Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky pro BMW 3 a 4: silnější a úspornější diesely, více čtyřkolek
15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Řadu 3 čeká nový, zejména úspornější základní diesel, řada 4 Coupé a Gran Coupé dostane i výkon navíc a čtyřkolku pro ty diesely, kde ještě není.
S blížícím se faceliftem BMW řady 3 dostane ta stávající inkarnace v některých svých karosářských variantách několik novinek, a to zejména pod kapotu. Jak sedan, tak kombík v základních dieselových variantách 316d budou od března k mání s dvoulitrovým turbodieselem nové generace, naladěným na 116 koní. To je stejně jako doposud, mírně se však zvýší točivý moment z 260 na 270 Nm. Nový motor také bude k mání s osmistupňovým automatem, hlavní výhody jsou však trochu jinde.
S blížícími se nesmyslně přísnými emisními nařízeními EU pro rok 2020 bude nový diesel také emitovat méně oxidu uhličitého, konkrétně 102 gramů na kilometr. To odpovídá spotřebě 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Nemusíme snad dodávat, že katalogové; ta reálná bude jinde.
Také řada 4 uvítá pod kapotami svých verzí s pevnou střechou dieselové novinky. Základní 418d dostane nový dvoulitrový turbodiesel B47, který bude v této verzi naladěn na 150 koní, o 7 více, než nabízí ten současný, a 320 Nm. Zrychlení na stovku má trvat 8,6 vteřiny, ať už bude na palubě šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat, a spotřeba se má pohybovat mezi 4,1 a 4,5 litry na 100 km.
Silnější 420d budou pod kapotou mít stejný motor, jen naladěný na 190 koní a 400 Nm, tedy o 6 koní a 20 Nm více než v současnosti. To pro dvoudveřové kupé znamená zrychlení 7,1 vteřiny na stovku s automatickým osmikvaltem a 7,3 vteřiny s manuální šestistupňovou převodovkou, těžší Gran Coupé bude vždy o 0,2 s pomalejší. Všechny tyto modely budou také moci být vybaveny pohonem všech kol xDrive, která zhorší akceleraci o další desetinu sekundy kvůli své hmotnosti navíc.
Budou tu také nové koncovky výfuku, konkrétně o průměru 75 mm u kupé a 70 mm u Gran Coupé. Jak a zda vůbec se změní ceník, zatím nevíme, stejně tak od kdy bude možno si nové motory objednávat. Na trh se ale mají dostat v březnu, takže zhruba tehdy by v těchto otázkách mělo být jasno.






Trojkové BMW čeká vbrzku nový základní diesel, a to obě karosářské verze (zde kombík Touring)
Řadě 4 Coupé a Gran Coupé (na snímcích) také přibudou nové diesely pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva