře jsme varovali před tím, že jedna z posledních dojných krav Fiatu se může dostat do situace, kdy zájem nebude ani o nové provedení, protože bude jen elektrické a tedy drahé, ani o to dosavadní, protože bude už příliš staré.
Toto riziko je po odhalení prvních prodejních dat reálnější než kdy dříve a nic s ním nejspíše nenadělá ani Leonardo DiCaprio. A to je třeba dodat, že v tuto chvíli nikdo není schopen rozumně říci, jak bude vypadat svět z ekonomického hlediska pod tíhou následků letošního dění v dalších letech. Vstupovat do tohoto období s jedním starým a jedním drahým mini pro Fiat opravdu není šťastné.






Nový Fiat 500 dosavadní zákazníky tohoto modelu nezajímá téměř vůbec. Aby také ano, když je násobně dražší. Foto: Fiat
Zdroje: Autocar, JATO Dynamics
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins