Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky Porsche Exclusive: z divize pro náročné se stává téměř běžný tuner
23.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Porsche Exclusive ukázalo Panameru Turbo S, která dostala jen pár vizuálních specifik. Exkluzivní je, srovnání s někdejší 935 Street ale nesnese.
Luxusní značky či výrobci supersportů mívají zvláštní odnož, která je ochotna dostatečně movitým zákazníkům připravit vůz přesně podle jejich přání. Kromě Lamborghini Ad Personam, Ferrari Tailor-Made nebo trochu více při zemi se držících BMW Individual či Audi Exclusive má podobnou divizi i Porsche a říká jí také Exclusive. Není to až tak výdobytek moderní doby, jak se může zdát, jen o těchto odděleních v minulosti nebylo tolik slyšet.
Porsche Exclusive například stojí za silniční verzí závodního modelu 935, která se na našem webu objevila před pár dny. Byla na prodej zhruba za 10 milionů korun a před lety byla jedním z prvních vozů, které tato divize vyrobila. Nebyla součástí ani malosériové výroby, existuje jen v jediném exempláři a má stovky technických specifik. Od té doby ušlo oddělení Porsche Exclusive docela dlouhou cestu a nedá se říci, že směřovalo zcela k lepšímu.
Posledními novinkami této divize jsou v podstatě „běžná” Porsche, jen s jinými detaily karoserie, koly či čalouněním. Dobrou ilustraci poskytuje jejich nejnovější vůz, Panamera Turbo S v černé metalíze Jet Black a s černými dvacetipalcovými koly. Celý zevnějšek je černý, včetně koncovek výfuku nebo zatmavených zadních světel. O změnách pod kapotou nemáme zprávy, pravděpodobně tam tedy najdeme standardní 4,8litrovou V8 se dvěma turbodmychadly, produkující 570 koní a 800 Nm.
Uvnitř najdeme čalounění černou a červenou kůží, a to i na dveřích a palubní desce, jak se na luxusní GT sluší; na sedadlech je kůže perforovaná a všechna čtyři jsou vyhřívaná, chlazená a elektricky nastavitelná. Červeně jsou lakována i žebra výdechů ventilace. Je tu také obložení karbonem, hliníkové pedály, podsvětlené prahy dveří a koberečky s lemem z červené kůže. Z funkční výbavy zmiňme adaptivní světlomety PDLS+.
Starší modely na tom nejsou o mnoho jinak, například nedávno představený Boxster S Exclusive, který existuje jen v jednom exempláři, dostal lak Riviera Blue a stejnou barvou jsou vyvedeny i středy kožených sedadel. Kromě nové barvy a kol tu najdeme také balíček Sport Design a sportovní podvozek, který je blíž asfaltu o 20 mm. V motorovém prostoru zůstalo vše při starém, šestiválec tedy na zadní kola posílá 315 koní a 360 Nm. V interiéru také najdeme podsvětlené prahy a hliníkové pedály.
O něco dříve představený Macan S je na tom velmi podobně, má o trochu tmavší modrý lak zvenčí a některé detaily interiéru jsou ve stejné barvě. Jezdí na 21palcových kolech Sport Classic, má sportovní zpětná zrcátka a na spodních koncích dveří najdeme černé obložení. Pod kapotou by také mělo zůstat vše při starém, dvakrát přeplňovaná třílitrová V6 by měla dávat 340 koní a na kola je přenášet pomocí dvouspojkové převodovky o sedmi stupních.
A konečně, zkraje roku se nám ukázalo speciální Porsche 911 Turbo, na kterém se divize Exclusive také „vyřádila” a také existuje jen v jednom exempláři. Dostalo limetkově zlatý lak zvenčí a dovnitř kožené čalounění v kombinaci oné zlaté barvy a šedohnědé Agate Grey. Vpředu najdeme bixenony s černým pozadím, vzadu koncová světla s čirými krycími plasty a v rozích černá dvacetipalcová kola designu Sport Classic. Ani zde Porsche Exclusive nesáhlo na motor, kterému tak zůstalo 520 koní, převodovka PDK a pohon všech kol.
Nechápejte nás prosím špatně, Audi Exclusive nebo BMW Individual na tom jsou v dnešní době v podstatě stejně. U Porsche je však na příkladu zmíněné 935 Street docela dobře vidět, kam se toto oddělení slavného výrobce sportovních aut posunulo. To byla opravdu výjimečná stavba, prakticky od základu. Na novinkách vlastně nic až tak exkluzivního není, snad kromě cen, které však Zuffenhausen raději nezveřejňuje...
Panamera Turbo S od Porsche Exclusive je celá černá, jen uvnitř najdeme červené detaily nebo části čalounění
Podobný příběh se píše u Boxsteru S, který dostal sportovní podvozek, dostupný i bez přičinění divize Exclusive...
... a také u Macanu S, který snad jako slovní vtip dostal obří kola s názvem Sport Classic
Limetkově zlaté 911 Turbo se ukázalo již zkraje tohoto roku, ani zde se motoru nedostalo žádných změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva