Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Camaro je venku: vzhled je evoluční, technika revoluční
17.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Camaro 2016 vás na první pohled nenechá pochybovat, že je Camarem, v nitru je ale docela nové.
Camaro nepožívá v Evropě tak kultovního statutu jako za oceánem a pro pochopení jeho významu je třeba krátké ohlédnutí do historie. Ikona takového kalibru se ostatně nerodí ze dne na den - první generace vozu tohoto jména byla představena již v září roku 1966 jako přímá odpověď koncernu General Motors na úspěch Fordu s jeho Mustangem. Tato rivalita se táhla americkými automobilovými dějinami po neskutečných 35 let a zdálo se, že bude trvat věčně. Jenže Camaro začalo postupem času ztrácet dech a jeho čtvrtá generace, která skončila svou pouť trhem v roce 2002, měla být tou poslední - žádného přímého nástupce nedostala.
Zdálo se to být koncem jednoho příběhu, jenže GM se po sedmi letech rozhodl vdechnout rivalitě Mustangu a Camara nový život. V roce 2009 tak přišel s jeho pátou, podstatně inovovanou generací, která se prakticky okamžitě stala prodejním hitem - od roku 2010 se Camaro v USA (a tedy i na celém světě) prodává lépe než Mustang. Rival s fordími kořeny ale nedávno dorazil ve své nové iteraci, a to pochopitelně nemohlo nechat lidi od GM chladnými. I oni si tak připravili generaci novou, šestou a právě tu vám nyní můžeme ukázat.
Na první pohled si možná řeknete, že tohle je snad jen nějaký větší facelift, jenže není. Ačkoli Camaro číslo 6 vypadá při zběžném ohledání jako starý známý, stejný nakonec není ani vzhledově. Jistě, základní tvary jsou více než povědomé, jediný konkrétní díl na karoserii ale není nejen stejný, ale ani stejně tvarovaný. Především si všimněte, jak nové Camaro skoro „nemá skla” - převaha plechu a plastů nad jinými materiály je enormní. Není to ale jediná odlišnost, která vás při pohledu na vůz praští do oči - Camaro také s rokem 2016 trochu změnilo svou základní siluetu a více připomíná kupé, méně jakýsi dvoudvéřový sedan.
Vizuální změny ale nepochybě nejsou tím hlavním, co by nás na novém Camaru mělo zajímat. Vzhled novinky je nepochybně jen evolucí toho, co už jsme na Camarech mohli vidět, ale neviňme Chevrolet z nedostatku invence - automobilka otevřeně říká, že chtěla postavit stroj, který na první pohled každý bezpečně rozezná jeho slavný pony car, zároveň ale půjde o něco zcela nového. Je-li tomu skutečně tak (a že nemáme mnoho důvodů tomu nevěřit, Porsche s 911 to nakonec nedělá jinak...), pak tato část mise byla splněna.
Podstatně více práce ale Chevroilet potažmo GM čekalo v útrobách vozu. Další použití platformy Zeta známé třeba z Holdenu Commodore (v Austrálii byla také vyvinuta...) bylo nemyslitelné, a tak volba padla na platformu Alpha známou třeba z Cadillacu ATS. To s sebou přineslo nejen snížení hmotnosti téměř o 91 kg (pramenící také ze zmenšení vozu - je mezigeneračně o 6 cm kratší a asi o 2,5 cm užší i nižší), ale také podvozek, který si v dosavadních testech ATS nevydobyl zrovna špatné renomé. S novou platformou se pak pojí u zcela nové motory a převodovky, které podtrhují, jak velkou změnou při přechodu páté generace v šestou Camaro prošlo.
Jistě kontroverzní novinkou je zavedení dvoulitrového čtyřválcového turba coby základního agregátu. I ten je známý z modelu ATS a více než svým 274koňovým výkonem se chce pyšnit spotřebou paliva podle amerických norem vypočtenou na 7,84 l benzinu na 100 km. Automobilka zatím nezveřejnila zdaleka úplné technické údaje a neznáme tedy ani dynamiku jednotlivých modelů, u tohoto ale hovoří aspoň o akceleraci na stovku za méně než 6 sekund.
Pro poněkud náročnější klientelu bude k dispozici opět nový motor 3,6 V6 s výkonem až 335 koní známý pro změnu z Cadillacu CT6. Jako vrchol pak pro tuto chvíli poslouží jednotka 6,2 V8 LT1 známá tentokrát z Corvette C7, v tomto případě naladěná na 461 koní. Osazena jí bude verze SS, která se dále bude pyšnit adaptivními tlumiči nebo brzdami Brembo - ani u jedné z verzí neznáme dynamické parametry, Chevy ale říká, že nové SS bude v základu rychlejší než verze 1LE v předchozí generaci.
Všechny motory pak půjde kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automat a ano, i ony jsou v této generaci nové a opět známé, především z Corvette. V případě manuálu to znamená také protivnou funkci automatického rovnání otáček při podřazování přes spojku (to je skoro troufalé označit jako meziplyn...), která je v tiskových materiálech prezentována jako přednost.
Pokud nahlédneme do interiéru, vidíme podstatně více designové evoluce než v případě zevnějšku. I tak je ke spatření pár dobře známých retro-prvků, které doplňují technická řešení citelně modernější než v případě předchozí generace Camara. Přístrojovou desku obstarává, pokud správně chápeme tak příplatkový osmipalcový displej, který doplňuje ten, jež slouží jako výstup palubního systému na středové konzoli. Úplně nové je také ovládání ventilace a všimněte si, že na středovém tunelu zcela chybí klasická ruční brzda - ta je nyní zcela elektronická.
Co vidět není, je systém Spectrum Lighting, což zní jako prvek ze světa disco a název v tomto případě příliš nelže. Dovoluje totiž nastavit 24 různých ambientních světelných efektů na přístrojové desce, středové konzoli a ve dveřích, takže očekávejme něco ve stylu diskotékových interiérů Mercedesu - přihlouplé, ale moderní.
Další detaily zatím neznáme a předpokládáme, že nás Chevrolet ještě obdaří několika postupnými doplněními do chvíle, než tento vůz vstoupí do prodeje. Stane se tak letos na podzim, za zatím neznámé ceny, pochopitelně.
Kompletní galerie oficiálních fotek a videí nového Chevroletu Camaro 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 10 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB