Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky Škody detailněji: Fabia Monte Carlo, armáda nových motorů, verze Edition
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Fabia MC jako hatch i kombi, více k verzím Edition a do všech Škod míří motory s Euro 6.
Ženevský autosalon přináší, jako obvykle, spoustu novinek i od mladoboleslavské automobilky. Trochu stranou nyní jde to, že se v Kvasinách bude vyrábět SUV Seatu, samotná škodovka se postarala spoustu novinek. O dvou z nich, novém Superbu a nové verzi Octavie jménem RS 230 už jsme se dnes zmínili, Češi ale přivezli do Ženevy i další z řad speciálních edicí i po stránce motorů. Hned zkraje pro uklidnění uveďme, že nástup litrového tříválce TSI nebude tak rychlý. Ale to jsme ani nečekali, začněme jinými novinkami.
V Ženevě se totiž ukázala speciálka Fabia Monte Carlo, která se představila nedávno a po konci varianty RS bude nejsportovnější Fabií, jakou si budete moci koupit. Po 180 koních přeplňované benzínové čtrnáctistovky starého RS budete nicméně toužit marně, motory tu zůstávají stejné jako u obyčejných Fabií, tedy benzínové dvanáctistovky a naftové čtrnáctistovky.
Největší změny jsou v designu a výbavě. Standardem bude jasně červená barva exteriéru s černou střechou a koly, která mají průměr 17". Zvenčí vidíme také další černě lakované detaily a Sunset, tedy zatmavená skla od B-sloupku dozadu. Pod zadním nárazníkem vidíme velmi, velmi chabý pokus o difuzor a výfuk stále končí ještě před ním, není tu bohužel viditelná koncovka. Když má v rámci sportovního paketu mrňavé Picanto dvojitou, proč nemůže mít sportovně se tvářící Fabia ani jednu?
Pár nových fotek lépe zachycuje i interiér a v něm odhaluje unikátní, dokonce tříbarevné čalounění sedadel, která by na rozdíl od zbytku skutečně funkčních věcí mohla doznat vylepšení v oblasti bočního vedení. Zde však pouze spekulujeme na základě dostupných fotografií. Co ale také vidíme, je kůží obšitý volant a červená přední část středového tunelu.
Šedé stroje na snímcích ukazují čtveřici vozů s dříve též ve zkratce probíraným akčním paketem Edition, který vznikl kvůli dvěma jubileům, jež značka oslaví v roce 2015 - jednak oslaví 120 let od založení a jednak to bude 110 let od chvíle, kdy z bran mladoboleslavské továrny vyjel první automobil značky Laurin & Klement. Vozy v sérii Edition vypadají zvenčí elegantněji; zatím nevíme, zda budou mít speciální laky karoserie, moc bychom na to však nesázeli. Standardem pro ně však budou zrcátka v barvě vozu, dvojbarevná litá kola, přední mlhové světlomety a Sunset.
Interiér nabídne kůží obšitý volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Údajně doznal úprav také přístrojový štít, ale jak přesně se změnil, zatím známo není. Unikátní má být také potah sedadel, který tisková zpráva označuje jako „exkluzivní”, tkané koberečky s šedým obšitím a plastové obložení palubní desky imitující kartáčovaný hliník.
Pod kapotami všech Škodovek od Citigo po nový Superb se od května tohoto roku objeví pouze motory splňující emisní normu Euro 6. Litrové tříválce zatím vládnout nebudou, vidíme tu nové dvanáctistovky TSI řady EA 211 známé třeba z nové Fabie, dvoulitry řady EA 888 a diesely řady EA 288. Spousta motorů dostane také funkci start-stop a rekuperaci brzdné energie.
Nejvíce se budou nové motory týkat nabídky vozů Rapid a Yeti. Z ceníku Rapidu zmizí základní tříválec 1,2 MPI o 75 koních a najdeme tu nový motor 1,2 TSI o 90 a 110 koních a také 1,4 TSI o 125 koních, vidíme tedy kromě papírově menších emisí také nevelký nárůst výkonu. Naftu zastoupí tříválec 1,4 TDI o 90 koních a čtyřválec 1,6 TDI o 116 koních. Spotřeby a přesné párování s manuálními a dvouspojkovými převodovkami zatím neznáme, ale dá se očekávat, že čtrnáctistovka bude bohužel k mání opět pouze s DSG.
Pod kapotu Yeti dostanete motory 1,2 TSI o 110 koních a 1,4 TSI o výkonech 125 a 150 koní. To je menší posílení, o benzínové osmnáctistovce se ale už nehovoří, zřejmě tedy z nabídky zmizí - máte-li zájem, asi není na co čekat. Budou tu také dva dvoulitrové diesely, a to o výkonu 110 a 150 koní místo stejně výkonné a 140koňové jednotky. Naopak 105koňová 1,6 a 170koňový 2,0 TDI v nabídce už nebudou, končí bez přímé náhrady.
Nová Octavia nabídne benzínové motory s objemem od 1,2 do dvou litrů a s výkony od 86 do 230 koní, nejsilnější bude RS 230. Výkonnější varianta dvanáctistovky nabídne nově 110 koní a 1,4 TSI posílí na 150 koní. 180koňová osmnáctistovka podle webu automobilky také plní Euro 6, takže by v nabídce měla zůstat, a dvoulitr v „základním” RS také zůstane. Pro milovníky nafty budou připraveny šestnáctistovky o 90 a 110 koních a dvoulitry, nabízející 150 a 184 koní.
Modelů Citigo a Fabia se změny nedotknou, neboť všechny motory těchto strojů už Euro 6 plní. Bohužel tedy, ač 1,6 TDI s novými emisními normami problém nemají, budou zájemcům o naftovou Fabii muset stačit nepříliš povedené tříválce řady EA 288 a objemu 1,4 litru; pro větší motor bude potřeba sáhnout po větším a dražším autě.
Změny pod kapotami Škodovek lze, jak už bylo zmíněno, očekávat někdy v květnu tohoto roku. Do té doby bude jistě na světě i ceník, ve kterém ale příliš velké změny očekávat nejspíš nelze. Zatím si můžete prohlédnout větší galerii studiových fotografií Fabie Monte Carlo a také obrázky speciálek Edition.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Nové Monte Carlo naživo v Ženevě
Škoda Fabia Monte Carlo se ukázala jako hatchback i kombík
Také se v Ženevě představí modely Edition, slavící dvojité jubileum značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
24.11.2024 - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva