Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C3 2017 je oficiálně venku, prý jde o auto s charakterem
29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hatchback nezměnil platformu, pouze vizáž, jíž stál inspirací crossover Cactus. Pod kapotou zpočátku nabídne pětici motorizací.
O nové generaci Citroënu C3 jsme se šířeji rozepsali již včera, kdy na světlo světa unikly první fotky a informace. Nyní byla ovšem francouzská novinka odhalena oficiálně, pročež se k ní pochopitelně musíme vrátit. Začneme přitom vyjádřením tvůrců, kteří třetí generaci hatchbacku titulují jako „komfortní vůz se skutečnou osobností, který byl postaven tak, aby potěšil nové zákazníky hledající moderní automobil s charakterem“.
V souladu s tímto prohlášením příliš nejde použitá architektura, neboť novinka stejně jako předchůdce či třeba Peugeot 208 užívá platformy PF1. Venkovní rozměry přitom počítají s nárůstem délky o 5 centimetrů na 3,99 metru, rozvor pak byl rozšířen o 7 cm na 2,54 m. Mimo to lze uvnitř očekávat extra 2 centimetry v rámci prostoru pro ramena, zavazadelník pak ve standardu pobere 300 litrů nákladu.
Po stránce motorické zatím Citroën nedal příliš mnoho dat k dispozici, pročež můžeme pouze zmínit, že benzinové jednotky bude zastupovat 1,2litrový tříválec nabízející 68, 82 a 110 koní. V případě dieselů je pak možné sáhnout po 1,6litrovém agregátu produkujícím 75 a 100 koní. V době příchodu na trh budou k dispozici pouze manuální převodovky, posléze ovšem dorazí také automat.
Tím jsme prozatím s pohonným ústrojím hotovi, vrátit se tedy můžeme k designu. Ten do značné míry vychází z Citroënu C4 Cactus, od kterého nepřevzal pouze úzká světla (vzadu diodová), ale také vzduchové kapsle Airbump zdobící dveře. Tento designový doplněk by přitom do budoucna měla převzít celá modelová řada francouzské automobilky, pro kterou jde o nový stylistický směr.
C3 přitom bude nabízeno pouze jako pětidvířko, které bude k mání s devíti různými laky karoserie. S nimi pak můžete spárovat střechu, kryty zpětných zrcátek, rámečky mlhovek a dekory vzduchových kapslí ve třech kontrastních odstínech. Podle Citroënu tak máte k dispozici hned 36 různobarevných variací, což má navýšit atraktivitu vůči zákazníkům.
Modelem Cactus se novinka nechala inspirovat rovněž uvnitř, i když v mnohem menší míře. Víceméně tu máme totiž jen poutka namísto tradičních klik dveří či prolisy upomínající na venkovní vzduchové kapsy, schránka před spolujezdcem ale již patří do ranku konvenčních. Stejně tak se třeba i volant drží na poměry Citroënu docela při zemi.
Většina ovládacích tlačítek předchůdce je pryč, místo toho máte k dispozici nový sedmipalcový dotykový displej na středové konzoli. Multimédia jsou přitom kompatibilní se systémy Apple CarPlay a MirrorLink, Android Auto má přibýt na seznam až v příštím roce. Vše pak rámují originálně tvarované výdechy klimatizace.
Unikátem, o kterém jsme mluvili již včera, se pak stává technologie ConnectedCam. Ta počítá s dvoumegapixelovou kamerou usazenou v krytu zpětného zrcátka, jenž je v případě nehody aktivována automaticky a dokáže zaznamenat dobu 30 sekund před nárazem a 60 sekund po něm. Kromě toho ji ale můžete využívat i pro zábavu.
Celkově je přitom možné interiér vyvést ve čtyřech tématech, kdy standardní konfigurace Metropolitan Grey počítá s měkčími odstíny, zatímco Urban Red zahrnující červené doplňky a švy bičuje emoce na maximum. Vrcholem je pak provedení Hype Colorado, které počítá s lepšími materiály a dvoubarevnou kůží.
Zmínit můžeme ještě příplatkovou výbavu, do které se zařadila třeba 3Dnavigace, parkovací kamera, asistent rozjezdu do kopce, detekce aut ve slepém úhlu či únavy řidiče. Prodej by měl odstartovat na přelomu letošního a příštího roku, ceny ale prozatím oznámeny nebyly.
Nový Citroën C3 se vizuálně nechal zvenčí i uvnitř inspirovat crossoverem C4 Cactus. Stejně jako on nabídne i maloobjemové pohonné jednotky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje Alf Romeo jsou tak tragické, že je místy všechny překonává nevyráběné auto prodávané jen ze skladových zásob
7.10.2024 - BMW-Renault? Tyto koncerny spolu se Stellantisem prý uvažují o spojení, šlo by o největší alianci světa i historie
7.10.2024 - VW chtěl hloupým testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázal spíš pravý opak
7.10.2024 - Volvo po ztrátě pětiny zákazníků zrušilo plán prodávat od roku 2026 jen elektromobily. „Nemá to smysl,” říká šéf
7.10.2024 - Tak to začíná: VW se raduje, že jeho prodeje elektrických aut v ČR stouply o 327 procent, celkové jsou ale o 31 procent níž
7.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva