Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu
6.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Představení nového Boxsteru mělo proběhnout až za několik měsíců v Detroitu. Po neplánovaném odhalení ale Porsche své záměry asi přehodnotí.
Současné Porsche Boxster s kódovým označením 987 je na trhu již od roku 2005, má za sebou průběžnou modernizaci z roku 2009 a tak je asi nejvyšší čas na výměnu. Přijde brzy, jak dokládají fotografie, za které v Porsche možná padnou i nějaké hlavy. Po neřízeném úniku obrázků nové devětsetjedenáctky 991 jsou zde další záběry hotového vozu.
Až dosud se nový Boxster objevoval pouze na fotkách z vývojových testů s masivní kamufláží. Krycí maskování ale musí v závěrečných fázích občas dolů, především pak při výrobě oficiálních tiskových materiálů. Podle vyleštěné karoserie, nahozených stuttgartských espézetek a řidiče, jehož tvář asi nebude vyžadovat mnoho photoshopových úprav, je právě tohle ta situace.
K designu asi nemá význam cokoli dávat, jen bych rád upozornil na několik výrazných změn. Už dlouho se od Porsche šíří informace, že nový Boxster (pravděpodobně s označení 981) bude stát na zkrácené a samozřejmě pro motor uprostřed upravené podlahové plošině devětsetjedenáctky. Možná je to pouze zdání vyvolané změnou perspektivy objektu foceného z velké dálky teleobjektivem, ale opravdu se zdá, že novinka bude mít značně prodloužený rozvor - měl by to mít kolem 60 mm navíc proti současnému provedení. Na první pohled si to možná ani neuvědomíte, protože větší délku i jinou vzdálenost os kol obou náprav rozbíjí nově instalované pevní oblouky za sedačkami. Dalším výrazným prvkem, který auto opticky zkracuje, je výrazně zvětšené nasávání vzduchu do motoru.
A propos, abych nezapomněl. Kolem obrázků kolují také informace o možných pohonných jednotkách. Na obrázcích vidíme silnější verzi Boxster S (ten nápis nad zadním výsuvným spoilerem není prakticky vidět), který má dostat základní jednotku devětsetjedenáctky, což je plochý šestiválec o objemu 3,4 litru vybavený přímým vstřikováním. Výkon není známý, nicméně odhadnout asi půjde. Současný Boxster 987 má v provedení S s motorem 3,4 litru 310 koní, Boxster Spyder jich nabízí 320 a 991 Carrera disponuje 350 koni. Možná bych se i klidně vsadil, že to bude rovných 330.
Výrazně větší odklon od dosud používané techniky má proběhnout v případě základní motorizace. Boxster dosud používal vodou chlazený boxer o objemu 2,9 litru a výkonu 255 koní. Nový model by měl dostat přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 270 koní, který má vykazovat nižší spotřebu i emise (současný typ 9,1 až 9,4 l podle použité převodovky).
Rozdíl ve výkonech není nijak markantní, ale Boxster 981 by měl kromě techniky 991 (včetně obou sedmistupňových převodovek) využít i větší počet hliníkových komponentů a jeho hmotnost by měla v zájmu agility i dynamiky klesnout. Nakolik, to zjistíme až po oficiální prezentaci. Jestli proběhne až v lednu na detroitském autosalonu podle původního plánu, nebo o něco dříve, to teprve uvidíme.
Boxster bez kamufláže automobilka zřejmě fotila do připravovaných tiskových materiálů
Zdroj: AutoExpress přes AutoWeek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva