Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky od Jaguaru: faceliftovaný XKR a nový XF-R
16.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Jaguár si brousí drápy. O připravované ostré verzi sedanu XF-R se už delší dobu šeptá. V rámci detroitského autosalonu automobilka Jaguar odhalila nejen ji, ale rovnou přibalil i modernizované kupé XKR.
Nový Jaguar XF-R
O anglickém konkurentovi ostrých modelů BMW M5 či Mercedes-Benz E 63 AMG se hovoří již dlouho a nyní konečně víme, jestli na své konkurenty bude stačit. Firemní kompresorem přeplňovaný osmiválec s přímým vstřikováním paliva pod jeho kapotou dostal větší objem 5,0 litrů, čímž vzrostl jeho výkon i točivý moment. Nyní si zadní kola musí poradit s 510 koňmi a porcí 625 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na 100 km/h za 4,7 s. Nebýt omezovače nastaveného na „bezpečných“ 250 km/h, Jaguar XF-R by určitě atakoval hranici 300 km/h.
Optické změny oproti běžné verzi nejsou až tak markantní, nebo dokonce do světa volající. Úpravy jsou hlavně účelové a mají napomáhat lepšímu přívodu vzduchu k motoru. Několik dalších optických úprav se přičinilo agresivnímu výrazu.
Faceliftovaný Jaguar XKR
Na rozdíl od sedanu se Jaguar XKR prezentuje v mnohem dravějším duchu. To potvrzují i snímky, kde je většinou zobrazen v přetáčivém smyku. Omlazené XKR bude pohánět stejný osmiválec o objemu 5,0 l jako XF-R.
Díky většímu objemu nového agregátu a přepracované samočinné převodovce zrychlí Jaguar XKR z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Tím spíš postrádá smysl elektronický omezovač, nastaven na hodnotu 250 km/h. Kompenzací může být vynikající zvuk linoucí se ze dvou chromových koncovek výfuku.
Karoserie doznala jen několika drobných změn za účelem zvýšení aerodynamické účinnosti. V prodeji se ostré kupé objeví již na jaře za cenu kolem tří milionů, podobně jako odcházející model.
Spolu s ostrým XKR byla představen i inovované kupé XK, které dostane rovněž pětilitrový agregát, ovšem s „jen” 385 koňmi a točivým momentem 516 N.m. Vyšší výkon zajistí zrychleni z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Změny exteriéru a interiéru jsou prakticky identické s ostrou verzí XKR. Hodnotu emise CO2 i spotřebu se rovněž podařilo vylepšit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch