Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Volt odhalen v maskování. Designéři ho chtějí hodně, vývojáři vůbec
30.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Designéři a maskéři by chtěli krabici od bot na kolech, vývojáři naopak potřebují váhu a aerodynamické vlastnosti co nejblíže produkčnímu vozu. Výsledkem je kompromis.
Nový Chevrolet Volt, který má přijít pro modelový rok 2016, je zatím obestřen tajemstvími. Víme, jak bude vypadat jeho logo na zadním čele, že se odhalí už v lednu na detroitském autosalonu NAIAS a že nebude existovat jako Opel Ampera pro tragický nezájem o tuto rüsselsheimskou verzi. Spekuluje se o třetí řadě sedadel kvůli konkurenci Tesle Model S, která nabízí místo celkem pro sedm lidí, a o litrovém tříválci namísto současného 1,4litrového čtyřválce. A téměř jisté je také papírové vylepšení všech myslitelných parametrů.
Po stránce designu však toho zatím moc známo není. Je pravděpodobné, že bude evolucí vzhledu stávajícího Voltu, ale jistě víme jen o zmíněném logu na zádi auta. Jinak se po světě zatím pohybují jen maskované testovací prototypy, které se občas objeví na špionážních snímcích, ale je z nich vidět v podstatě jen to, že nový Volt bude mít čtvery dveře, kapotu docela vysoko a spalovací motor před přední nápravou. Na jeden z prototypů se můžete podívat na několika snímcích pod článkem, kompletní galerii najdete na webu Carscoops. Právě o maskování se nyní GM rozhovořilo.
Jako každý podnik, i GM chce uchovat co nejvíce z designu v tajnosti až do oficiálního odhalení. Designéři a lidé starající se o maskování by chtěli, aby testovací prototypy byly kamuflované co nejvíce, aby se z nich nedalo nic poznat. To ale jde proti požadavkům vývojářů, kteří potřebují data z testování co nejblíže produkčnímu vozu, tedy s jeho tvarem karoserie.
"Kdyby to bylo jen na mě, po silnicích by jezdily krabice od bot," říká Lionel Perkins, "kamuflátor" u GM. "Designový tým po nás chce zamaskovat co nejvíce, vývojové oddělení zase potřebuje aerodynamické vlastnosti a váhu ponechat co nejblíže budoucímu produkčnímu stavu," dodává. Maskování, které na autech vidíme, je tedy výsledkem jakéhosi kompromisu mezi těmito dvěma požadavky.
Triky, které GM - a všechny ostatní automobilky - používá, zahrnují například černobílé vzory. Tyto barvy opticky vytváří stíny a kryjí tvary auta. S tím souvisí technologie 3D, která mate pozorovatele, ale zároveň nenarušuje linie vozu. Lokny či víry, jaké vídáme dnes, nahradily různě tvarované šachovnice a vzory s úhly, protože takto je snazší zakrýt změny, kterých se prototypu dostalo. Napasovat správně pokřivené šachovnice je složitější.
Po stránce materiálů je také možností více. Kromě hladké fólie se také používá bublinková, která příliš nenaruší aerodynamiku, ale zároveň lépe kryje tvary karoserie. Maskování se dá také vyrobit z plastu či pěny, bublinková fólie je ale lehká a snadno tvarovatelná. Z plastů bývají nástavce v případě použití nestandardních světel.
Podle GM je maskování nejen odlišné pro každý testovací prototyp, ale i na jednotlivých kusech se různě vyvíjí a upravuje. Všechno s cílem co nejvíce zmást zvědavé oči. "Jsme jako krejčí a auto je naše modelka," přirovnává Perkins. "Každé maskování je navrženo přesně pro dané auto," doplňuje.
Jak vidno, nestačí jen vzít roli fólie a chodit s ní kolem auta dokola, dokud z něj není nic vidět a pak vyříznout díry, aby posádka mohla nastoupit a viděla ven.
Jediná zatím existující oficiální fotka budoucího Chevroletu Volt ukazuje logo na zádi
Maskování auta podle Lionela Perkinse není tak snadné
Chevrolet Volt 2016 zatím vidíme jen ve formě kamuflovaného prototypu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva