Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
22.11.2024 | Petr Prokopec
Hyundai proslulo tím, že za málo nabízí hodně, tento model chce ale konkurovat autům jako Range Rover. Velký a prostorný je, to ano, přesto si jej předem dovolíme označit za obtížně prodejný.
Hyundai u nás za prvních deset letošních měsíců prodalo podle dat SDA 465 elektromobilů. To je víc než v případě takového BMW či Mercedesu, Ford s vydřenými 148 registracemi se pak může jít klouzat. A třeba Honda, která si za stejné období připsala jen 3 prodané vozy, je v tomto ohledu rovnou na odpis. Nesmíme ovšem zapomínat na to, že Korejci jsou po Škodě tuzemskou dvojkou, neboť od začátku roku se jim povedlo prodat již 17 374 nových aut. Ve skutečnosti jsou tak na tom vlastně ještě hůř než modrý ovál, u kterého elektromobily mají 2,8procentní podíl, neboť Hyundai má na kontě jen 2,67procentní.
Nebýt modelu Kona, je jejich výsledek ještě horší, SUV startující na 819 990 Kč se totiž zasadilo o 299 registrací. Ioniq 5 pak má na kontě jen 138 „zářezů“, zatímco Ioniq 6 je tu s 26 prodanými vozy pouze do počtu. Není divu, tuto dvojici za méně než 1 milion korun nepořídíte, což je na klienty značky, jejíž základní model i10 je při ceně od 269 990 Kč tím vůbec nejlevnějším na trhu, opravdu velké sousto.
Jsme tedy zvědavi, jak si povede nový Ioniq 9, sourozenec Kie EV9. Ani té se nevede zrovna nejlíp, za oněch deset měsíců okouzlila jen 57 lidí. Přitom po stránce designové nevypadá až tak špatně, což nevíme, jestli lze říci o zástupci Hyundai. Korejci totiž jako kdyby v jeho případě nevěděli přesně, čeho vlastně chtějí dosáhnout, a stvořili auto, které vypadá mimořádně podivně. Máme tu směsici zaoblených tvarů a ostrých křivek, které leckomu nepůjdou dohromady. Je to sice lepší než u Ioniqu 6, přesto si nejsme jisti, jestli tohle může okouzlit širší skupinu zákazníků.
Navíc je třeba dodat, že zatímco EV9 působí moderně, Ioniq 9 vypadá jako auto z 90. let minulého století, které někdo upravil ve Photoshopu k obrazu dnešní doby. Stojí za tím hlavně „kostičkované“ světlomety, které dokonce působí jako závan osmdesátek. Bude tedy nejspíše velmi těžké přimět zákazníky k tomu, aby otevřeli své peněženky a navíc v nich udělali pořádný průvan. Ioniq 9 má totiž v podstatě startovat tam, kde jeho sourozenci končí.
Oficiální ceny zatím nejsou známé, nicméně kolegové z Autocaru zjistili, že základ bude k mání od zhruba 60 tisíc liber a za vrchol bude třeba zaplatit dokonce takřka 80 000 GBP. To je 1,8 a 2,4 milionu korun, pročež tu rázem máme vůbec nejdražší Hyundai historie. Bavíme se tedy o autě až devětkrát dražším, než je základní model značky. A to české ceny mohou být ještě vyšší, v těchto sférách britští zákazníci obvykle nakupují levněji.
Výměnou za to zákazníci dostanou vždy baterie o kapacitě 110,3 kWh, které jsou větší než třeba pakety, jakými BMW a Mercedes osazují své vlajkové lodi i7 a EQS, u tak velkého a těžkého auta ale pořád nepojmou dostatečné množství energie (ekvivalent asi 28 litrů nafty). O dalších tradičních problémech ani nemluvě.
Zůstaňme ale u Korejců, kteří hodlají základní variantu osadit jedním motorem, jenž na zadní kola posílá 218 koní. Stovku s nimi obr s rozvorem 3 130 milimetrů zvládne až za 9,4 sekundy, přičemž na jedno nabití by měl urazit 620 km. Střed nabídky pak tvoří čtyřkolka, která se vpředu dočkala elektromotoru s 95 koňmi, jenž sprint zlepšuje na 6,7 sekundy, dojezd se ovšem zkrátil na 515 km. Ještě méně (500 km) pak má na kontě Ioniq 9 Performance, který počítá s 218 koňmi vpředu i vzadu.
Vrcholné provedení ke zdolání stovky potřebuje 5,2 sekundy, maximálka 200 km/h je však pro všechny tři varianty stejná. A nejinak je tomu v případě dobíjení, vždy se počítá s výkonem nanejvýš 350 kW, za čímž stojí 800voltová agentura. Korejci nicméně naznačují, že reálně budete i u takto klasifikovaných stanic využívat spíše 220 až 230 kW, což znamená, že oficiálně udávaný nejlepší čas 24 minut potřebný k dobití paketu z 10 na 80 procent se reálně v těchto lepších případech dál natáhne. Znovu vtip ve srovnání se spalovacími auty.
Novinka tedy očividně nebude bodovat ani technikou, byť uvnitř by pár kladných bodů nahnat mohla. Klientela přitom bude moci volit mezi šesti- a sedmimístnou verzí, kdy první zmíněná počítá v prostřední řadě se dvěma komfortními křesly. Bez ohledu na danou volbu se přitom za třetí řadou nachází 620litrový zavazadelník, jenž jejím sklopením zvětšíte dokonce na 1 323 l. Dalších 88 litrů pak přihazuje přední kufr, ovšem pouze u zadokolek, čtyřkolky poberou jen 52 l.
To ale stále není vše, dále je třeba počítat s posuvnou střední konzolí, která zvládá pobrat 5,6 litru do své vrchní schránky a dokonce 12,6 litru do spodní ukryté. Palubní deska pak hostí sdružený 12palcový přístrojový štít a stejně velkou obrazovku multimédií, se kterými je standardně spárován audio systém s 9 reproduktory. Více Korejci o této novince novince prozradí v příštích měsících, do prodeje totiž Ioniq 9 vstoupí až v první půlce roku 2025.
Není pochyb o tom, že Ioniq 9 je uvnitř prostorný a vlastně i luxusní. Jenže Korejci prosluli nízkými cenami, které u tohoto elektrického SUV rozhodně neočekávejte. Foto: Hyundai
Bleskovky
- Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025 - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
před 10 hodinami - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
před 11 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva