Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Aston Martin Vantage bude jediným AMG, které dostanete i s manuálem
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí být posledním výrobcem sporťáků s ručně řazenou převodovkou na světě. K mání ale možná bude jen u jednoho modelu.
Mercedes-AMG nedávno oznámil expanzi svého portfolia, které by v závěru letošního roku mělo čítat 48 modelů, tedy o deset více než nyní. To rozhodně není zanedbatelné množství, přičemž zákazníci mohou navíc volit mezi přeplňovanými čtyřválcovými, šestiválcovými, osmiválcovými nebo dvanáctiválcovými motory. V rámci převodovek ovšem již tak široké možnosti nejsou, k dispozici je totiž pouze sedmistupňový nebo devítistupňový automat. Jistá náhrada se ovšem chystá, s vozy třícípé hvězdy ovšem nebude mít přímou spojitost.
Jak je již delší dobu známo, koncern Daimler má podepsanou spolupráci s Astonem Martin, jež se týká zvláště motorového prostoru. Řeč je hlavně o čtyřlitrovém osmiválci twin-turbo, za nímž stojí AMG. Šéf Astonu Andy Palmer potvrdil, že tuto pohonnou jednotku dostane nový Vantage, který dorazí příští rok. K mání přitom nebude jen s automatem, ale rovněž s manuálem. Palmer již dříve řekl, že Aston chce být posledním výrobce na světě, který nabízí sporťák s ručně řazenou převodovkou.
Aktuálně ovšem není jisté, jaký dodavatel bude za manuálem stát. Nicméně takřka stoprocentní je konfigurace typu transaxle, tedy usazení u zadní nápravy. V případě automatu pak Britové nejspíše znovu osloví firmu ZF, která jejich modelům dodává převodovky již nyní. Opět přitom půjde o konvenční skříně, příchod těch dvouspojkových Palmer odmítá kvůli vyšší hmotnosti a komplexitě. Navíc „nedovedou nic, s čím by se dobře naladěné automaty nemohly měřit“.
Šéf automobilky dále dodává, že čtyřlitrový osmiválec, který u Mercedesu produkuje 476 nebo 510 koní, je prozatím vyhrazen pouze novému Vantage. Nicméně si přitom nechává pootevřená zadní vrátka s tím, že pohonná jednotka AMG může zamířit i do dalších modelů značky, pokud si to určité trhy budou přát. Řeč je v tomto směru hlavně o Číně, kde jsou objemnější agregáty zatíženy nemalými daněmi, do Evropy by ale takové verze nejspíše nezamířily.
Vantage ovšem není jedinou novinkou, která se chystá. Již v roce 2018 dorazí Vanquish třetí generace, který dostane do vínku poladěný dvanáctiválec twin-turbo z již odhaleného kupé DB11. Palmer přitom nemá obavy z potenciálu této pohonné jednotky, nicméně zároveň nehodlá jít do války s konkurencí, která se snaží šponovat výkon do abnormálních výšin. Dá se přitom předpokládat, že u tohoto modelu se asi již manuální převodovky nedočkáme.
Tato trojice je přitom menší polovinou chystaného sedmičlenného portfolia, po kterém Aston Martin touží. Další ohlášenou novinkou je elektrický crossover DBX, který se bude vyrábět v nové továrně ve Walesu, v případě dalších vozů ovšem již tápeme. Nicméně vrcholná Lagonda mezi nimi nejspíše bude, na rozdíl od supersportu chystaného ve spolupráci s Red Bullem. Ten by totiž jakožto limitovaná edice měl stát tak trochu mimo „hlavní proud“.
Palmer závěrem dodává, že kombinace sedmi modelů a sedmiletých životních cyklů umožní značce najet na strategii jednoho slavnostního odhalení ročně. Pokud navíc do hry zamícháme facelifty, pak bychom o Astonu měli do budoucna slýchávat častěji než dosud. Ovšem nikoliv v souvislosti s Mercedesem, neboť stávající spolupráci chce Palmer udržet pouze v mezích dodávky motorů a elektrické architektury.









Nový Aston Martin Vantage bude opět k mání také s manuálem. Ten přitom spřáhne se čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo od AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva