Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Aston Martin Vantage letos konečně dorazí. Bude prý revoluční a jedinečný
16.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Podle šéfa britské značky bude novinka kombinovat styl konceptu DB10 se speciálem Vulcan. Pod kapotou pak nabídne osmiválcové twin-turbo AMG.
Doplněno 17.3. Novou generaci Aston Martin Vantage se povedlo nafotit během testů v britském Cambridge. I přes kamufláž je přitom patrné, že onen revoluční design, o kterém níže mluví šéf značky Andy Palmer, až tak moc revoluční nebude. Na druhou stranu se dá říci, že zadání, které dostal designér Marek Reichman - tedy aby se novinka lišila od modelu DB11 tak, že daný rozdíl zaznamená i Palmerova stařičká matka - splněno bylo. Novinka skutečná odlišná bude, byť slova o revoluci bychom mírnili.
O nové generaci Astonu Martin Vantage se mluví již delší dobu. Není to překvapivé, stávající provedení je totiž na světě již od roku 2005. To je opravdu dlouho i na poměry výjimečných aut. Jakkoliv se tedy základní model britské automobilky dočkal celé řady modernizací, jeho dlouhý životní cyklus již zkrátka zapřít nelze. Podlé šéfa značky Andyho Palmera je ovšem nový model na cestě a Aston Martin měl důvod, proč vše trvalo tak dlouho.
Nový Vantage totiž musel dostat dramaticky odlišný design od stávajícího provedení. A lišit se má i oproti ostatním modelům značky. Podle mnohých totiž aktuální nabídka značky připomíná paletu vajec, jakkoli o novém kupé DB11 to snad nikdo říci nemůže. Další velká novinka v podobě nástupce dnešního Vantage pak dorazí zhruba v listopadu, kdy bude vůz představen na první prezentaci.
„Bude daleko více revoluční,“ začal rozvíjet designové téma Palmer. „Abych vám přitom napověděl jak moc, vemte si DB10 a spárujte jej s modelem Vulcan. Poté se již začnete blížit k tomu, jak bude vypadat. Až jej spatříte, pochopíte, proč jsme tohle všechno udělali. Jeho vzhled je vskutku spektakulární,“ dodává šéf značky o novince, která se bude lišit i mechanikou.
Stávající základ je poháněn 4,7litrovým atmosférickým osmiválcem, který produkuje 436 koní a 490 Nm točivého momentu. Akceleraci z klidu na stovku pak zvládá za 4,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 305 km/h. Jakkoliv jde přitom o působivou jízdní dynamiku, novinka bude ještě o úroveň dále. Do vínku totiž dostane čtyřlitr V8 twin-turbo z produkce AMG.
Jde o stejný motor, jaký používá Mercedes-AMG GT a který v případě varianty R dává k dobru 585 koní a 700 Nm. Jaký výkon bude mít britská novinka, zatím není jasné, stoprocentně ale můžeme počítat s příchodem nejen automatického, ale manuálního řazení. Podle Palmera tak novinka bude čistokrevným řidičským nástrojem věrným svým kořenům a v tomto není těžké Palmerovi věřit - málokdo jiný v současném automobilovém průmyslu „kope” za ruční řazení tak moc, jako on.
Řeč je navíc o standardním provedení, kromě toho ovšem nový Vantage dorazí také ve verzi AMR, která se více zaměří na okruhové ježdění. Ještě o stupeň dále pak budou ryzí závodní varianty GT3, GT4 a GTE. Vsadit pak ještě lze na otevřené provedení Volante, tím ale nejspíše selekce skončí - o dvanáctiválcovém modelu se zdroje zatím nezmiňují.
Ve výsledku to není až tak překvapivé, stávající šestilitrová atmosférická jednotka totiž dává k dobru 571 koní, tedy méně, než kolik může produkovat osmiválcové twin-turbo. Nový přeplňovaný 5,2litrový dvanáctiválec, který pohání DB11, pak navíc není tak moc vzdálen, naladěn byl totiž na 608 koní. Osmiválec tedy modelu Vantage dost možná postačí.
Zda tomu tak ale skutečně bude a zda Britové své modely tímto způsobem odliší i hierarchicky, to je vážně sporné. Budeme si tedy muset počkat na bližší oficiální informace. Prozatím jen dodáme, že nová generace bude k mání za ceny o trochu vyšší než v současnosti, což má spojitost jak s revolučním designem, tak s vyšším výkonem.



Nový Aston Martin Vantage byl nafocen během testů v Cambridge. I přes kamufláž je patrné, že zas až tak diametrálně odlišný od zbytku nabídky nebude
Nový Aston Martin Vantage zkombinuje vzhled bondovského speciálu DB10...
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva