Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C5 bude prý úplně jiný, nemá mít ani stahování zadních oken
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi ukuchtí třetí generaci podle receptu užitého u Citroënu C4 Cactus. Dočkat se tak máme vozu bez zbytečné výbavy, ale s přidanou hodnotou.
Druhá generace Citroënu C5 dorazila před sedmi lety, pročež je nejvyšší čas, aby francouzská automobilka představila nástupce. O tom ostatně již několikrát mluvila, nicméně dosud se od řečí nedostala k činu. Důvodem je nejspíše měnící se situace na trhu a odlišné nákupní trendy, kvůli kterým značka neustále zvažuje, s čím vlastně v rámci třetí generace přijde. Podle nových informací by se přitom nemělo jednat o přímého nástupce.
„Musíme se na věc podívat z jiného úhlu pohledu. Co si hodlá zákazník Citroënu C5 koupit? S tím, jak v poslední době dominují SUV, se díváme na to, co si klientela hodlá pořídit v příštích pěti letech. A nemyslím si, že jednoduše budou požadovat novou generaci vozu,“ říká Linda Jackson, šéfka francouzské automobilky. Podle ní tak Citroën zvažuje hned několik alternativ pro svůj budoucí velký model.
Novinka se podle všeho má inspirovat přístupem, jaký byl použit u crossoveru C4 Cactus a konceptu Cactus M. Víceméně tedy dostaneme vůz, který bude vybaven jen základními funkčními prvky. „Není to o tom, že bychom chtěli vůz oholit až na kost. Jen uvnitř hodláme nabídnout pouze to, co dává smysl,“ dodává Linda Jackson. Ve výsledku tedy nepůjde o strategii, jakou zastává Dacia, neboť Citroën nehodlá prodávat auta tak levně, jak je to možné.
„Nízká cena není naší strategií,“ upřesňuje chystanou změnu šéfka automobilky. „Jsme součástí mainstreamu a to je i nadále naše vize pro Citroën. Abychom přitom v tomto segmentu byli úspěšní, musíme být trochu odlišní.“ Namísto zbytečných „kudrlinek“ tedy Francouzi hodlají přidat na hodnotě, čehož zřejmě chtějí docílit pomocí prvků ve stylu vzduchových kapslí Airbump.
Jak ovšem dále zaznělo internetem, nová generace se bude muset obejít bez hydropneumatického pérování, které bylo pro Citroën charakteristické. Nicméně jde o řešení, které je drahé a značce se nevyplácí. Místo něj tak možná dostaneme zadní okénka, která nebude možné otevřít, což značka odůvodní nižší hmotností. Zda ale tento přístup bude úspěšný, to je prozatím ve hvězdách.
Nová generace Citroënu C5 nebude přímým nástupcem té současné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.