Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche Cayenne nafoceno s minimem maskování, bude o něco víc šik
5.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další generace německého SUV se nechala inspirovat novou Panamerou, a tak jako ona přijde s atraktivnějšími liniemi. Pod kapotou schová až 680 koní.
O třetí generaci Porsche Cayenne se mluví již delší dobu, do konce letošního roku bychom se ovšem jejího příchodu skutečně měli dočkat. Pro značku jde o klíčový model, jen loni bylo prodáno více než 70 tisíc kusů, což představuje zhruba třetinu celkové produkce automobilky.
Nová sada snímků testovacího prototypu na jednu stranu naznačuje, že co se vzhledu týče, postupovalo Porsche evoluční metodou. Na tu druhou je ale patrné, že základní linie dostaly poněkud atletičtější pojetí. A i pár designových novinek se samozřejmě najde. V prvé řadě tu máme novou čelní masku, která je tvořena trojicí ventilačních otvorů. Kapota motoru s přidruženými světlomety tak působí „plovoucím“ dojmem. SUV tak navíc lépe zapadá do portfolia značky, s trochou odstupu lze totiž říci, že vypadá jako Panamera či 911 na chůdách.
Sedanem, či chcete-li, pak spíše liftbackem, se Porsche inspirovalo i v zadní části, kde maskování zakrývá úzký proužek z diod propojující koncové lampy a vizuálně umocňující šířku vozu. Kromě toho se zdá, že značka výrazněji zkosila zadní okno, což vedlo ke zvětšení střešního spoileru a lepší dynamické vyváženosti celého vozu. Svou zásluhu na tom samozřejmě ponesou i nová litá kola.
Pod karoserií najdeme modulární platformu MLB Evo, která dostala více hliníku než stávající provedení. Novinka by díky tomu měla shodit zhruba 100 kilogramů, což má navýšit ovladatelnost a snížit spotřebu. Nicméně je třeba mít stále na paměti, že i nadále bude základní verze vážit zhruba dvě tuny.
Rozpohybování nemalé hmotnosti dostanou znovu na starosti šestiválcové a osmiválcové motory, tentokráte ovšem půjde o moderní jednotky, které již používá zmiňovaná Panamera. Nejnižší patro nabídky zaujme verze V6 TDI, zatímco na vrchol se postaví varianty Turbo a Turbo S osazené novým čtyřlitrovým twin-turbem V8, jehož výkon překročí 500 koní.
Je samozřejmě otázkou, zda i Cayenne bude k dispozici jako Turbo S E-Hybrid, tedy model kombinující zmiňovaný přeplňovaný osmiválec s elektromotorem a produkující 680 koní. Nedá se ovšem předpokládat, že by si Porsche toto ústrojí vyhradilo pouze pro Panameru. SUV jej tedy nejspíše dostane rovněž, přičemž právě tato verze by se mohla pokusit o zisk rekordu Ringu.
V závěru jen v rychlosti zaskočíme do interiéru, kde na rozdíl od evolučního zevnějšku lze čekat revoluci. Nový Cayenne by měl dostat plně digitální přístrojový štít, jemuž bude dělat společnost rozměrný středový displej. V obou případech lze očekávat vysoké rozlišení, u centrální obrazovky pak haptickou odezvu na dotykové ovládání i vylepšenou konektivitu.
Více si řekneme v příštích měsících, kdy Porsche nejspíše vyrukuje s oficiální sadou špionážních snímků i některými informacemi odhalujícími budoucí novinky. Samotný prodej pak odstartuje na počátku příštího roku, přičemž s ohledem nemalé množství vylepšených či moderních prvků můžeme očekávat vyšší ceny než u dosluhující generace.
Nové Porsche Cayenne bylo nafoceno s minimem maskování...
...v akci můžeme vidět exemplář s výraznější kamufláží
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje Alf Romeo jsou tak tragické, že je místy všechny překonává nevyráběné auto prodávané jen ze skladových zásob
7.10.2024 - BMW-Renault? Tyto koncerny spolu se Stellantisem prý uvažují o spojení, šlo by o největší alianci světa i historie
7.10.2024 - VW chtěl hloupým testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázal spíš pravý opak
7.10.2024 - Volvo po ztrátě pětiny zákazníků zrušilo plán prodávat od roku 2026 jen elektromobily. „Nemá to smysl,” říká šéf
7.10.2024 - Tak to začíná: VW se raduje, že jeho prodeje elektrických aut v ČR stouply o 327 procent, celkové jsou ale o 31 procent níž
7.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva