Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo XC90 2015 naživo a na videích, je první z devíti novinek značky
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Švédové chtějí během 5 let kompletně omladit své portfolio, cílem je prodávat 800 000 aut ročně.
Doplněno 16:00 České zastoupení značky Volvo představilo první ceny, za které bude nová generace XC90 k mání. Nejlevnější bude provedení D4, kde výkon 190 koní zamíří pouze na přední kola a za které zaplatíte 1 329 000 Kč. Na tento model je ale třeba vyčkat do září příštího roku, od toho letošního (konkrétně od 3.9. 16:00) však můžete objednávat verzi First Edition. Ta bude k dispozici s motorem D5 naladěném na 225 koní a 470 Nm, přičemž v kombinaci s plnou výbavou vyjde na 2 470 000 Kč.
Druhou generaci švédského SUV jsme si včera představili opravdu důkladně. Nějaký materiál nám ovšem zůstal i pro dnešek, přičemž hned v úvodu můžeme zmínit úrovně výbavy, které budou od ledna příštího roku k mání. Startovat se bude na stupni Momentum, který by již v základu měl nabízet satelitní navigaci, bezklíčový vstup a startování, elektricky ovládanou záď či sedm sedadel. Další v řadě se pak stane R-Design, který navýší sportovní vzhled, zatímco vrcholná úroveň Inscription bude stavět hlavně na luxusu.
Skandinávská automobilka se přitom novým modelem XC90 bude snažit odlákat klientelu hlavně BMW X5 a Audi Q7, přičemž jako jedno z hlavních pozitiv zmiňuje motory Drive-E. V tomto směru je ale samozřejmě otázkou, jak budou na maximálně čtyřválcové portfolio reagovat třeba ve Spojených státech, kde stále platí rčení, že „objem ničím nenahradíte“. Švédové ovšem již dříve naznačovali, že vše mají řádně propočítané.
To ostatně neplatí pouze o motorovém prostoru, ale také o budoucích novinkách, kterým nové Volvo XC90 předchází. Během pěti let by totiž značka chtěla kompletně omladit své portfolio, přičemž dalším nově příchozím modelem bude sedan S90. Ten v nabídce zaskočí za S80, přičemž na mušku si chce vzít Audi A6, BMW řady 5 či Jaguar XF. Původně jsme měli tento model spatřit jako první, nakonec však Volvo dalo přednost mohutnému SUV.
Další novinkou v řadě bude kombík V90, poté se ovšem již pozornost švédské automobilky stočí k „šedesátkové“ řadě. Očekávat přitom můžeme opět verze S60, V60 a XC60. Konec dekády je pak vyhrazen modernizaci Volva V40, to však bude doprovázeno celou řadou dalších karosářských variant. Již nyní se přitom ví, že dorazit by mělo malé SUV XC40 i sedan S40.
Zatímco přitom „šedesátková“ a „devadesátková“ řada budou stát na platformě SPA a pod kapotou nabídnou zmiňované čtyřválce, Volvo V40 a jeho deriváty vsadí na nově vyvíjenou platformu CMA. Jejich pohon přitom dostanou na starosti chystané tříválce, ty ale zřejmě budeme moci okusit ještě u stávající generace. Produktový šéf značky Lex Kerssemakers je totiž chce mít na silnici stůj co stůj.
Těmito devíti modely ovšem bude základní nabídka značky uzavřena, přičemž v nejbližší době žádná další expanze není v plánu. Zapomenout tedy můžeme na produkční verzi koncepčního Coupé, které se ukázalo loni ve Frankfurtu. Kerssemakers totiž dodává, že prozatím se Volvo musí soustředit na samotný korpus dortu, než na něj začne přidávat šlehačku.
Problémem by přitom neměla být v porovnání s konkurencí relativně okleštěná nabídka. „Devět modelů aktuálně postačí. Pokud se totiž zadíváte na prodeje našich rivalů, pak 60 až 80 procent veškerých registrací tvoří základní modely. A právě to je směr, jakým se chceme vydat, abychom dosáhli našeho cíle, kterým je prodej 800 000 exemplářů ročně.“
Uvidíme tedy časem, jak se Volvu jeho záměry vydaří. S ohledem na pád, jaký značka v posledních letech zažila, se ovšem nikam jinam než vzhůru ani nemůže vydat. Zda ale dosáhne tak enormních prodejů, to je již sporné.
Nové Volvo XC90 je první z devíti novinek značky, které ji mají dopomoci k prodejům 800 000 vozů ročně
Zdroje: Auto Express, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva