Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C3 odhalen v hávu speciálu pro WRC, vypadá jak UFO
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace francouzského hatchbacku bude opět extravagantní, i díky inspiraci u modelu C4 Cactus. Zaměřit se hodlá na komfort a prostornost.
O nové generaci Citroënu C3 jsme se letos již několikráte rozepsali. Zpočátku přitom panovaly domněnky, že francouzský hatchback dorazí ve formě konceptu již na ženevský autosalon, to se ale nestalo. Místo toho se rovnou dočkáme produkčního provedení, které velmi pravděpodobně bude naživo debutovat na podzim na autosalonu v Paříži. Virtuální premiéra by ovšem mohla proběhnout o nějaký ten pátek dříve. Navíc Citroën nám díky testům závodní verze C3 WRC začíná ukazovat, co nás čeká a nemine.
Soutěžní speciál se aktuálně ukázal ve francouzských lokalitách Château-de-Lastours a Fontjoncouse, kde se za volant posadil Kris Meeke. Ačkoliv vůz halí kamufláž, zejména při pohledu na příď je evidentní, že nás čeká extravagance, která je Citroënu vlastní. Podstatný je především ten fakt, že verze WRC vychází z nové generace hatchbacku C3. Pokud si tedy odmyslíte svaly závodní verze, dostanete vcelku jasný o detailech standardního provedení - zejména pojetí přídě a zádě jsou zjevné.
Pokud vám fantazie chybí, pak se zlehka obrňte trpělivostí. Dá se očekávat, že neoficiální ilustrace soutěžáku i produkční verze budou venku velice brzy. Mimo to nás nejspíše jen dny dělí od odhalení špionážních snímků běžného hatchbacku, neboť kromě premiéry se letos čeká i zahájení prodeje. Jak jsme přitom zmiňovali již dříve, nový Citroën C3 bude vizuálně ovlivněn crossoverem Cactus, což je při onom pohledu na příď více než patrné.
Mimo to má i hatchback dostat vzduchové kapsle Airbump, i když ty prý nemusí být tak výrazné jako u crossoveru. Důraz při vývoji pak byl podle zdrojů zevnitř automobilky kladen hlavně na komfort, prostorný interiér a konektivitu než kupříkladu sportovnost. Pohonné jednotky pak budou evolučními verzemi stávajících agregátů, čekat tedy můžeme menší objem, tříválce ve spodní a střední části nabídky a čtyřválce na vrcholu.
V případě soutěžního speciálu pak jen můžeme dodat, že ten je již stavěn dle nových pravidel šampionátu, které budou platit od příštího roku. Dočkat bychom se tak měli nejrychleji jedoucích „WéeRCéček“ v historii, tedy pokud stranou necháme dnes již legendární Skupinu B. Meeke pak dodává, že „vůz vypadá fantasticky a mnohem více sexy díky novým pravidlům. Jsem si proto jist, že závody budou pro diváky zážitkem.“ Nebudeme se zlobit, když tomu tak bude...
Nový Citroën C3 WRC vypadá opravdu působivě, postaven je přitom na základech nové generace standardního hatchbacku
Zdroj: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 6 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 8 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 9 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 11 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva