Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo V40 dorazí v roce 2016, malé SUV XC40 o dva roky později
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédské novinky již stanou na chystané modulární platformě CMA, kterou Volvo vyvíjí společně s čínským Geely. Čelit přitom musí značným výdajům.
Švédská automobilka sice na pařížském autosalonu představila druhou generaci Volva XC90, ta je však pouze počátkem nové éry. V příštích letech bychom se totiž měli dočkat výrazného omlazení celého portfolia, které tak jednou provždy učiní tečku za někdejší nadvládou Fordu. Stát totiž bude na nových platformách, přičemž o pohon se budou starat už jen čtyřválce (a později také tříválce) z rodiny Drive-E.
Zatímco dosud jsme hovořili hlavně o té části nabídky, jež bude využívat platformu SPA, dnes se zaměříme na menší modely. Ty budou užívat architekturu CMA, kterou Volvo chystá společně s mateřskou automobilkou Geely. Lex Kerssemakers, viceprezident značky, přitom dodává, že její vývoj, stejně jako SPA, bude stát Volvo nemalé náklady, na jejichž pokrytí budou třeba dvě generace modelů.
I proto Volvo nejprve zpočátku zkoumalo, zda by nemohlo použití nějakou konkurenční platformu. Žádná vhodná ale nebyla nalezena. Jelikož navíc Číňané hledali způsob, jak pozvednout svou nabídku, vzniklo nakonec ve švédském Göteborgu technické ústředí, kde má své techniky Volvo i Geely. Ti pak mohou řešit problémy společně, což je ve výsledku podle Švédů to nejlevnější a technicky ideální řešení.
Stejně tak se ale jedná o krok riskantní, neboť švédská značka není tak velká, aby si mohla dovolit metodu pokusů a omylů. Nové platformy a modely na nich postavené tak budou muset pokaždé udeřit hřebíček na hlavičku, jinak to Volvo bude citelně bolet. Proto ostatně značka nedávno naznačila, že druhá generace XC90 je posledním pokusem, jak konkurovat německé prémiové lize.
To jsme ale poněkud odbočili, proto zpátky k chystanému novému Volvu V40. To by mělo dorazit v roce 2016 právě na platformě CMA, přičemž o čtyřiadvacet měsíců později jej doplní verze XC40. Ta již nebude jen modelem s přizvedlým podvozkem a dodanými černě lakovanými plasty, ale plnohodnotným malým SUV, které si bude chtít podat třeba Range Rover Evoque.
Tento krok je přitom podle Kerssemakerse „velmi přirozený“. Segment malých SUV je navíc tím, u kterého se čeká růst, risk Volva tak nebude příliš velký. Automobilka se navíc hodlá pojistit plug-in hybridy, kterým bezmezně věří, a v případě, že bude zájem, přijde také s elektromobily s prodlouženým dojezdem. Všechny tyto verze budou moci využít právě platformu CMA.
Na daných základech by přitom mohl stát i nový hatchback C30, k němuž se viceprezident Volva rovněž vyjádřil. „Ano, máme volnost dělat, co chceme. A my jsme připraveni na širokou nabídku produktů.“ Evidentně se tedy máme nač těšit, přičemž Volvo může jen doufat, že se mu podaří udržet stávající růst. V takovém případě by se totiž z alternativní značky mohl konečně stát velký hráč.
Chystané Volvo XC40 bude skutečným malým SUV, nikoliv jen lehce pozměněnou verzí modelu V40 jako stávající Cross Country
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 3 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejčtenější články
- Zlatan Ibrahimovič říká, že Volvo je čínská, ne švédská automobilka, i když si ho dekádu platila jako ambasadora
7.10.2024 - Neuvěřitelně drzí zloději ukradli majiteli auto během tankování, jeho reakce shrnuje vše
7.10.2024 - Někdo asi přebral při specifikování zakázkového superkombíku, bizarní výsledek teď prodává se ztrátou přes 2 miliony
7.10.2024 - Nový hypersport McLarenu vypadá jako napodobenina z GTA, technikou ale ohromí. Zadní křídlo z něj dělá dvě auta v jednom
7.10.2024 - Prodeje Alf Romeo jsou tak tragické, že je místy všechny překonává nevyráběné auto prodávané jen ze skladových zásob
7.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva