Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911 GT2 RS má tolik trakce, že s ním ani profík neudělal „donut”
3.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vrchol řady 911 sice má plných 700 koní na pouhých 1 470 kilogramů hmotnosti, ani tak ale není snadné donutit jej pozbýt přilnavosti.
Nové Porsche 911 GT2 RS jsme si vizuálně mohli představit již dvakrát. Poprvé v souvislosti s premiérou Forza Motorsport 7, ve které supersport ze Zuffenhausenu hraje hlavní roli a jakožto takový se ukázal i na slavnostní premiéře hry během veletrhu E3. Podruhé pak na oficiálních fotkách, které se objevily jen pár hodin před oficiálním debutem na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Na panství lorda Marche se pak německá novinka o víkendu ukázala naplno a prozradila na sebe úplně vše.
S ohledem na předchozí prezentace design už můžeme nechat stranou a místo toho se budeme soustředit na technickou stránku věci. Zejména pak na motorový prostor, kde se sice nadále objevuje 3,8litrový plochý šestiválec twin-turbo, ten však byl řádně přepracován. Pohonná jednotka vůči agregátu, který pohání výchozí 911 Turbo, dostala větší turbodmychadla, vstřikování vody a zakázkový odlehčený titanový výfuk.
Na rozdíl od verze Turbo jsou v tomto případě poháněna pouze zadní kola, nicméně výběr převodovek již zůstává zachován. I nadále lze tedy sáhnout jen po automatu PDK, který byl též přepracován, aby „umožnil bezešvou dodávku výkonu při ničím nerušené trakci“. V praxi to znamená stovku za 2,8 sekundy a nejvyšší rychlost 340 km/h za čímž stojí 700 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž pohonná jednotka produkuje.
Kromě vysokého výkonu se nové Porsche 911 GT2 RS pyšní i nízkou hmotností 1 470 kg, a to i přes plnou palivovou nádrž. Zásluhu na tom má kupříkladu zmíněný titanový výfuk, který vůči ocelovému modelu Turbo spoří sedm kilo. Další dietu pak zajišťují karbonová vlákna, ze kterých je vyrobena přední kapota a blatníky a prakticky celá záď včetně kapes před zadními koly. Z hořčíku je pak pro změnu střecha.
Porsche mimo to zákazníkům nabízí ještě příplatkový paket Weissach, po jehož instalaci celková hmotnost klesne ještě o dalších 30 kilo. V té chvíli je samozřejmě možné počítat s větším množstvím karbonu a titanu, standardem se pak stávají i hořčíková kola s centrální maticí. V základu ovšem 911 GT2 RS počítá s 20palcovými předními a 21palcovými zadními ráfky (a obutím 265/35, resp. 325/30).
To vše, ještě v kombinaci s řízením zadní nápravy, by mělo vést k dosažení působivého času na Ringu. V zákulisí se mluví o prolomení sedmiminutové bariéry, což možná bude i realitou. Šéf divize Porsche Motorsport Frank-Steffen Walliser totiž uvedl, že „toto je sedmá generace 911. Je prakticky celá o sedmičkách... Má 700 koní, ale není sedmá (celkově) na Ringu. Počkejte, a uvidíte.“
Jsme tedy vskutku zvědavi, zda se novince podaří překonat čas Porsche 918 Spyder (6:57,73) a zejména pak Lamborghini Huracán Performante (6:52,01). Jisté ovšem je, že značka nehodlá použít žádné špinavé triky. „Jedno vám o čase na Nürburgringu můžu říci... Použijeme pneumatiky, jaké prodáváme zákazníkům. A použijeme motor, jaký mají zákazníci ve svém voze,“ dodává Walliser.
Dle něj je přesně toto přístup, jakým je Porsche proslulé. A nebude se to měnit ani za předpokladu, že by tím značka mohla třeba dosáhnout náskoku před konkurencí. To rádi slyšíme a k výše uvedenému můžeme již jen dodat cenu. Ta činí na německém trhu nemalých 285 220 Eur (cca 7 445 100 Kč), za paket Weissach je pak třeba připlácet dalších více jak 600 tisíc Kč.
Tím samozřejmě vaše utrácení skončit nemusí, v konfigurátoru si totiž můžete zvolit třeba specifickou barvu a doplňky a tak proměnit své Porsche na včelku. Kromě toho jsou k dispozici i zakázkové chronografy, které vám umožní zejména precizní měření časů na kolo. Vizuálně jsou přitom spárovány s vozem, z vašeho účtu pak strhnou 9 450 Eur (246 700 Kč).
Níže si vůz můžete prohlédnout na kompletní sadě oficiálních živých fotek z Goodwoodu, na jehož trati můžete novou 911 GT2 RS spatřit i v akci. Na úplně posledním videu je pak k vidění nejen to, ale také marný pokus profesionálního pilota Porsche „roztočit” GT2 RS na vyhrazeném plácku, kde se většina sporťáků takto otočí a obvykle udělá i pár „donutů”, koleček na místě za pálení zadních pneumatik. Na ty sice GT2 RS posílá ohromných 700 koní, jenže motor vzadu a pohon zadních kol dělají svoje. Nepochybujeme o tom, že dělat „donuty” s tímhle autem půjde, nebude to ale zase tak lehké - tady to profíkovi napoprvé prostě nevyšlo...




























Nové Porsche 911 GT2 RS se ukázalo naživo v Goodwoodu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins