Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky od Jaguaru: faceliftovaný XKR a nový XF-R
16.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Jaguár si brousí drápy. O připravované ostré verzi sedanu XF-R se už delší dobu šeptá. V rámci detroitského autosalonu automobilka Jaguar odhalila nejen ji, ale rovnou přibalil i modernizované kupé XKR.
Nový Jaguar XF-R
O anglickém konkurentovi ostrých modelů BMW M5 či Mercedes-Benz E 63 AMG se hovoří již dlouho a nyní konečně víme, jestli na své konkurenty bude stačit. Firemní kompresorem přeplňovaný osmiválec s přímým vstřikováním paliva pod jeho kapotou dostal větší objem 5,0 litrů, čímž vzrostl jeho výkon i točivý moment. Nyní si zadní kola musí poradit s 510 koňmi a porcí 625 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na 100 km/h za 4,7 s. Nebýt omezovače nastaveného na „bezpečných“ 250 km/h, Jaguar XF-R by určitě atakoval hranici 300 km/h.
Optické změny oproti běžné verzi nejsou až tak markantní, nebo dokonce do světa volající. Úpravy jsou hlavně účelové a mají napomáhat lepšímu přívodu vzduchu k motoru. Několik dalších optických úprav se přičinilo agresivnímu výrazu.














Faceliftovaný Jaguar XKR
Na rozdíl od sedanu se Jaguar XKR prezentuje v mnohem dravějším duchu. To potvrzují i snímky, kde je většinou zobrazen v přetáčivém smyku. Omlazené XKR bude pohánět stejný osmiválec o objemu 5,0 l jako XF-R.
Díky většímu objemu nového agregátu a přepracované samočinné převodovce zrychlí Jaguar XKR z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Tím spíš postrádá smysl elektronický omezovač, nastaven na hodnotu 250 km/h. Kompenzací může být vynikající zvuk linoucí se ze dvou chromových koncovek výfuku.
Karoserie doznala jen několika drobných změn za účelem zvýšení aerodynamické účinnosti. V prodeji se ostré kupé objeví již na jaře za cenu kolem tří milionů, podobně jako odcházející model.
Spolu s ostrým XKR byla představen i inovované kupé XK, které dostane rovněž pětilitrový agregát, ovšem s „jen” 385 koňmi a točivým momentem 516 N.m. Vyšší výkon zajistí zrychleni z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Změny exteriéru a interiéru jsou prakticky identické s ostrou verzí XKR. Hodnotu emise CO2 i spotřebu se rovněž podařilo vylepšit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins