Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé
31.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný základní model dostane zhruba 500 koní, s nimiž pokoří stovku za 3,5 sekundy. Zároveň se chce vyznačovat nízkou spotřebou.
O návratu modelu Dino do portfolia Ferrari se mluví již hezkou řádku let. Až do loňského roku však italská automobilka tyto spekulace odmítala. Nyná jsme se ale od Dietera Knechtela, šéfa zastoupení značky pro Dálný východ, dočkali potvrzení na jeho vývoj. U příležitosti letošní Velké ceny Austrálie uvedl, že do segmentu vozů kategorie Gran Turismo míří další model.
Za touto expanzí stojí především dosavadní základní California T, jež „byla definitivním úspěchem v našem regionu a pomohla také v celé řadě oblastí oslovit lidi, kteří o vlastnictví Ferrari dříve ani neuvažovali“. Dále pak Knechtel uvedl, že kupé-kabrio by v krátkodobém horizontu mělo zůstat základním modelem značky, poté se však prý uvidí. Je tak otázkou, zda se novodobé Dino postaví pod nebo nad Californii T.
Stejně tak je samozřejmě sporný název vozu i jeho pohonné ústrojí. Jelikož ovšem Ferrari již dříve přiznalo, že jeho budoucnost leží také v šestiválci, dá se předpokládat, že řeč byla právě o novém základním modelu značky. Ten by přitom ze zhruba třílitrového objemu měl za pomoci přeplňování dostat přibližně 500 koní, jež zamíří skrze automatickou převodovku na zadní nápravu.
O jízdní dynamice můžeme prozatím pouze spekulovat, nicméně zrychlení z klidu na stovku za přibližně 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost okolo 320 km/h nejspíše nebudou problémem. Stejně tak nebude překvapivý i fakt, že půjde o nejméně žíznivé Ferrari všech dob. Vůbec bychom se tedy nedivili ani příchodu systému start/stop či kupříkladu deaktivaci poloviny válců.
Na veškeré další informace je třeba vyčkat, aktuálně tak již můžeme zmínit slova šéfa koncernu FCA i značky Ferrari Sergia Marchionneho. I ten totiž již dříve potvrdil příchod nového základního modelu s tím, že „není otázkou zda, ale kdy se tak stane“. V této dekádě to ale nejspíše nebude, neboť v pětiletém plánu značky novodobé Dino chybí.






Novodobé Dino se již ukázalo na celé sadě neoficiálních ilustrací
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321