Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Dodge Viper ACR, Challenger T/A a dalších 9 strojů FCA pro SEMA 2014
27.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lasvegaská SEMA Show ukáže jedenáct novinek od Chrysleru, Dodge, Ramu a Fiatu, spolu s několika dalšími, již představenými stroji. Přijedou i oba Hellcaty.
Divize Mopar americké automobilky Chrysler, resp. nyní koncernu Fiat Chrysler Automobiles, se i letos na SEMA Show v Las Vegas ukáže. Máme tu první ochutnávku toho, co od ní můžeme očekávat. Zatím tu vidíme jedenáct automobilů od všech značek, tedy včetně Fiatu, a čtyři stroje nosí znáček Dodge.
Začněme Viperem, jehož nedávné výrazné zlevnění znamenalo zdvojnásobení prodejů a opětovný start výroby. Mopar přijde na SEMA Show s konceptem ACR (American Club Racing), který dostal zvenčí bílý lak s červeným a černým pruhem a také aerodynamický bodykit, který obsahuje karbonové lízátko pod předním nárazníkem a velké křídlo vzadu. Nová jsou také odlehčená 19" kola.
Viper ACR patří k menšině exponátů na SEMA Show, které se možná budou vyrábět. Dodge to zatím oficiálně nepotvrdil, ale ani nevyvrátil a minulá generace Viperu verzi ACR měla - vyráběla se do roku 2010 a o rok později zajela rekord Severní smyčky Nürburgringu mezi produkčními vozy s časem 7:12,13. Byla oproti standardnímu Viperu odlehčená asi o 45 kg.
Nový Viper ACR by na tom měl být podobně, váha se šetřila hlavně v interiéru - zmizelo rádio včetně zesilovačů a reproduktorů a spousta dílů je karbonových. Po mechanické stránce také přibyly karbon-keramické brzdy, k nimž chladicí vzduch proudí skrze nové otvory v rozích předního nárazníku, a také potrubí vedoucí chladicí vzduch od bočních oken k samosvoru mezi zadními koly.
Dodge Viper ACR nemusí být daleko sériové výrobě
Na stánku Dodge také samozřejmě najdeme upravené sourozence Charger a Challenger. Kompresorové osmiválce Hellcat pod kapotou ale mít nebudou, Charger nejspíš pohání 375hp osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru. Charger R/T Mopar Concept ukazuje některé příslušenství, které Mopar pro tento sedan nabízí, například přední lízátko, nástavce prahů, rámečky koncovek výfuků, spoiler pro víko zavazadelníku nebo černé lakování střechy. Po stránce techniky tu najdeme lepší sání a nové odpružení včetně tlustších stabilizátorů.
Dodge Challenger T/A naopak skládá poctu legendárnímu Challengeru T/A z roku 1970. T/A zde znamená Trans Am a v roce 1970 byla tato speciální varianta Challengeru postavena právě kvůli homologaci modelu do těchto závodů. Tehdy byl pod kapotou 5,6litrový osmiválec, nazvaný 340 Six Pack - 340 podle objemu v kubických palcích a Six Pack podle trojice dvoukomorových karburátorů, nabírajících vzduch přes zvětšené sání na kapotě.
Challenger T/A pro letošní SEMA Show není homologačním strojem, jen si bere inspiraci z historie. Standardní kapotu nahradila ta z verze SRT 392 v matně černé barvě, zbytek karoserie dostal lak Sublime Green ze standardní nabídky a unikátní pruhy s písmeny T/A. Nové je zde také lízátko pod předním nárazníkem, spoiler na víku zavazadelníku a 20" kovaná kola. Pod kapotou nečekejte karburátory, je tu ale lepší sání, které přes funkční otvor v kapotě zásobuje vzduchem 6,4litrový osmiválec Hemi o 485 koních.
Mezi Chargery a Challengery na SEMA Show budou i tyto dvě novinky
Dodge Dart R/T Concept naznačuje, kam by se značka mohla ubírat s ostřejší variantou tohoto modelu. Dostal agresivnější bodykit, zejména v oblasti předního nárazníku, a také přední lízátko a nástavce prahů. Matně černá kapota má funkční otvor pro nasávání vzduchu, který zásobuje blíže neurčený přeplňovaný motor. Na zádi Dartu se objevil třídílný spoiler, tlustší koncovky výfuku a údajně i difuzor mezi nimi; jak to ale bude s jeho funkčností, si dovolíme předem pochybovat.
Po technické stránce se Dartu R/T Concept dostalo černých osmnáctipalcových kol, pod kterými pracují lepší brzdy od Moparu a lepší odpružení. Barva O-So-Orange je doplněna matnou černou nejen na kapotě, ale i na střeše a víku zavazadelníku a podle tiskové zprávy má "nahnat strach konkurenci".
Dodge Dart zatím nemá pořádný vrchol nabídky, tento koncept by ho mohl předpovídat
Divizí Mopar upravený Chrysler 200S je jediným modelem této značky, o kterém zatím víme, že na SEMA Show přijede. Dostal název 200S Mopar a je to v podstatě produkční vůz, jen ověšený příslušenstvím z katalogu Moparu. Zvenčí vidíme kromě barvy Phantom Black také nástavce nárazníků a prahů a 19" kola.
Interiér dostal kožené čalounění v barvě Ambassador Blue, další úpravy nám nejsou známy, ale nebudou velké. Mechanické úpravy zahrnují snížený podvozek, lepší sání a nový výfuk se čtyřmi koncovkami. A také to je vůz, který si budou zákazníci moci objednat, a to už v první půlce příštího roku.
Chrysler 200S s příslušenstvím od Moparu bude k mání v první půli příštího roku
Ani automobilka Jeep nebude chybět; jako první dozvídáme o dvou upravených Renegadech. Bílý vůz s modrými detaily dostal název Frostbite, tedy Omrzlina. Kromě přední masky s charakteristickými sedmi otvory a kryty zrcátek jsou modré také prostřední části kol. Stejné barevné schéma je i uvnitř, a to na kůží čalouněných sedadlech. Tento koncept míří spíše do zimních podmínek, na střeše vidíme nosič na lyže či snowboard. Na jaké verzi Frostbite staví, nevíme, ale podle předního nárazníku by to mohl být Trailhawk.
Modrý Renegade Riptide, kteréžto jméno znamená silný mořský proud, je do jisté míry protikladem Frostbitu. Jednak tedy míří na léto nosičem na surfové prkno na střeše, a jednak také jeho barevné schéma je skoro opačné. Bílou barvu, která by měla být na masce chladiče a zrcátkách, však nahradila šedá a kola jsou černá, údajně v kontrastu ke světle modrému laku Vibrance Grandeur Blue. Modrá jsou údajně i kůží Katzkin čalouněná sedadla. Odlišný přední nárazník také ukazuje, že základem bude civilnější varianta.
Dva Renegady budou jen částí Jeepů, které se v Las Vegas ukážou
Na stánku divize Mopar budou i vozy italské značky Fiat, a to dvě pětistovky - konkrétně 500L a ostrý 500 Abarth. Větší pětistovka dostala název 500L Custom a také má na karoserii více barev; černá a červená barva jsou odděleny bílým pruhem. Tento vůz údajně kombinuje kulturu západního pobřeží Spojených států s italským designem. Vidíme tu také nová kola, která jsou údajně zatím prototypy, a vůz dostal i nový výfuk. Kombinace červené a černé pokračuje i v interiéru, a to na volantu, palubní desce i sedadlech čalouněných alcantarou a kůží Katzkin.
Kapesní raketa dostala označení 500 Abarth Scorpion podle loga tohoto italského úpravce. Zvenčí vidíme dvoubarevné lakování a vpravdě velkého škorpióna, který vypadá, že pochoduje po kapotě směrem k čelnímu sklu. Nové jsou také rámečky mlhovek a karbonové kryty zrcátek.
I technice se dostalo změn, jsou tu například černá kovaná kola Abarth a nový výfuk. Dvoubarevné schéma se opakuje i v interiéru, čalouněném kůží Katzkin; sedadla například dostala kontrastní prošívání a údajně je tu spousta dalších doplňků. A údajně si je zákazníci budou moci objednat.
Fiat představí 500L pro západní pobřeží a ještě ostřejší 500 Abarth
A konečně, značka Ram, nabízející užitkové vozy, ukáže upravený pick-up truck Ram 2500 a dodávku Promaster, která je v podstatě evropským Ducatem s odlišným názvem a přední maskou. Promaster Hospitality Van je vůz, který předvádí široké možnosti dodávky - byl upraven, aby nabídl posezení nebo chlazené nápoje z vestavěné ledničky, které je možno servírovat i výklopným bokem vozu.
Ram 2500 Outdoorsman je pick-up truck zaměřený na pobyt v přírodě. Dostal nejen unikátní matný lak Swamp Thing Green, ale i stan na korbu, který má plátno se stejným vzorem maskování, jako pruh na bocích auta, část kapoty a také střecha. Z technických úprav zmiňme 17" kola s terénními pneumatikami a tlumiče Bilstein.
Ram Promaster se předvede ve své všestrannosti, Ram 2500 zase ukáže možnosti dublovat jako obytný vůz
Těchto jedenáct konceptů upravených strojů nebude všechno, co Mopar, resp. FCA na lasvegaské tuningové show představí. Ukážou se i další stroje, jako například Jeepy z letošního Easter Jeep Safari, upravené pro co nejlepší terénní výkony, nebo Dodge Charger Scat Pack s 6,4litrovým osmiválcem, Challenger SRT 392 se stejným motorem a také oba Hellcaty.
Všechny obrázky pohromadě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva