Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Duster už se ukázal i jako Renault, paradoxně má nabídnout ještě víc za ještě míň než Dacia
11.12.2023 | Petr Miler
Bylo jasné, že přijde, nečekali jsme ale, že Francouzi budou kout železo až takto žhavé. Toto nejsou žádné neoficiální ilustrace, ale první záběry skutečného nového Renaultu Dusteru s docela svéráznou stylizací přídě.
Když jsme se v posledních týdnech opakovaně vraceli k nové Dacii Duster, nejednou jsme se otřeli o to, jak moc úspěšným se tohle auto stalo. Rumuni dokázali vykřesat z prakticky nulové historie (ve skutečnosti nějaká existuje, je ale téměř neznámá) během pouhé dekády jedno z nejprodávanějších moderních aut vůbec a zákazníkům jej dodat v milionech exemplářů. Vtip je ovšem v tom, že ani vysoká prodejní čísla samotné Dacie nejsou zdaleka kompletní.
Duster se totiž už hodně dlouho neprodává jen jako auto rumunské značky. Krom domácího Mioveni se vyrábí také v Brazílii, Kolumbii, Indii, Indonésii a dlouho vznikalo také v Rusku. Velmi rychle si proto osvojil také logo Renaultu a nakonec i Nissanu, protože ve spoustě zemí nemá Dacia žádnou tradici. Rumunské logo tak auto zdobí v podstatě jen v kontinentální Evropě a ani v ní to neplatí zcela. I do Ruska si to Duster namířil jako Renault, to samé platí v případě Turecka.
Je tak docela obtížné spočítat, kolik Dusterů se vlastně prodávalo a prodává, víceméně všechno budou jen odhady, neboť informace o odbytu v některých menších asijských či jihoamerických zemích jsou tradičně nepřesné. O to více ale můžeme rumunskému SUV zatleskat. A o to méně se můžeme divit, že Renault chce s novou generací jeho úspěch ještě pořádně přifouknout a na nic nečeká.
Prakticky hned po premiéře „originálu” tak auto ukázal i se svým vlastním logem. I když logem... Tradiční francouzský kosočtverec najdeme jen na zádi, na příď se mateřská automobilka rozhodla své jméno vepsat kapitálkami. Je to svérázné, Dacia zůstává konzervativnější, ale doba k takovým posunům tíhne, a tak proč ne.
Auto má v této podobě zamířit na Střední východ, do Afriky, do Jižní Ameriky nebo Indie, přímo na fotkách ale vidíme provedení, které bude nově vznikat v továrně Oyak Renault v turecké Burse. Jak jsme již zmínili, také tam se Dacie prodávají jako Renaulty (a Turci dostali i některé specifické modely, které u nás neznáme pod žádnou z obou značek) a lokálně vyrobených Dusterů se dočkají v polovině roku 2024.
Na bližší informace ohledně techniky nebo cen je zatím brzy, Renaulty udělané z Dacií ale nezřídka nabízí víc (co výbavy, motorů apod.) než původní modely za nižší sumy. A podle prvotních informací od Renaultu by tento případ neměl být výjimkou. I když Renault je prestižnější značkou, Dacie jsou pod ní nabízeny na méně regulovaných trzích, kde je například možné bez problémů nabízet atmosféricky plněné motory nebo menší množství asistenčních systémů. Turecko v tomto ohledu není výjimkou, podrobnosti se ale dozvíme až blíže k začátku sériové výroby.
Toto je nový Renault Duster, už teď je venku. Foto: Renault
Auto se navenek prakticky neliší od Dacie, na pohled do interiéru si musíme počkat, tam mohou být změny větší. Přesto je téměř nevyhnutelné, že Dacia bude dražší i s menší výbavou. Foto: Dacia
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes je na tom ještě hůř. Jeho prodeje klesly na celém světě, odbyt elektromobilů stihl kolaps z beztak mizerných čísel
před 2 hodinami - Z evropského Auta roku je definitivně fraška, vítěz pro rok 2025 zaujme leda designem
před 3 hodinami - VW zabil stylový Arteon o dva roky dřív, než plánoval. V Česku se i v jediné verzi pořád prodával líp než všechny elektrické ID
před 5 hodinami - Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
včera - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva