Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Impreza odhaleno jako studie, zůstane takové?
28.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Subaru by mělo na tohle auto dát kliky a postavit ho do showroomů. Jenže to nejspíš neudělá. Sériová Impreza vyjede koncem roku 2016.
V nabídce českého zastoupení Subaru už není model s názvem Impreza dost dlouho, třebaže existuje, vyrábí se a je v prodeji za oceánem. Nový model, který by měl vstoupit na trh koncem roku 2016, to snad změní. A právě se díváme na jeho koncepční podobu, která po vzoru takového WRX Conceptu vypadá úžasně.
Subaru by udělalo dobře, kdyby tomuhle konkrétnímu autu namontovalo běžnější kola, zrcátka a kliky a pod předními mlhovkami vyrobilo otvory pro přístup vzduchu a bez jakýchkoliv dalších změn ho poslalo do prodeje. Jenže to dost pravděpodobně neudělá, také po vzoru WRX Conceptu, a dostaneme vůz, který sice bude tento koncept připomínat, ale nebude ani zdaleka tak přitažlivý. Nechápejte to špatně, současné WRX STi nevypadá zle, ale oproti konceptu působí jako někdo, kdo má dokonalé tělo, ale neumí se elegantně obléci.
Podle automobilky se díváme na budoucnost designu všech Subaru, nejen na předobraz pětidveřové Imprezy. Lze to poměrně jasně vidět na přidi i zadních světlech; tyto partie připomenou např. kombík Levorg, jen jsou ještě trochu ostřejší a výraznější. Subaru tedy očividně bude, alespoň pro nejbližší léta, stavět na současném - na své poměry povedeném, nutno dodat - vzhledu.
Co bude v útrobách příští Imprezy, zatím není přesně známo. Pohon všech kol je více než pravděpodobný, ale dost možná se objeví i hybridní verze, která bude po vzoru konceptu Viziv pohánět zadní kola jen elektřinou. Jako jedna z verzí to není špatný nápad; úplnou eliminací poctivé čtyřkolky by si Subaru pravděpodobně vykopalo hrob.
Jistotou jsou boxery před přední nápravou, téměř jistě čtyřválcové. Mají to být motory nové generace s přímým vstřikováním a deaktivací válců; jak se to podepíše na kultivovanosti jejich chodu, zatím těžko odhadovat. Otázkou jsou také objemy a výkony, automobilka zatím nic konkrétního neřekla. Víme ale, že nová Impreza bude 4 400 mm dlouhá, 1 880 mm široká, 1 440 mm vysoká a bude mít rozvor 2 670 mm. Ve srovnání se současným modelem je tedy o kousek kratší, nižší a vyšší.
Subaru vedle konceptu Imprezy ukázalo v Tokiu také již zmíněný koncept Viziv. Absenci Subaru Symmetrical AWD prezentuje jako výhodu a jako „přepracovaný systém Symmetrical AWD”. „Kardanová hřídel byla eliminována tím, že elektromotor je umístěn koncentricky na zadní nápravě. Navíc ke schopnostem systému AWD přibyla plochá podlaha pro větší a komfortnější prostor v kabině,” prezentuje automobilka změnu.
Nová generace Imprezy vypadá dost přitažlivě, prozatím
Koncept Viziv se také ukázal v Tokiu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva