Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Legacy: pátá generace oficiálně
2.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Již příští týden na autosalonu v New Yorku představí Subaru novou generaci své vlajkové lodi Legacy. Zároveň tak oslaví i dvacet úspěšných let tohoto modelu v automobilovém světě. Co nabídne zákazníkům již pátá generace Legacy?
Již na první pohled je jasné, že nejnovější model bude zatím nejprostornějším Legacy historie. Celkově je nový model o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší než odcházející auto. Došlo také k prodloužení rozvoru o 80 mm, což jistě přispěje ke zvětšení prostoru pro posádku, automobilka slibuje hlavně více místa na zadních sedadlech.
Vzhled novinky včetně interiéru jsme již několikrát popisovali a je zajímavé, že se seriový model od tehdy prezentovaného konceptu liší jen v detailech. Podle našeho předpokladu zmizely vně i uvnitř futuristické prvky a zůstal střízlivý japonský design.
Stejně jako u jeho předchůdců, i nové Legacy bude vybaveno systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD a motory s protiběžnými písty. Základním agregátem modelové řady Legacy bude čtyřválcová jednotka o objemu 2,5 l, která přinese výkon 170 koní (127 kW) a 230 N.m točivého momentu. Další v řadě je přeplňovaná verze stejného motoru v Legacy 2,5 GT, která dosahuje maximálního výkonu 265 koní (197 kW) a 350 N.m. Na samém vrcholu nabídky bude model Legacy 3,6R, který paradoxně přichází s mírně nižším výkonem 256 koní (191 kW) a (334 N.m) točivého momentu z šestiválcového motoru o objemu 3,6 l. Na evropském trhu zaručeně lze očekávat verzi vybavenou dieselovým boxerem nyní prodávaným ve Foresteru a Impreze.
Velkou novinkou bude náhrada klasického automatu novou CVT převodovkou Lineartronic, která umožní řadit pádly pod volantem. To platí pro nejslabší model, šestiválec bude nadále dodáván s 5° automatem s HD měničem. Pro zastánce klasiky bude k dispozici řazení běžným způsobem pomocí řadicí páky šestirychlostní manuální převodovky, který bude jedinou volbou pro nejsilnější Legacy 2,5 GT.
Citelné změny se odehrály na podvozku. Motor je uložen na speciálním ránu, který snižuje přenos vibrací a hluku do karoserie. Navíc díky tomu bylo možno uložit turbodmychadlo pod motor a tím dále snížit těžiště. Alfou a omegou při vývoji bylo vylepšení jízdních vlastností a komfortu. Přední náprava nadále využívá zavěšení MacPherson, jehož ramena jsou zavěšena na rámu motoru. Stabilizátory s větším průměrem mají snížit náklony a vylepšit reakce řízení. Zadní náprava s dvojitým zavěšením je také, včetně diferenciálu, zavěšena na samostatném rámu
Základní specifikace s motorem 2,5 l bude sériově jezdit na 16" litých kolech,, přičemž prémiová třída s motorem o objemu 3,6 l dostane 17" disky. Přeplňovaná verze 2,5L Turbo standardně bude na 18" kolech.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva