Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky pro BMW 3 a 4: silnější a úspornější diesely, více čtyřkolek
15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Řadu 3 čeká nový, zejména úspornější základní diesel, řada 4 Coupé a Gran Coupé dostane i výkon navíc a čtyřkolku pro ty diesely, kde ještě není.
S blížícím se faceliftem BMW řady 3 dostane ta stávající inkarnace v některých svých karosářských variantách několik novinek, a to zejména pod kapotu. Jak sedan, tak kombík v základních dieselových variantách 316d budou od března k mání s dvoulitrovým turbodieselem nové generace, naladěným na 116 koní. To je stejně jako doposud, mírně se však zvýší točivý moment z 260 na 270 Nm. Nový motor také bude k mání s osmistupňovým automatem, hlavní výhody jsou však trochu jinde.
S blížícími se nesmyslně přísnými emisními nařízeními EU pro rok 2020 bude nový diesel také emitovat méně oxidu uhličitého, konkrétně 102 gramů na kilometr. To odpovídá spotřebě 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Nemusíme snad dodávat, že katalogové; ta reálná bude jinde.
Také řada 4 uvítá pod kapotami svých verzí s pevnou střechou dieselové novinky. Základní 418d dostane nový dvoulitrový turbodiesel B47, který bude v této verzi naladěn na 150 koní, o 7 více, než nabízí ten současný, a 320 Nm. Zrychlení na stovku má trvat 8,6 vteřiny, ať už bude na palubě šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat, a spotřeba se má pohybovat mezi 4,1 a 4,5 litry na 100 km.
Silnější 420d budou pod kapotou mít stejný motor, jen naladěný na 190 koní a 400 Nm, tedy o 6 koní a 20 Nm více než v současnosti. To pro dvoudveřové kupé znamená zrychlení 7,1 vteřiny na stovku s automatickým osmikvaltem a 7,3 vteřiny s manuální šestistupňovou převodovkou, těžší Gran Coupé bude vždy o 0,2 s pomalejší. Všechny tyto modely budou také moci být vybaveny pohonem všech kol xDrive, která zhorší akceleraci o další desetinu sekundy kvůli své hmotnosti navíc.
Budou tu také nové koncovky výfuku, konkrétně o průměru 75 mm u kupé a 70 mm u Gran Coupé. Jak a zda vůbec se změní ceník, zatím nevíme, stejně tak od kdy bude možno si nové motory objednávat. Na trh se ale mají dostat v březnu, takže zhruba tehdy by v těchto otázkách mělo být jasno.
Trojkové BMW čeká vbrzku nový základní diesel, a to obě karosářské verze (zde kombík Touring)
Řadě 4 Coupé a Gran Coupé (na snímcích) také přibudou nové diesely pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch