Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Volt 2016 je venku, má zvládnout až 80 km jen na elektřinu
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Zcela nové pohonné ústrojí obsahuje dvojitý elektromotor, nabízející 151 koní. Celkový dojezd má být okolo 670 km.
Druhá generace Chevroletu Volt se postupně odhaluje už delší dobu, měli jsme tu například i pár fotek v maskování či poodhalení techniky. Až před pár dny na veletrhu CES se nový Volt ukázal v téměř celé své kráse a ani tehdy jsme ještě neznali detaily. Se začátkem autosalonu NAIAS v Detroitu však Chevrolet zveřejnil jak pořádnou fotosadu, tak i spoustu údajů k novému „elektromobilu s prodlouženým dojezdem”, jak Voltu říká.
Přestože je Volt de facto plug-in hybridem více než třeba BMW i3 s benzínovým Range Extenderem, který nemůže pohánět přímo kola, Chevrolet novinku PHEV, tedy Plug-in Hybrid Electric Vehicle, nenazývá. Důraz je zde kladen hlavně na elektrickou součást pohonného ústrojí, protože vůz je označen za EREV, Extended Range Electric Vehicle. Spalovací motor je také ve videu přibližujícím techniku níže označen ne jako Motor či Engine, ale jako Range Extender. Třebaže může sám o sobě i pohánět kola.
To však neznamená, že by byl při vývoji zanedbán. Je to zcela nový 1,5litrový čtyřválec o dvou vačkových hřídelích, který generuje až 102 koní, jež by měl stejně jako první generace umět poslat i na kola a podle odhadů GM zvládne jezdit s kombinovanou spotřebou 5,7 litru na 100 km. Range Extender se mu však dost možná říká i proto, že je slabší než dvojitý elektromotor. Ten nabídne 151 koní a 398 Nm a jen na elektřinu podle GM zvládne ujet 80 kilometrů, než vyprázdní lithium-ionové baterie o kapacitě 18,4 kWh.
Přesto je vůz stále hybridem, neboť se i v oficiálních materiálech píše, že oba motory budou pracovat společně více, než tomu bylo u předchozí generace. To znamená zlepšení zrychlení na 60 mph (96,6 km/h), které nyní trvá 8,4 sekundy. Zrychlení na 30 mph (48,3 km/h) se odehraje za 2,6 sekundy. Maximální rychlost zatím neznáme, ale nepočítejte s tím, že by elektronika dovolila vozu překročit 200 km/h.
Maximální dojezd, když naplníte nádrž benzínem a akumulátory elektřinou, má činit asi 670 km - opět podle odhadů General Motors, odhady EPA zatím k dispozici nejsou. Doplnění paliva do nádrže všichni víme, jak krátkou dobu trvá, baterie dobijete z 240V zásuvky údajně za 4,5 hodiny. Standardní americké 120V zásuvce to má trvat 13 hodin. Dost pravděpodobně bude možno nabít na tři čtvrtiny kapacity za výrazně kratší dobu.
Vnějším vzhledem nový Volt na ten původní navazuje, ale vylepšuje jej - zbavil se například černého pruhu pod bočními okny, který je opticky zvětšoval, a také už mezi zadními světly není sklo, třebaže karoserie liftback zůstala. Právě zadní světla se však na prvním Voltu skutečně povedla. Ta na novince trochu moc připomínají Ford Focus. A dekorace na mřížce na přídi zase může připomenout koženkové či nedej Bože kartonové záslepky, které vídáme za tuhých zim na mřížkách chladičů autobusů či starých Avií.
Interiér však od toho v prvním Voltu, který se možná až příliš snažil odlišovat, doznal alespoň vzhledově velkého přiblížení běžným automobilům se spalovacími motory. Zůstávají dva displeje, jeden fungující jako přístrojový štít a druhý na středové konzoli pro palubní systémy, infotainment a navigaci. Nicméně kovový dekor, který vidíme v celém interiéru, by mohl být skutečně kovem, nikoliv plastem.
Interiér také dostal trojmístnou zadní lavici, v prvním Voltu byla čtyřmístná. To teoreticky znamená větší praktičnost, ale s upravenou linií střechy by to mohlo také ústit v méně prostoru na zadních sedačkách. Podle dostupných zpráv budou i zadní sedačky, pravděpodobně jen ty vnější, moci být vyhřívané, stejně jako volant.
Ve standardu nicméně očekávejte vyhřívání nanejvýš předních sedaček, pokud vůbec nějakých. Proti instalaci takovéhoto vybavení může hovořit, že pokud budete chtít jezdit co nejúsporněji, něco takového jen stěží využijete. Pro jeho instalaci naopak třeba to, že Chevrolet bude potřebovat ospravedlnit vyšší cenu nového Voltu a bude se snažit to udělat bohatou základní výbavou.
Zde však jen spekulujeme, ceník ještě pochopitelně na světě není, nový Volt se má začít prodávat až v druhé půli letošního roku. Co už však víme, je, že z něj pro mizerné prodeje nevznikne evropský derivát, pojmenovaný Opel Ampera. Zájemci o tento stroj tak nejspíš budou muset využít jiné možnosti, jak ho dostat na starý kontinent.
Design karoserie nového Voltu je evoluční, nemusí však přinášet jen pozitiva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus