Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C5 bude prý úplně jiný, nemá mít ani stahování zadních oken
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi ukuchtí třetí generaci podle receptu užitého u Citroënu C4 Cactus. Dočkat se tak máme vozu bez zbytečné výbavy, ale s přidanou hodnotou.
Druhá generace Citroënu C5 dorazila před sedmi lety, pročež je nejvyšší čas, aby francouzská automobilka představila nástupce. O tom ostatně již několikrát mluvila, nicméně dosud se od řečí nedostala k činu. Důvodem je nejspíše měnící se situace na trhu a odlišné nákupní trendy, kvůli kterým značka neustále zvažuje, s čím vlastně v rámci třetí generace přijde. Podle nových informací by se přitom nemělo jednat o přímého nástupce.
„Musíme se na věc podívat z jiného úhlu pohledu. Co si hodlá zákazník Citroënu C5 koupit? S tím, jak v poslední době dominují SUV, se díváme na to, co si klientela hodlá pořídit v příštích pěti letech. A nemyslím si, že jednoduše budou požadovat novou generaci vozu,“ říká Linda Jackson, šéfka francouzské automobilky. Podle ní tak Citroën zvažuje hned několik alternativ pro svůj budoucí velký model.
Novinka se podle všeho má inspirovat přístupem, jaký byl použit u crossoveru C4 Cactus a konceptu Cactus M. Víceméně tedy dostaneme vůz, který bude vybaven jen základními funkčními prvky. „Není to o tom, že bychom chtěli vůz oholit až na kost. Jen uvnitř hodláme nabídnout pouze to, co dává smysl,“ dodává Linda Jackson. Ve výsledku tedy nepůjde o strategii, jakou zastává Dacia, neboť Citroën nehodlá prodávat auta tak levně, jak je to možné.
„Nízká cena není naší strategií,“ upřesňuje chystanou změnu šéfka automobilky. „Jsme součástí mainstreamu a to je i nadále naše vize pro Citroën. Abychom přitom v tomto segmentu byli úspěšní, musíme být trochu odlišní.“ Namísto zbytečných „kudrlinek“ tedy Francouzi hodlají přidat na hodnotě, čehož zřejmě chtějí docílit pomocí prvků ve stylu vzduchových kapslí Airbump.
Jak ovšem dále zaznělo internetem, nová generace se bude muset obejít bez hydropneumatického pérování, které bylo pro Citroën charakteristické. Nicméně jde o řešení, které je drahé a značce se nevyplácí. Místo něj tak možná dostaneme zadní okénka, která nebude možné otevřít, což značka odůvodní nižší hmotností. Zda ale tento přístup bude úspěšný, to je prozatím ve hvězdách.
Nová generace Citroënu C5 nebude přímým nástupcem té současné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB