Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Impreza odhaleno jako studie, zůstane takové?
28.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Subaru by mělo na tohle auto dát kliky a postavit ho do showroomů. Jenže to nejspíš neudělá. Sériová Impreza vyjede koncem roku 2016.
V nabídce českého zastoupení Subaru už není model s názvem Impreza dost dlouho, třebaže existuje, vyrábí se a je v prodeji za oceánem. Nový model, který by měl vstoupit na trh koncem roku 2016, to snad změní. A právě se díváme na jeho koncepční podobu, která po vzoru takového WRX Conceptu vypadá úžasně.
Subaru by udělalo dobře, kdyby tomuhle konkrétnímu autu namontovalo běžnější kola, zrcátka a kliky a pod předními mlhovkami vyrobilo otvory pro přístup vzduchu a bez jakýchkoliv dalších změn ho poslalo do prodeje. Jenže to dost pravděpodobně neudělá, také po vzoru WRX Conceptu, a dostaneme vůz, který sice bude tento koncept připomínat, ale nebude ani zdaleka tak přitažlivý. Nechápejte to špatně, současné WRX STi nevypadá zle, ale oproti konceptu působí jako někdo, kdo má dokonalé tělo, ale neumí se elegantně obléci.
Podle automobilky se díváme na budoucnost designu všech Subaru, nejen na předobraz pětidveřové Imprezy. Lze to poměrně jasně vidět na přidi i zadních světlech; tyto partie připomenou např. kombík Levorg, jen jsou ještě trochu ostřejší a výraznější. Subaru tedy očividně bude, alespoň pro nejbližší léta, stavět na současném - na své poměry povedeném, nutno dodat - vzhledu.
Co bude v útrobách příští Imprezy, zatím není přesně známo. Pohon všech kol je více než pravděpodobný, ale dost možná se objeví i hybridní verze, která bude po vzoru konceptu Viziv pohánět zadní kola jen elektřinou. Jako jedna z verzí to není špatný nápad; úplnou eliminací poctivé čtyřkolky by si Subaru pravděpodobně vykopalo hrob.
Jistotou jsou boxery před přední nápravou, téměř jistě čtyřválcové. Mají to být motory nové generace s přímým vstřikováním a deaktivací válců; jak se to podepíše na kultivovanosti jejich chodu, zatím těžko odhadovat. Otázkou jsou také objemy a výkony, automobilka zatím nic konkrétního neřekla. Víme ale, že nová Impreza bude 4 400 mm dlouhá, 1 880 mm široká, 1 440 mm vysoká a bude mít rozvor 2 670 mm. Ve srovnání se současným modelem je tedy o kousek kratší, nižší a vyšší.
Subaru vedle konceptu Imprezy ukázalo v Tokiu také již zmíněný koncept Viziv. Absenci Subaru Symmetrical AWD prezentuje jako výhodu a jako „přepracovaný systém Symmetrical AWD”. „Kardanová hřídel byla eliminována tím, že elektromotor je umístěn koncentricky na zadní nápravě. Navíc ke schopnostem systému AWD přibyla plochá podlaha pro větší a komfortnější prostor v kabině,” prezentuje automobilka změnu.
Nová generace Imprezy vypadá dost přitažlivě, prozatím
Koncept Viziv se také ukázal v Tokiu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva