Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu
21.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Camaro ZL1 je oproti dosavadní generaci o poznání agresivnější. Také je ale o 69 koní silnější, výrazné lehčí a přitom nemá být citelně dražší.
Fanoušci Chevroletu Camaro se mohli před pár dny podívat na nové Camaro ZL1, nový vrchol potravního řetězce v rámci modelu Camaro. Oproti předchůdci je novinka o pořádný kus silnější - a také o pořádný kus agresivnější co do vizáže. Chevy o designu novinky tvrdí, že byl laděn ve větrném tunelu a že forma následuje funkci.
Šestá generace je stále „jen” evoluce, takže musela být ve všem lepší, od designu po motor a zbytek pohonného ústrojí. Stejně jako ZL1 minulé generace, i toto je nejvýkonnější produkční Camaro, jen má o 69 koní víc a k tomu ještě váží o 90 kg méně, takže není nejmenších pochyb o tom, že bude rychlejší. Také byl automatický šestikvalt 6L90 nahrazen zbrusu novým desetistupňovým; manuální převodovce zůstalo šest stupňů. Jestli to bude opět jednotka TR-6060 od Tremecu, zatím nevíme.
Tentokrát je na ZL1 opravdu vidět, že to je skutečný vrchol nabídky. Obě auta mají vpředu velké nasávací otvory, ale u starého Camara byste ten spodní neoznačili za hrozivou tlamu, je to prostě nasávací otvor jako skoro každý jiný, jen je patřičně velký. Možná to je i v poměru mezi horním a dolním otvorem, ale staré Camaro ZL1 vypadá o poznání civilizovaněji. Která příď je komu bližší, necháme na vás.
Také vzadu vidíme střízlivější design - čtyři koncovky výfuku v relativně normálním nárazníku, čtyři světla a odtrhovou hranu na víku zavazadelníku. Nový vůz dostal mnohem členitěji profilovaný nárazník a obyčejnější, jednodílná světla. Ta samozřejmě pocházejí z „normálního” Camara šesté generace a horní půlka zadního nárazníku také. Je tu ale mnohem větší spoiler než u staršího ZL1.
Kabina novinky rovněž nezapře, že je evolucí té předchozí. Na první pohled to může být jeden velký nepořádek, člověk potřebuje chvíli, aby interiér nového Camara ZL1 vstřebal. Jakmile se mu to podaří, všimne si podstatného rozdílu - v novince chybí klasické malé budíky. Pátá generace jich měla celkem šest; dva ve velkých budících přístrojového štítu a čtyři před řadicí pákou - a právě těmito čtyřmi byla unikátní. Nabídla tam mimo jiné tlak a teplotu oleje, důležité to hodnoty u sportovního auta.
Novinka nabídne dva velké budíky s rychlostí a otáčkami - a to je po stránce klasických ručiček vše. Mezi nimi je velký displej, kde nahoře vidíme čtyři digitální ukazatele. Nevíme, nakolik bude možno volit, co displej zobrazí; na fotce níž vidíme mimo jiné tlak oleje a plnicí tlak kompresoru, teplotu oleje nevidno, ale je velmi pravděpodobné, že bude k dispozici.
Kompletně nový je také volant, který se místo motýlku Chevy chlubí logem Camaro. A má na sobě trochu moc tlačítek, napočítali jsme patnáct bez pádel pod volantem, která u manuální verze slouží k aktivaci elektronického meziplynu. Takový počet by člověk čekal v MPV, ne ve vrcholové verzi sportovního kupé. A skutečně je potřeba vyhřívání volantu v autě, se kterým bude po sněhu jezdit minimum majitelů?
Debaty o využitelnosti prvků výbavy však nechme na jednotlivých zájemcích o nové Camaro ZL1 a projděme si srovnání obou aut i na obrázcích níže. A protože už o novém stroji víme i něco z techniky, přikládáme tabulku se srovnáním technických dat. Kompletní nebude, dokud Chevy nepustí veškeré detaily, ale o kolik je novinka silnější, víme už nyní, mimo jiné.
Technické srovnání starého a nového Chevroletu Camaro ZL1

Vizuální srovnání starého a nového Chevroletu Camaro ZL1
Inspirace: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB