Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Vitara v detailech: je menší, v základu bude jen přední pohon
2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Suzuki s novou Vitarou odhalenou v Paříži myslí spíše na město a asfalt obecně. Čtyřkolka nebude v základu, motory budou menší.
Pařížský autosalon je mimo desítek dalších novinek také svědkem odhalení příští generace Suzuki Vitara, offroadové stálice v evropských zemích. Za předobraz designu jistě sloužil koncept iV-4, představený vloni ve Frankfurtu, třebaže byl menší a vypadal spíše na rivala Nissanu Juke.
Nová Vitara dostala velkou chromovanou masku chladiče a robustně vyhlížející přední nárazník, který má v rozích integrována světla denního svícení. I přes jeho „nerozbitný” vzhled však jistě bude jako příslušenství k mání trubkový ochranný rám. Střecha v odlišné barvě se také jistě dostane do nabídky, stejně jako „rozlámaný” polep, který je na voze s bílou karoserií. Na dveřích pokračuje chromová dekorace, která je ale do terénu docela nepraktická. Zadní nárazník vypadá, že by něco vydržet mohl. Chybí rezervní kolo, které současná Vitara vozí zvenčí na pátých dveřích.
Ohedně techniky zatím není venku mnoho informací, víme však že standardem bude přední pohon; čtyřkolka s názvem Allgrip , tedy stejný systém, jako v SX4 S-Cross, má být za příplatek. Tato informace spolu s chybějícím rezervním kolem na pátých dveřích napovídá, že Suzuki s novou Vitarou bude myslet spíš na jízdy po městě či po asfaltu všeobecně, než na trasy daleko od civilizace.
Pod kapotou najdeme zpočátku dva motory. Benzín bude spalovat šestnáctistovka o výkonu 120 koní a 156 Nm, spojena bude s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Diesel bude mít stejný objem a na kola pošle 120 koní a 320 Nm. V obou případech čekejme alespoň papírové zlepšení spotřeby ve srovnání se současnou generací Vitary. Novinka nebude zas tak velká, bude menší, než současná generace - na délku bude mít 4,18 metru (oproti 4,5 m současné generace), na šířku 1,78 m a na výšku 1,61 m. Zavazadelník pojme 375 litrů ve standardní konfiguraci nebo až 1 120 litrů se sklopenými zadními opěradly.
Možnosti personalizace také budou širší, jak ukazuje už odlišné lakování střechy a zrcátek od zbytku karoserie. Střecha bude moci být panoramatická a také interiér by měl nabízet široké možnosti individualizace, které určitě začnou různými barvami obložení palubní desky a rámečků výdechů ventilace, podobně jako třeba u Opelu Adam. Příplatková výbava bude kromě výše zmíněné čtyřkolky zahrnovat i věci jako radarový brzdový asistent nebo adaptivní tempomat, s klimatizací či navigací lze počítat samozřejmě.
Nejméně na holandském a britském trhu se nová Vitara objeví již na jaře příštího roku, Česká republika by tedy mohla přijít na řadu v podobném čase. Do té doby se jistě dozvíme i ceny; s méně offroadovým zaměřením se dá očekávat pokles oproti současné generaci, která začíná na 600 tisících korunách za pětidveřovou verzi s 2,4litrovým benzínovým motorem - o který mimochodem Vitara bohužel s největší pravděpodobností přijde.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Takto se Suzuki Vitara ukázala na pařížském autosalonu
Oficiální fotky ukazují i interiér, kde by mělo být možno minimálně volit z různých barev obložení palubní desky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva