Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky Škoda do roku 2019: tři SUV a možná i česká X6 s Octavií Coupe
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda chce v roce 2022 prodat přes 2 miliony aut ročně. Proto dál rozšíří nabídku, ve jsou i dvě pseudokupé.
Mladoboleslavská automobilka momentálně žije především prezentací nové Škody Superb, které už jsme stihli poprvé protáhnout pérka. To už je ovšem práce zejména pro personál starající se o PR a marketing, ten z vývojového oddělení se již dávno zabývá dalšími modely. Těch bude hezká řádka, přičemž mnohé z nich zavedou značku do zcela nových teritorií. Zbytečný risk ovšem ve hře není - snad každá novinka se zdá být sázkou jistotu a odpovídá soudobým trendům a volání zákazníků či regulátorů. Asi by nás tedy nemělo překvapit, že bavit se budeme hlavně o crossoverech a SUV či hybridizaci a elektrifikaci.
Začít můžeme modely s vyšší stavbou karoserie, které jsou pro příští expanzi značky zásadní. Škoda totiž hodlá navýšit své prodeje na více než 1,5 milionu kusů již v roce 2018. O čtyři léta později by pak dokonce chtěla překročit dvoumilionovou hranici, což je opět ambiciózní plán. I když rozhodně ne nesplnitelný, zvláště s ohledem na aktuální prodejní výsledky a rozšíření modelové řady. Jak jsme totiž zmiňovali již několikrát, automobilka hodlá pokrýt kategorii crossoverů a SUV hned třemi modely.
První novinkou z tohoto ranku bude sedmimístné SUV postavené na základech druhé generace Volkswagenu Tiguan. Alespoň částečně se má odhalit již letos a plně se ukázat v příštím roce. Počítat máme s prodlouženou platformou, která celkovou délku natáhne na nějakých 4 700 milimetrů. O tomto typu se stále hovoří jako o modelu Snowman, ačkoliv i nadále jde o nepotvrzenou a nepravděpodobnou budoucnost. Něco podobného ostatně platí také v případě označení Sherpa, jímž by se mělo honosit SUV postavené na bázi Škody Fabia. Dorazit přitom má v roce 2018 s délkou okolo 4 200 mm.
Mezi tyto ryzí novinky se vmáčkne nový Yeti, jemuž je pro změnu vyhrazen rok 2017. Tato novinka bude vycházet z platformy MQB, očekávat tedy můžeme délku kolem 4 350 mm. Ve všech případech automobilka hodlá použít maximální množství komponentů sdílených v rámci koncernu VW Group, z toho důvodu je kladen velký tlak na firemního šéfdesignéra Jozefa Kabaně. Ten by totiž měl přijít s nadmíru expresivní stylizací, která novinkám napomůže v odlišení od sourozenců s logy Audi, Seatu a Volkswagenu, zároveň ale příliš specifickým designem příliš neomezovat maximalici sdílených součástí.
Tím ovšem příliv nových SUV nemusí skončit, neboť mladoboleslavská automobilka rovněž zvažuje příchod modelu Snowman ve verzi Coupe, jakési české X6. Tato varianta by se mohla objevit v roce 2019, vše ovšem bude záviset na vývoji trhu. Momentální prognózy totiž počítají s prodejem dvaceti až třiceti tisíc kusů ročně, což pro značku není dostatečně velká cifra, která by vedla k oficiálnímu požehnání. Během příštích dvou let ale Škoda bude dané segmenty trhu bedlivě sledovat, a pokud usoudí, že je poptávka dostatečná, stylovou verzi pošle do výroby.
Tím jsme ovšem kategorii vozů s vyšší stavbou karoserie probrali opravdu důkladně, přesunout se tak můžeme k tradičnějším modelům. Jako první přitom na paškál přijde nová rodina malých modelů (NSF neboli New Small Family), která bude postavena na základech druhé generace Volkswagenu up!. Tyto novinky by se přitom měly zaměřit zejména na dámské publikum, počítat tedy máme s atraktivnějším designem, vyšší praktičností, větší efektivitou provozu a rozsáhlejší individualizací. To vše za nezměněnou cenu.
Škoda se navíc s novým modelem Citigo hodlá opětovně výrazněji odlišit od verzí Seatu a VW, čekat tak máme výrazně odlišnou stylizaci. Kromě toho by měla dorazit také plně elektrická verze, která by s elektromotorem o výkonu 60 koní měla zvládat urazit na jedno dobití 150 až 200 kilometrů. Stát má okolo 400 tisíc korun, přičemž očekávat ji můžeme někdy na přelomu let 2018 a 2019. Standardní provedení Škody Citigo II ovšem dorazí již o rok dříve.
O nových generacích modelů Rapid nebo Octavia prozatím německé zdroje nehovoří, druhý zmíněný vůz by se ovšem na počátku nové dekády měl dočkat další karosářské verze. Jednat se bude o „pětidveřové kupé”, ačkoliv i v tomto případě chybí oficiální potvrzení. Jisté je ovšem tolik, že i nadále bude v nabídce tohoto modelu figurovat provedení RS. Zároveň máme počítat také s rozšířením úrovně výbavy Laurin a Klement, což ostatně platí také o variantách Scout a Monte Carlo.
Dále je v plánu nástupce Škody Roomster, který by měl být založen na novém Volkswagenu Caddy a dočkat se jej můžeme již letos. Dorazit má také Superb Plug-in Hybrid, ten se však neobjeví dříve než v roce 2018. Do té doby ovšem vlajková loď mladoboleslavské automobilky dostane i nadvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel známý z VW Passat. Tím nám ovšem veškerá expanze končí, zcela mimo hru je prý mladoboleslavská varianta nového Transporteru T6.Tedy alespoň prozatím.
Škoda do budoucna chystá hned trojčlenné portfolio modelů SUV, které se snadno může stát čtyřčlenným
Tajuplný maskovaný exempláře Škody Octavia nachytaný loni na jaře by pak mohl být vodítkem k připravovanému hybridnímu Superbu
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus