Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo XC60 už má české ceny, jsou dost sebevědomé
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím bez manuálu a nejslabšího dieselu je u nás nabízeno nejnovější švédské SUV. I proto počáteční ceny pod 1,3 milionu Kč nejdou.
S uváděním druhé generace Volva XC60 se Švédové příliš nepářou. Skoro se ani nechce věřit, že jde o nejprodávanější model značky, tak malou péči novinka na první pohled dostala. Jejímu slavnostnímu představení na ženevském autosalonu totiž nepředcházela žádná rozsáhlá marketingová kampaň. Místo toho Volvo pustilo do světa jen pár obrázků a informací, než přistoupilo k oficiálnímu odhalování ve velkém.
Nyní tu pro změnu bez velkých cavyků máme české ceny. Ty startují nad milionem korun, tedy o poznání výše, než tomu bylo v roce 2008, kdy na trh přišla první generace. K mání totiž byla již od 919 000 Kč, za což jste dostávali 2,4litrový turbodiesel naladěný na 163 koní. I nyní je přitom základním modelem „producent sazí“, ovšem v jeho případě můžete počítat s nižším objemem i výkonem. Obklopuje jej ale větší sebevědomí značky.
Právě ona důvěra ve vlastní produkty je nejspíše důvodem, proč se tentokrát Volvo s ničím až tak moc nepáralo. Ostatně se dá předpokládat, že navzdory navýšení cen, s nimiž je spárováno menší stádo koní, se druhá generace XC60 bude prodávat jak housky na krámě. Očekávat tedy můžeme spíše několikaměsíční čekací lhůtu, než aby showroomy zely prázdnotou a sklady začaly přetékat vozy, o něž nikdo nemá zájem.
Toliko ale pro úvod, nyní již přikročme k samotným částkám, jenž startují na 1 047 900 Kč. Za tuto sumu je přitom možné počítat s dvoulitrovým turbodieselem D3 o výkonu 150 koní, šestistupňovou manuální převodovkou, pohonem předních kol a výbavou Kinetic. O té se ale značka nikterak nerozepisuje, k dostání totiž bude - stejně jako ona motorizace - v pozdější době. To samé platí o manuální verzi D4 naladěné na 190 koní.
Momentálně je tedy fakticky základním modelem až provedení D4 AWD se 190 koňmi, které doplňuje osmistupňový automat a výbava Momentum. Její součástí jsou přitom 18palcová litá kola, automatická klimatizace, multimédia s 9palcovým dotykovým displejem či celá plejáda asistenčních a bezpečnostních systémů včetně monitoringu jízdy ve zvoleném pruhu a City Safety. Dostáváte tedy vše potřené k životu.
S tím souvisí ceny, které se již při zemi rozhodně nedrží. D4 je k mání od 1 315 900 Kč, za výkonnější verzi dieselu D5 s 235 koňmi pak dáte 1 420 900 Kč. Sáhnout na úrovni Momentum ovšem můžete také po benzinových agregátech, přičemž T5 počítá s 254 koňmi a částkou 1 329 900 Kč, v případě T6 značka pro změnu požaduje za 320 koní 1 484 900 Kč. Hybridní T8 (407 koní) pak stojí 1 847 700 Kč.
Nabídka tím samozřejmě nekončí, dále jsou k dispozici úrovně Inscription a R-Design. První zmíněná přitom standardní položky rozšiřuje o 19palcová litá kola, 12,3palcový digitální přístrojový štít či kožené čalounění Moritz. V případě druhého uvedeného stupně je pak bonusem kromě černě lakovaných devatenáctek třeba specifický bodykit či sportovní podvozek, světlá výška ale překvapivě zůstává nezměněna.
Konkrétní ceny najdete v oficiálním ceníku (PDF, 4 MB), stejně jako detailní výčet standardních či příplatkových prvků výbavy. My tak jen dodáme, že XC60 Inscription momentálně startuje na částce 1 438 900 Kč, za sportovně laděné provedení R-Design dáte v případě verze D4 o čtyřicet tři tisíc korun méně. Verze T8 pak v obou případech míří takřka na hranici dvou milionů Kč.
Živé fotografie nového Volva XC60



























Oficiální fotografie nového Volva XC60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11